Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke hvor det blir riktig å poste dette, så jeg poster det her, og håper noen andre tar ansvar og flytter det hvis det er helt feil... :)

Er det noen som kan komme med forslag til hvilken gitar (klassisk) jeg bør kjøpe meg når jeg er helt nybegynner? En som er lett og spille på og som ikke koster skjorta.. Jeg legger heller mer penger i gitaren når jeg er blitt proff, haha :)

Setter stor pris på svar :)

Anonym poster: 55d1faec7f38a920ed51da504961de32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes billige "nybegynner"-gitarer til under tusenlappen.

Nå kommer det helt an på hvor i landet du bor, men stikk innom din nærmeste instrumentforretning og hør med dem.

Gjest Fasting Drue
Skrevet

Altså, begynn med nylonstrenger (klassisk, som du sier). Det er ikke så hardt å spille på, plus at du får en bedre nybegynnergitar, pris tatt i betraktning. Ikke kjøp en gitar for mindre enn rundt tusenlappen. De har en tendens til å bli veldig leie å spille på (halsen gir etter, strengene blir for høye, knekk i halsen etc.).

Noe sånt som denne tror jeg vil passe fint:

http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=6088

Gjest Fasting Drue
Skrevet (endret)

De du linker til, er ikke klassiske gitarer. De er med stålstrenger. Ville styrt unna. Om du er nybegynner og skal begynne med stålstrenger, så bør du legge litt mer penger i det. Lettspilte stålstrengere koster gjerne litt mer. De du linker til, er jo dessuten påkosta "fancy" lakk og pickup (mikrofon), så jeg tviler på at de er noe særlig lettspilte. Men jeg har ikke prøvd dem altså. Ville satsa på en billig nylonstrenger nå (rundt tusenlappen), og når du har bygd deg litt styrke i venstrehånda senere, kan du investere i en skikkelig stålstrenger. (For stålstrenger låter jo veldig bra til pop-/visemusikk etc.). Tror ikke jeg har prøvd Cort med nylon. Bor du i nærheten av en musikkbutikk?

Endret av Fasting Drue
  • 2 uker senere...