Gå til innhold

Er dette mulig? Trygdesvindel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner er personlig konkurs, og har svært mye gjeld.

Jeg vet at denne personen jobber en god del i utlandet, og jeg tror han skatter der. Er det mulig å jobbe i et annet land og skatte der, uten å "bli tatt" for det? Han er norsk statsborger. Vil ikke kreditorene ha mulighet til å finne ut at han har inntekt i et annet land?

Har også hørt rykter om at han mottar stønad fra NAV, men er det mulig når man har så mye gjeld? Bryr ikke kreditorene seg om NAV-støtte? Har hørt at han får en annen til å levere meldekort for han og utgi seg som han mens han er i utlandet. Er det noen andre stønader som krever at man leverer meldekort enn dagpenger? Dagpenger vil vel ikke en person som ikke har hatt inntekt (på papiret) kunne få..

Jeg er usikker på om dette med NAV-stønad stemmer, for det har jeg hørt gjennom andre, men dette med utenlandsjobbingen har jeg hørt fra personen selv.

Anonym poster: 6ac2e57ef89ef79fd7cd3ca7b51b6111

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man må også sende meldekort når man får AAP.

Anonym poster: 3533dbc7c638807fdca77942d8d7a4f6

Skrevet

Her ville jeg sendt et anonymt tips til NAV, det å få noen andre til å levere meldekortene for seg mens man er i utlandet er trygdesvindel. Dersom

personen har hatt inntekt i utlandet og ikke meldt fra om det er det også trygdesvindel. Folk som prøver å lure systemet ødelegger for alle. Det gjør at du og jeg må betale mer skatt og det gjør at folk blir skeptiske til trygdesystemet. Veldig bra at du tar tak i dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...