Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som driver med geocaching? Jeg er litt nyskjerrig, og har såvidt begynt å lese litt om det. Noen som har erfaringer de vil dele? Hvilket utstyr trenger man?

Videoannonse
Annonse
Gjest villrev
Skrevet (endret)

-

Endret av villrev
Skrevet

Jeg driver litt med Geocathing. Jeg bruker bare Gps på iphonen min. Har klart å finne noen,men ikke holdt på så altfor lenge enda. Lett etter flere jeg ennå ikke har funnet. Er veldig gøy når man først kommer i gang med det :)

Skrevet

Jeg har drevet litt med det. Kjøpte meg faktisk en billig håndholdt GPS for å prøve. Nå klarer jeg meg fint med iPhone med Geocaching app til. Veldig moro når man finner cachen, og tilsvarende frustrerende når man ikke finner noen som til og med er klassifisert som "enkel". :rolleyes:

Skrevet

Noen som kan forklarer hva dette er? Har ikke helt skjønt hvordan dette foregår i praksis bl.a på det lille jeg har lest:)

Skrevet (endret)

Noen som kan forklarer hva dette er? Har ikke helt skjønt hvordan dette foregår i praksis bl.a på det lille jeg har lest:)

Man registrerer seg på en nettside for geocaching. Der får man oppgitt GPS posisjon til små "skatter" som er gjemt på forskjellige steder rundt om i verden. Veldig ofte ligger de i nærheten av en eller annen severdighet. "Skatten" er ofte en liten boks med småting i (viskelær, klinkekuler, plastfigurer etc.). Når man finner den registrerer man at man har vært der (det ligger en liten blokk og blyant i hver), tar med seg en liten ting fra "skattene" og legger oppi noe som man selv har med seg. Vel hjemme registrerer man funnet på sin bruker på geocachingsiden.

Jeg pleier glatt å droppe det byttet av "skatter". Det er mest aktuelt hvis man har med seg barn på skattejakt, tror jeg.

Det finnes også "mikrocacher" som er små sylindere med bare et papirark for registrering i. Som navnet antyder er disse mindre enn vanlige cacher og bare beregnet på at man skal finne dem og registrerer funnet. Disse ligger ofte i mer tettbygde strøk (byparker, spesielle bygninger osv.)

Endret av Cata
Skrevet

Jeg fant min først cache idag! Dette gav mersmak, veldig gøy :)

Skrevet

Gratulerer! Det er virkelig morsomt når man finner dem.

Skrevet

så gøy,gratulerer.

Skrevet

Driver også med det :)

Har funnet alle i byen her.

Bruker iPhone og appen...og firhjulingen

Skrevet

hva var det da?

Skrevet

Jeg er på Hardangervidden, ligger noen rundtomkring her :) Funnet to til nå. Kjempegøy å ha et "ekstra" mål å gå til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...