Jinx Skrevet 11. februar 2004 #1 Del Skrevet 11. februar 2004 Jeg har lyst på et nytt kaffe og middagsservice, et skikkelig fint et.. Men har liksom ikke funnet det rette.. Til julebruk har jeg begynt å samle på Victorias Nisseservice, fra Porsgrund.. Gammelt flott mønster Hvilket kaffeservice/middagsservice har du ? Eller samler på ?? Eller lyster på ??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 11. februar 2004 #2 Del Skrevet 11. februar 2004 Vi skal ønske oss dette til bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #3 Del Skrevet 11. februar 2004 Dette , Moon White on white fra Rosenthal, samler vi på, både som kaffe- og middagsservise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 11. februar 2004 #4 Del Skrevet 11. februar 2004 Denby Metz middagservise (liker ikke det tilhørende kaffeserviset). Av kaffeservise liker jeg også keramikk, men helst reale krus. Har noen fine fra Höganäs som jeg bruker mye. Ellers har vi arvet et kaffeservise med bondemønster som gjør nytten når vi har besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 11. februar 2004 #5 Del Skrevet 11. februar 2004 Vi samler på Antarktis fra Magnor Glassverk. Det er designet av Vebjørn Sand og er rett og slett nydelig! (Bildene på denne siden yter ikke srviset rettferdighet... Serien er mye penere enn den ser ut...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 12. februar 2004 #6 Del Skrevet 12. februar 2004 Vi samler på Tid fra Porsgrund, og det er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nydelig! Særlig de store gourmettallerkenene (31cm/diameter) er helt utrolig flotte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 12. februar 2004 #7 Del Skrevet 12. februar 2004 Vieux Luxenbourg http://www.villeroy-boch.com/index.php?id=..._ocrprefix=2341 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 12. februar 2004 #8 Del Skrevet 12. februar 2004 Pusekatt: det er nydelig, men har du fått med deg alt oppstyret rundt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 12. februar 2004 #9 Del Skrevet 12. februar 2004 Dette er vårt servise , Qvint, som vi fikk masse av til bryllupet. Både klassisk og moderne også, synes vi. Lett å kombinere med andre ting også, og fin størrelse på både kopper og tallerkener. Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. februar 2004 #10 Del Skrevet 12. februar 2004 Vi har også Tid fra Porsgrunn, er omtrent ferdigsamlet til 12 men ønsker oss nok litt mer fordi vi ofte er 14-15 når hele familien er samlet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loolaa Skrevet 12. februar 2004 #11 Del Skrevet 12. februar 2004 Vi har New Wave fra Villeroy & Boch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2004 #12 Del Skrevet 12. februar 2004 Ostindia fra Rörstrand - utrolig fint, passer til alt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dolphina Skrevet 12. februar 2004 #13 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg har dette: http://www.villeroy-boch.com/index.php?id=..._ocrprefix=2396 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 12. februar 2004 #14 Del Skrevet 12. februar 2004 Vi har Cornucopia fra Wedgwood. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 12. februar 2004 #15 Del Skrevet 12. februar 2004 Vieux Luxenbourg http://www.villeroy-boch.com/index.php?id=457&C=NO&L=en&user_ocrprefix=2341 Jeg også... vi kan ha felles barnedåp ogh konfirmasjoner... :D Jeg har kaffe- og middagsservise til 12. (Er nemlig ferdiggiftet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Skrevet 12. februar 2004 #16 Del Skrevet 12. februar 2004 Vi har så og si komplett middags- og kaffeservice i Ostindia fra Rørstrand. Nydelig!!! I tillegg har vi Chateau rødvinsglass fra Kosta Boda. Hilsen Ella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 12. februar 2004 #17 Del Skrevet 12. februar 2004 Vi samler på dette, Amherst fra Wedgwood. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 12. februar 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 12. februar 2004 Jøss, her var det mye fint :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 12. februar 2004 #19 Del Skrevet 12. februar 2004 Jeg samler på Limelight fra kosta boda. Tidløst og vakkert! Men jeg liker ikke glassene i den serien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 12. februar 2004 #20 Del Skrevet 12. februar 2004 Hm... Vil vil samle på servise fra PP, men jeg finner ikke link til PP som kan vise bilder av servisene. Det er bare litt "diverse" på websidene... Alt 1 - husker ikke hva det heter, men det finnes i flere dekorer og er veldig vanlig. Er "skjevt ruglete" i myke former ( åssen skal jeg formulere meg ? ) og det finnes med gullkant, sølvkant og i lyseblått / hvitt bl. a. Vi ønsker oss det med sølvkant. Alt 2 - Saturn platina Alt 3 - Skaugum-serviset Og så har vi kaffeserviset Barista ( cafe au lait / kakaokopper og espressokopper. Ønsker oss de i str mellom og - dvs. cappuchinokoppene ) - de er utrolig lekre Fant ikke linker til servisene, rart de ikke har noen "showroom" på nettet på sidene sine... Con Gusto har også mye fint,- har bl. a noen "japansinspirerte" kake / smørbrødtallerker som jeg ELSKER :D Ellers har jeg deler av PP`s nisseservise, og et mokkaservise med svart glasur utenpå og pastellfarger ( rosa, grønn, gul ) inni med gullkant. Det er til 6 personer. Gammelt og lekkert :stortsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå