Gå til innhold

trist og ensom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten alle venninene mine har type uten om meg. Jeg føler meg mislykket og trist fordi jeg er singel. Noen ganger tenker jeg er det verdt å leve hvis man skal til en hver tid føle seg utenfor og følelsen at ingen vil ha meg. Er dette bare en fase i livet man må gjennomgå. Håper dette ilke er tegn på en depresjon :( Noen som har tips til å takle slike ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livet går opp og ned, dessverre blir det ofte sånn at man begynner å grave seg ned om et blir litt ekstra tøft. Finn på noe, kom deg "ut", bli kjent med nye merkelige og morsomme folk, utfordre deg selv til å tørre å snakke til noen i settinger du ellers ikke ville klart. Tenk "hva har jeg egentlig å tape".

Sleng deg med på no idrett, kurs, sport eller andre aktiviteter. For all del ikke end opp alene hjemme med den slags tanker. Finn noe hver dag som du kan si du er fornøyd med.

Om det hjelper - "alle" har vært der eller kommer dit en gang. Du er ikke alene. Det går ann å være sosial, leve livet og ha det gøy uten nødvendigvis å ha funnet akkurat den man vil være sammen med der og da.

Skrevet

Finn nye venner!

Helt seriøst. Jeg følte meg også utenfor i min gamle vennekrets da alle andre fikk seg kjærester (supergøy å gå på kino og se romantisk komedie sammen med 4 par... not). Da jeg flyttet fra byen fikk jeg nye venner, og oppdaget at mye gruff og irritasjon forsvant. Venner skal jo faktisk være hyggelige å være sammen med.

Det er dessuten mye lettere å komme i kontakt med nye mennesker når man er flere single sammen, uten kjærestepar som sitter og ruger på hverandre

Skrevet

Nesten alle venninene mine har type uten om meg. Jeg føler meg mislykket og trist fordi jeg er singel. Noen ganger tenker jeg er det verdt å leve hvis man skal til en hver tid føle seg utenfor og følelsen at ingen vil ha meg. Er dette bare en fase i livet man må gjennomgå. Håper dette ilke er tegn på en depresjon :( Noen som har tips til å takle slike ting?

Dette er helt normale følelser, ja. Og en fase du må igjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...