Centri Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Hei. Nå har jeg pratet i telefonen med høgskolen min store deler av dagen, og jeg gidder rett og slett ikke å snakke med dem mer i nær fremtid. Problemet er at jeg mener det har skjedd en teknisk feil da jeg skulle melde meg opp til kont. eksamen i flere fag, og de får ikke tak i de rette folkene som kan hjelpe meg. Det som kan skje er at jeg ikke får tatt kont. eksamen i 4 fag nå i starten av august. Det jeg lurer på er om noen her vet om jeg er ute å kjøre da? Jeg har kontroll på fagene og er klar til å gå videre, og for min del er det null problem å ta opp eksamene til neste år, samtidig med de nye eksamene jeg får. Er det mulig å vente så lenge, og samtidig fortsette studiene på den samme høgskolen? Vet om en som gjorde ferdig hovedoppgaven etter 3 år, før han fullførte matte 1 som er første semester, men jeg må innrømme at jeg er litt smånervøs. Det er jo også et spørsmål angående lån/stipend. Blir lånet omgjort til stipend på samme måte som om jeg hadde tatt eksamene "da jeg skulle" om jeg står på de eksamene senere? Har en USA tur som står på vent til jeg får oppklart dette - noe som er vanvittig irriterende. Beklager et rotete innlegg, men bare spør om det er noe.
Centri Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #2 Skrevet 12. juli 2012 Ingen som vet noe om dette? Forsøker å google litt, og se på hjemmesidene til forskjellige høgskoler. Skal skrive her med en gang om jeg finner ut noe.
Marwel Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Lånekassen omgjør til stipend etter du har bestått eksamene på vanlig måte. Det som kan være et problem er at du ikke får gå videre uten å ha fullført fagene. Lurer litt på hvilken høgskole det er?
Centri Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2012 Lånekassen omgjør til stipend etter du har bestått eksamene på vanlig måte. Det som kan være et problem er at du ikke får gå videre uten å ha fullført fagene. Lurer litt på hvilken høgskole det er? Høgskolen i Narvik. Jeg er ganske sikker på at jeg får gå videre, i alle fall siden undervisninga er på samme skole. Mener å ha hørt noe om det i alle fall. Vet også om en som strøk i matematikk og kjemi første semester, men fikk ingen problemer med å gå videre (strøk i matte 1 men fikk fortsette med matte 2).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå