Gjest villrev Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 (endret) Er det noen her som verken bruker shampoo, såpe eller deodorant? Har lest om noen på internett som ikke bruker noen av de produktene og de trenger de ikke lengre. De lukter ikke mer enn de gjorde når de brukte de produktene, faktisk lukter noen mindre enn de gjorde før. Jeg har litt lyst til å prøve det en stund. Må finne noe annet å bruke i stedet for deodorant da, ellers blir jeg vel å stinke. Natron, kokosolje eller sånn krystall-deodorant tenkte jeg. ps, håndsåpe kommer jeg fortsatt til å bruke. Endret 11. juli 2012 av villrev 1
Wednesday Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Og hva er det du ønsker å oppnå ved å gi totalt slipp på din personlige hygiene ? 5
Gjest villrev Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 (endret) Og hva er det du ønsker å oppnå ved å gi totalt slipp på din personlige hygiene ? Jeg kommer fortsatt til å dusje like ofte som før, bare ikke bruke såpe eller shampoo. Og deodorant skal jeg bruke i en annen form. De som har gjort dette og skriver om det på internett skriver at de ikke lukter mer enn før. Mener du det er å totalt gi slipp på personlig hygiene? Oppnår: bruker mindre penger på sånt, bidrar til mindre utslipp av miljøgifter, utsetter meg selv mindre for helseskadelige stoffer, får kanskje finere hår og friskere hud Endret 11. juli 2012 av villrev 3
LukaFrost Skrevet 12. juli 2012 #4 Skrevet 12. juli 2012 Vel, jeg har hatt en periode på ca en måned der jeg ikke har brukt deodorant. Årsaken er at jeg fikk utslett av en ny deodorant og ville la huden være i fred. Det har forsåvidt gått bra. Det jeg merket er at det var viktig å trene ofte. Hvis jeg trente hver dag eller annen hver dag lukta jeg lite. Hvis det derimot gikk 3-4 dager mellom hver trening lukta svetten mye mer. Nå er utslettet borte og jeg kan heldigvis bruke deodorant igjen.
Ryvre Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Jeg bruker en slik steindeodorant. Såpe bruker jeg sjeldent. Shampo og balsam må jeg bruke for å få orden på håret, men så bruker jeg veldig lite av det og ca 1 gang i uka. Lukter ikke mer eller mindre enn andre vanlige mennesker.
Djungelvrål Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Jeg bruker en slik steindeodorant. Såpe bruker jeg sjeldent. Shampo og balsam må jeg bruke for å få orden på håret, men så bruker jeg veldig lite av det og ca 1 gang i uka. Lukter ikke mer eller mindre enn andre vanlige mennesker. Hvordan blir du kvitt smuss, talg, døde huceller, midd, fett og svette hvis du ikke bruker såpe? Vasker du ikke hendene med såpe heller? 1
Ryvre Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Jeg vasker meg godt i vann. Kroppen har ikke godt av å bli skrubbet helt steril med såper 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 Jeg vasker meg godt i vann. Kroppen har ikke godt av å bli skrubbet helt steril med såper Æsj Anonym poster: 958415bcac7cff58c8959559b9fb1325 2
Ryvre Skrevet 12. juli 2012 #9 Skrevet 12. juli 2012 Æsj Anonym poster: 958415bcac7cff58c8959559b9fb1325 Deg om det. Går an å prøve å holde en saklig diskusjon uten å være barnslig Jeg har aldri fått noen klager iallefall. Derimot ofte fått høre at jeg lukter godt 2
Gjest villrev Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 Jeg har lest at når man slutter å bruke de produktene så vil kroppen ofte gå igjennom en tilvenningsperiode på ca 2 uker hvor man kan være litt ekkel.. Men etter det så stabiliseres ting, og man blir like ren som før, når man dusjer kun med vann.
Ryvre Skrevet 12. juli 2012 #11 Skrevet 12. juli 2012 Ja, det kan nok stemme. Vet ikke om det var mest psykisk eller om det var fysisk, men jeg følte meg aldri ren nok den første tiden. Nå merker jeg bl.a at jeg ikke svetter så mye som jeg tidligere gjorde og når jeg svetter så lukter det så og si ingenting. Håret mitt var skikkelig stygt og ekkelt den første tiden også, men nå blir det ikke fettete i det hele tatt.
Frua Skrevet 12. juli 2012 #12 Skrevet 12. juli 2012 Man kan nok fint klare seg uten shampo, deodorant og såpe til kroppen. Det å unnlate å bruke såpe på hendene derimot ser jeg på som galskap! God håndhygiene er utrolig viktig! 1
Gjest villrev Skrevet 12. juli 2012 #13 Skrevet 12. juli 2012 Man kan nok fint klare seg uten shampo, deodorant og såpe til kroppen. Det å unnlate å bruke såpe på hendene derimot ser jeg på som galskap! God håndhygiene er utrolig viktig! Ja, de fleste som gjør dette bruker fortsatt håndsåpe
Ryvre Skrevet 12. juli 2012 #14 Skrevet 12. juli 2012 Håndsåpe bruker jeg etter å ha vært på do eller gjort rent doene til dyra f.eks selv om jeg ikke bruker såpe til andre deler av kroppen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå