Gå til innhold

Som far som sønn?

Silfen

Anbefalte innlegg

Man snakker jo om at man kan se på moren hvordan datteren vil bli, jentene i familien er sånn eller sånn og whatnot.

Men hvordan er det med gutta; går størrelsen i arv eller er det fullstendig random?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok det samme med gutter. Forskere mener mennesker har rundt 20 gener som hjelper å bestemme høyden til en person, som kommer fra forskjellige plasser i familietreet inkludert far og mor.

Høyde er også bestemt en del av ernæring under oppvekst (og svangerskap), og miljøet.

Høyde er også bestemt av gener alle mennesker deler, så en person med 2 høye foreldre har faktisk større sjanse for å bli gjennomsnittlig enn høy selv. Men personen vil selvfølgelig ha større sjanse for å bli høy enn en person med 2 lave foreldre.

Det samme gjelder muskler. En person med 2 foreldre som har eksplosive muskler har større sjanse for å få eksplosive muskler enn en person som har 2 foreldre med utholdende muskler, men sjansen er ennå størst for at man får en god balanse mellom de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte nå mer på penis. :peker på seksualitetsforumet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Blomsten_

Man arver fra begge foreldre. Det vil si at man arver ikke nødvendigvis puppestørrelse fra mor og penisstørrelse fra far. Bare å se på søsken det, hvor forskjellige man kan bli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Blomsten_

Hvorfor skal du vite din sønns penisstørrelse?

Kanskje hun er keen på en gammel elskers voksne sønn.

Endret av _Blomsten_
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke lov å lure på lite signifikante ting i sene kveldstimer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, så ikke hva forum det var i, så bare på ubesvarte tråder :P

Som med andre gener arver man både fra mor og far, selv om mor ikke har en penis (forhåpentligvis) ^^

Og også som med andre gener arver man mye fra hvor man er ifra i verden, men også en del fra foreldre.

Når det kommer til penis størrelse har gener mye mindre å si enn for feks. gener på høyde. Penisen er bestemt av andre hormoner enn de som bestemmer hvor høye og sterke vi blir og dermed er sjansen liten for at det blir mer enn 10% differanse fra snittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det heter ; Som far så sønn, (ikke som sønn).

Anonym poster: d34c9309603613768ae8f34243deb334

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønn har i hvert fall ikke arvet farens penisstørrelse.

Faren er helt gjennomsnittlig i den forstand at han som gjennomsnittsmannen tror at han er litt større enn gjennomsnittlig. (Sånn er det med bilkjøring også, er jeg blitt fortalt: 90% av de spurte tror de er bedre enn gjennomsnittet.)

Sønnen derimot har fått en skikkelig bamse. Da han var bitteliten hadde han en bemerkelsesverdig stor tiss i forhold til resten av kroppen. Det var faktisk sånn at vi vurderte å kle på ham litt tidligere enn vi egentlig ønsket.

Nå er han helt i begynnelsen av puberteten. Jeg håper for hans del at penisen ikke vokser i takt med resten av kroppen. Skulle penisen fortsette veksten propersjonalt, er jeg redd han vil skremme flere damer enn han vil imponere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Ifølge ei litt oppi årene, så er jeg veldig lik min far.

Jeg ba henne aldri om å utdype.

Hmmm.....

Hun pulte dere begge.....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

man kan faktisk regne ut hvor høye man kan forvente at barna blir;

For jenter:

1. Legg sammen mors høyde og fars høyde i centimeter. (eks. 165cm+185cm = 350cm)

2. Trekk fra 13. (eks. 350 cm - 13 = 337 cm)

3. Del på 2. (eks. 337 cm / 2 = 168,5 cm).

I dette eksempelet er det gode sjanser for at jenta blir 168,5 centimeter høy.

For gutter:

1. Legg sammen mors høyde og fars høyde i centimeter. (eks. 165cm+185cm = 350cm)

2. Legg til 13. (eks. 350 cm + 13 = 363 cm)

3. Del på 2. (eks. 363 cm / 2 = 181,5 cm)

man må regne med en feilmargin her på rundt 10 prosent. Men det er iallefall noe å gå ut i fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

man kan faktisk regne ut hvor høye man kan forvente at barna blir;

Den der gikk ikke på meg. Faren min var 204cm, mora mi er 165cm, lillesøs er 180cm og jeg er 157cm. Så jeg tror slike kalkulatorer er bare tull.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der gikk ikke på meg. Faren min var 204cm, mora mi er 165cm, lillesøs er 180cm og jeg er 157cm. Så jeg tror slike kalkulatorer er bare tull.

Trenger ikke være tull fordi det ikke stemmer i ditt tilfelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Trenger ikke være tull fordi det ikke stemmer i ditt tilfelle :)

Enig i at man ikke skal generalisere for mye ut fra seg selv, men jeg har ingen tro på slike regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...