Gå til innhold

Hvilket kaffeservice/middagsservice har du ? Samler på ?

Jinx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bogstad var det ja!

Takk skal du ha : - )

( har til og med jobba på PP litt, og likevel husket jeg det ikke :P )

Synes det er et nydelig servise :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har:

Middagsservise: Saturn Platina (Porsgrund Porselen)

Kaffeservise: Moda Couture

Juleservise: God Jul (Magnor)

Leter etter et nytt stilig hverdagsservise også, men har ikke helt bestemt oss for hva vi vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange vakre.. Jeg liker Cornucopia fra Wedgewood. Oppdaget nå at W har stålbestikk, hvor de også har forrettsbestikk. Jeg vil ha det i det mønsteret vi skal ha.. Jeg liker også gray pearl og cellini fra villeroy og boch, men nå for tiden er jeg mest begeistret for V&Bs Kimono Den finnes med den hvite ytterkanten dere ser, men også med en kald rødfarge og varm orange ytterkant, f.eks på dekketallerken.

Jeg har ikke bestemt meg for juleservise enda. Liker PP's Engel godt, den røde kanten rundt, men ikke tegningene så godt. Tegningene er ikke på alt da. Liker ikke juleserviset til PP så godt, med de grå nissene. Magnor sitt var ganske fint. Vet ikke hva det blir..

Til hverdags ønsker jeg meg fra Høganæs, frokostkopper + frokosttallerkener + tekanne + middagstallerkener flate og dype. 6 av hver holder sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Edme til hverdag + til sånn "halvfint" . Liker det kjempegodt. Har det i kaffeservise. Fikk kjøpt veldig billig Ostindia på Rørstrand fabrikken, så det har vi til sånn delvis hverdag ( mest helg) og "halvfint". Til riktig fint har vi Maria Bjørnebær (kaffe) og Maria hvit ( middag) fra Rosenthal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får middags- og kaffeservise fra Herend til bryllupet. Vi får noen fat og tilbehør også. Tror det heter Apponyi eller noe slikt. Det fåes kun på Rosenthal i Oslo, så jeg tviler på at vi kommer til å få så mye mer av det av andre gejster i bryllupet. Det er hvitt med rosa og gull blomsterpynt og border. Kjempelekkert, men også kjempedyrt. Heldigvis får vi komplett servise til 12. Foreldrene mine arvet det for noen år siden.

Det ser slik ut (men har altså rosa, ikke grønn pynt): vårt servise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg samler ikke på noe servise i det hele tatt. Derimot samler jeg på enkelt-talerkner, kopper og glass som ikke er like. Jeg har som mål å ikke ha en eneste lik ting, synes det er pent også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fauna synes jeg er så tøfft! Jeg er veldig svak for serviser, og har egentlig lyst på 1 helt et, og så mange forskjellige smådeler av forskjellige serviser. Jeg er så glad i å dekke bord. Jeg har lyst på både Fauna, til viltmiddager/høstmiddager og Lofoten til fiskemiddager.. Trenger ikke så mange deler, 6 tlrk kanskje, og noen fat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg samler (samlet) på Josefine fra royal Copenhagen. Det er helt hvitt med enkel dekor. Da jeg valgte det var jeg litt i tvil, det var mange som på mange måter var finere/spenstigere, men jeg tenkte på at jeg tross alt skal ha det "evig". Det skal kunne brukes uavhengig av årstid, anledning, øvrige farger og trender. Og i så måte er dette serviset ypperlig! Det har desverre gått ut, men som en følge av det fikk jeg kjøpt opp utrolig mange deler til svært redusert pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Miss Marple- ikke pl

Vi har noe så enkelt som Tid (min bestemor synes bare det er sååå kjedelig), men enda bare til åtte, i både kaffe og middagsservise. Hadde jeg ikke valgt ut tid hadde det blitt Edme, det er mye billigere, men jeg personlig syntes det er litt for "gult" i fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusekatt: det er nydelig' date=' men har du fått med deg alt oppstyret rundt det?[/quote']

Ja, jeg har fått med meg en del av det hvertfall, og synes det virker ganske overdrevet utfra det jeg har lest i avisene hvertfall.

Det er visst uansett ikke snakk om hele produksjonen av Tid som foregår i utlandet (var det Bangladesh elns?).

Jeg kommer uansett ikke til å bytte servise pga den diskusjonen der, er altfor fornøyd med Tid til det 8)

Eneste er at de nye glassene som har kommet nå synes jeg kanskje var litt småkjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...