AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #1 Skrevet 12. juli 2012 Nå har jeg prøvd flere fettprosentkalkultaroer på nett, hvor man legger inn mål, og på samtlige har jeg havnet et sted mellom 24 og 28%. Dette er jo en "bra" fettprosent er det ikke? Skjønner jo at noen av dem ikke er helt riktig, men har prøvd 4 stk ellernoe, og alle har forskjellige steder man skal legge inn mål fra og havner der hver gang. Men jeg synes det er litt rart, fordi jeg er 160 høy og veier 72 kg, og er jo dermed minst 10-15 kg overvektig? Var overbevist om jeg skulle ha en fettprosent på 50 liksom:P Jeg har imidlertid slanke armer og bein og er ikke "stor" sånn sett, faktisk ganske liten, men har store pupper og fett på magen. Jeg jogger jevnlig og går mye, men ser ikke på meg selv som så veldig trent, bortsett fra beina. Synes likevel også at 15kg for mye høres voldsomt ut i fht hvordan jeg ser ut, bruker str 40-42 i klær uten problemer. Jeg veide nesten 10kg mer for noen år siden, og da var likevel armene/håndleddene og anklene like tynne som de er nå. Kan det liksom "dra ned" gjennomsnittet sånn at det regnes ut feil? Anonym poster: bf023fca70f673d68f83bb9fb4a2dde5
Marimma Skrevet 12. juli 2012 #2 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Slike kalkulatorer er sludder og vås. Edit - vil tippe du har fettprosent rundt 35. Jeg er like høy, veier 55kg og har fettprosent på 22. Målt korrekt. Endret 12. juli 2012 av Marimma
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #3 Skrevet 12. juli 2012 Men hvis man bare kan "gjette" fettprosent ut fra høyde og vekt - da kan man jo liksågodt bare se på vekta. Trodde poenget med å måle fettprosent var at man faktisk kan se at - ja, badevekta viser at jeg veier for mye, men fettprosenten er ikke så høy. Eller omvendt - jeg veier ikke så alt for mye, men har høy fettprosent. Anonym poster: bf023fca70f673d68f83bb9fb4a2dde5 1
Marimma Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Badevekt tar ikke hensyn til andre forhold. Kun spesielle apparater måler nøyaktig (som stort sett bare klinikker har) alternativt fettklype.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Badevekt tar ikke hensyn til andre forhold. Kun spesielle apparater måler nøyaktig (som stort sett bare klinikker har) alternativt fettklype. Det var jo det som var poenget. Så hvordan kan du da bare "gjette" en fettprosent ut fra høyde og kg? Da er det jo ikke noe vits å måle fettprosent. Da kan man jo likesågodt bare veie seg på badevekt å si - ok. alt for feit eller ok, alt for tynn og anta fettprosenten ut fra det. Poenget med å måle fettprosent er jo nettopp at den kan være høy eller lav litt uavhengig av vekta i seg selv. Anonym poster: bf023fca70f673d68f83bb9fb4a2dde5
Marimma Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Jeg ville bare få frem at det er svært usannsynlig at fettprosenten din er under 30 når du veier som du gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå