Gå til innhold

Hvilket kaffeservice/middagsservice har du ? Samler på ?

Jinx

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på et nytt kaffe og middagsservice, et skikkelig fint et..

Men har liksom ikke funnet det rette..

Til julebruk har jeg begynt å samle på Victorias Nisseservice,

fra Porsgrund.. Gammelt flott mønster ;)

Hvilket kaffeservice/middagsservice har du ?

Eller samler på ??

Eller lyster på ???

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denby Metz middagservise (liker ikke det tilhørende kaffeserviset).

Av kaffeservise liker jeg også keramikk, men helst reale krus. Har noen fine fra Höganäs som jeg bruker mye.

Ellers har vi arvet et kaffeservise med bondemønster som gjør nytten når vi har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler på Antarktis fra Magnor Glassverk. Det er designet av Vebjørn Sand og er rett og slett nydelig! (Bildene på denne siden yter ikke srviset rettferdighet... Serien er mye penere enn den ser ut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi samler på Tid fra Porsgrund, og det er bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nydelig!

Særlig de store gourmettallerkenene (31cm/diameter) er helt utrolig flotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vårt servise , Qvint, som vi fikk masse av til bryllupet. Både klassisk og moderne også, synes vi. Lett å kombinere med andre ting også, og fin størrelse på både kopper og tallerkener.

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også Tid fra Porsgrunn, er omtrent ferdigsamlet til 12 men ønsker oss nok litt mer fordi vi ofte er 14-15 når hele familien er samlet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har så og si komplett middags- og kaffeservice i Ostindia fra Rørstrand. Nydelig!!!

I tillegg har vi Chateau rødvinsglass fra Kosta Boda.

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm...

Vil vil samle på servise fra PP, men jeg finner ikke link til PP som kan vise bilder av servisene. Det er bare litt "diverse" på websidene...

Alt 1 - husker ikke hva det heter, men det finnes i flere dekorer og er veldig vanlig. Er "skjevt ruglete" i myke former ( åssen skal jeg formulere meg ? :ler: ) og det finnes med gullkant, sølvkant og i lyseblått / hvitt bl. a. Vi ønsker oss det med sølvkant.

Alt 2 - Saturn platina

Alt 3 - Skaugum-serviset

Og så har vi kaffeserviset Barista ( cafe au lait / kakaokopper og espressokopper. Ønsker oss de i str mellom og - dvs. cappuchinokoppene ) - de er utrolig lekre :)

Fant ikke linker til servisene, rart de ikke har noen "showroom" på nettet på sidene sine...

Con Gusto har også mye fint,- har bl. a noen "japansinspirerte" kake / smørbrødtallerker som jeg ELSKER :D

Ellers har jeg deler av PP`s nisseservise, og et mokkaservise med svart glasur utenpå og pastellfarger ( rosa, grønn, gul ) inni med gullkant. Det er til 6 personer. Gammelt og lekkert :stortsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...