Gå til innhold

Morgengave - kjærestetur?

Anbefalte innlegg

Gjest airam90
Skrevet (endret)

Ok :)

Jeg tror jeg har funnet den "perfekte" morgengaven, hvertfall for oss.

Vi gifter oss om under en måned!!

Tenker enten et hotell for oss to, der vi har tilgang til spa og skisenter.

Veldig typisk pakkepris. Så man slipper å komme opp å måtte ligge ut for ditt og datt og så blir det dobbel så dyrt som man hadde tenkt.

Ser farris bad har et par pakkepriser som ikke var så altfor stive.

Har dere noen erfaringer fra slik helgetur?

Hvor var dere? Hadde dere en pakkereise? God mat?

Tenker en pris fra 2-3500. Og da bør det jo helst være inkludert middag og litt sånne greier :)

Prøvd å søke litt, men finner liksom lite om priser. Så det må vel være noen av dere som har noen anbefalinger å komme med :D

Golf kan også være aktuelt da forloveden min elsker golf.

Endret av airam90
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Farris Bad er fint, ellers har du jo Refstad Gods eller Holmsbu f.eks

AnonymBruker
Skrevet

Skisenter? Har dere tenkt å gå på ski??? Da trur jeg at du må se ut vinduet ;)

Jeg bor nordpå så kan ikke hjelpe deg, lykke til med bryllupet og fremtiden! :smilyblomst:

Anonym poster: 96dce8bc06e03edd5806dcbd09a330a2

Gjest airam90
Skrevet

Skisenter? Har dere tenkt å gå på ski??? Da trur jeg at du må se ut vinduet ;)

Jeg bor nordpå så kan ikke hjelpe deg, lykke til med bryllupet og fremtiden! :smilyblomst:

Anonym poster: 96dce8bc06e03edd5806dcbd09a330a2

Var jo aldri meningen at det skulle være en tur vi skulle ha nå :)

Men en gave vi kan glede oss til sammen. Typisk rundt november/desember, da vi har vært nygift en stund. Godt med en liten helgetur sammen da :)

Skrevet

Hvis dette er ting dere begge liker å gjøre så høres det ut som den perfekt gaven, spesielt hvis det ikke er noe som skal skje med det første, men som du sier dere kan glede dere til sammen.

Høres ut som en mye kjekkere og mer spesiell gave enn en ting, opplevelser varer liksom mye lengre ;)

Kjør på ;)

Gjest airam90
Skrevet (endret)

Hvis dette er ting dere begge liker å gjøre så høres det ut som den perfekt gaven, spesielt hvis det ikke er noe som skal skje med det første, men som du sier dere kan glede dere til sammen.

Høres ut som en mye kjekkere og mer spesiell gave enn en ting, opplevelser varer liksom mye lengre ;)

Kjør på ;)

Er enig i den ja :) Vet han har lyst på iPod, men når han har iPhone og Mac fra før av så ser jeg rett og slett ikke nytten i det.

Det blir kjekt 2 uker, og så støver den ned resten.

Jeg er ikke sånn kjempefan av å stå på ski, men jeg står gjerne på ski og koser meg en hel dag i bakken eller to.

Han er vel ganske glad i det, men får jo sjelden tid til det ikke sant. Er derfor det hadde vært kjekt å satt av en helg til det allerede nå. Og gledet seg sammen til en kjærestetur bare vi to rundt november/desember.

Og kommet inn til hotellet og varmet oss på spa, badstu med god 3-retters etterpå :)

Hihi :fryser:

Men da er tingen, vi prøver å få barn. Spørs vel om jeg kan stå i bakken om jeg er kanskje 4-5 måneder på vei. Haha! Det har jeg ikke tenkt på nei!!! Hmmm....

Leie en hytte og få med et vennepar med på overraskelsen kanskje? Så har han noen å stå med menst jeg koser meg på spa?

Gravide i 4-5 måned kan vel ikke stå på ski?! :klo:

Endret av airam90
Gjest airam90
Skrevet

Skisenter? Har dere tenkt å gå på ski??? Da trur jeg at du må se ut vinduet

sub.jpg

or.jpg

Men kjære deg, leser du igjennom før du kommenterer? Jeg har allerede svart at turen skal være i november/desember en gang....

Skrevet

Kjærestetur som skal være morgengave SAMMEN med et vennepar?!?

Ehhhhh - syns igrunn ideen er god, og ville selv satt pris på noe sånt - men IKKE sammen med venner. Da er det ikke lenger noen "kjærestetur" for de nygifte, da er det en helt ordinær helgetur med venner. Koselig, det altså, men alt til sin tid.

Du kan jo gi han et gavekort på en slik tur - hvor du har funnet noen alternativer dere kan dra til. Så blir dere sammen enige om tidspunkt, om det skal være fokus på skigåing, spa eller andre aktiviteter. Og så ser dere det i fht. om du blir gravid eller ikke. Blir du det før dere får reist, får du/dere legge opp turen etter det.

• Liker 2
Gjest airam90
Skrevet

Kjærestetur som skal være morgengave SAMMEN med et vennepar?!?

Ehhhhh - syns igrunn ideen er god, og ville selv satt pris på noe sånt - men IKKE sammen med venner. Da er det ikke lenger noen "kjærestetur" for de nygifte, da er det en helt ordinær helgetur med venner. Koselig, det altså, men alt til sin tid.

Du kan jo gi han et gavekort på en slik tur - hvor du har funnet noen alternativer dere kan dra til. Så blir dere sammen enige om tidspunkt, om det skal være fokus på skigåing, spa eller andre aktiviteter. Og så ser dere det i fht. om du blir gravid eller ikke. Blir du det før dere får reist, får du/dere legge opp turen etter det.

Tenkte litt på det jeg også. Men vet han hadde syns det hadde vært kjempestas :)

Og da har vi jo vært gift i 3-4 måneder, så altså er det jo ikke såå nygift.

Tenkte mer om vist jeg er gravid med stor bollemage er det sikkert litt kjedelig å stå i bakken aleine..

Er et vennepar vi har det veldig kjekt med sammen.

Men sefølgelig, er jo forskjellig fra par til par det. Men jeg kjenner han nok til at jeg vet han hadde blitt kjempeglad for begge deler :)

Skrevet

Mulig jeg er litt rar, men jeg ser først og fremst på morgengave som en gave til han (eller hun) alene, ikke dere sammen som par. Hvis han ønsker seg iPod, så ville jeg heller gitt ham det, ev. noe annet varig som kun er til ham, f.eks. fra gullsmed eller et kurs/opplevelse som kun er til ham (f.eks. ekstremsport av noe slag).

Men, dersom du går for kjærestetur, så ville jeg droppet vennene. Er det ikke meningen at dere skal være sammen? ikke at den ene står på ski mens den andre er på spa, for så å henge med venner på kveldstid. Blir jo ikke noe kjærestetid da...

• Liker 2
Gjest airam90
Skrevet (endret)

Men, dersom du går for kjærestetur, så ville jeg droppet vennene. Er det ikke meningen at dere skal være sammen? ikke at den ene står på ski mens den andre er på spa, for så å henge med venner på kveldstid. Blir jo ikke noe kjærestetid da...

Jo, dere sier jo noe der.

Men han har ikke sagt direkte han vil ha iPad, han sier også det ikke er vits da han hadde det for 1 år siden og solgte den pga den var unyttig.....

Jeg vet jo 100 % at han ville likt en opplelvese fremfor sykke, klokke, kors(fikk han til jul), han har høydeskrekk og liker ikke sånne aktiviteter. Han har en fotograf, men det blir for dyrt å kjøpe ting til kamera han da han har fullformat osv.

Han har ikke noe hobby borsett fra fisking og golf, derfor tenkte jeg en tur der vi kanskje kan spille golf også. Men det må bli rundt september om det ikke er for seint?!

Fiskestang og utstyr har han allerede fått av meg... :)

Endret av airam90
Skrevet

Ikke heng deg sånn opp i hva alle andre mener er morgengave.. Min kommende mann og jeg er blitt enig om at vi ikke skal kjøpe morgengave til hverandre, men heller bruke pengene til sparing eller en romantisk tur for to ;)

Det er jo veldig deilig å reise på weekend tur, men om du er usikker på hva aktivitet dere skal finne på hva med å bo på et deilig hotell i en storby? Spise god mat, slappe av og nyte hverandres selskap ?

Skrevet

Farris bad og skiferie? Hmmm.. mulig jeg ikke har lest godt nok, men det er ikke så mange gode skisenter rundt Larvik ....anyway.

Jeg vurderer også kjærestetur som morgengave, muligens golf-tur til Teneriffe, en uke, hvis vi får barnevakt..

Skrevet

Kan du ikke bare si til han at morgengaven er en weekend tur for dere to så kan jo han velge hva dere gjør. Jeg ville valgt quality på norefjell på høsten. Fantastisk hotell, Supert spa og flotte turer i fjellet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...