Joplaya Skrevet 11. februar 2004 #1 Del Skrevet 11. februar 2004 Har funnet en relevant jobb jeg kan søke på. Men kommunen er nynorsk. Jeg er dårlig i nynorsk og vrir meg i stolen bare av tanken på å måtte skrive nynorsk hver dag (dokumenter o.l.). På videregående klarte jeg meg sånn middels i nynorsk. Skal jeg la være å søke eller skal jeg hoppe i det? Hehe, er jo ikke sikkert jeg får jobben heller da, men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. februar 2004 #2 Del Skrevet 11. februar 2004 Søk, men gi beskjed på intervjuet at du føler deg litt utrygg på nynorsken. Be om korrekturhjelp til å begynne med. Du kommer kjapt inn i det. Nynorsk er ikke så vanskelig som mange innbiller seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 11. februar 2004 #3 Del Skrevet 11. februar 2004 Nynorsk er ikke så vanskelig som vi tror, så søk i vei, men vær ærlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harvey Skrevet 11. februar 2004 #4 Del Skrevet 11. februar 2004 Bare jobb mye og vær nøye med korrekt nynorsk dersom du får jobben - ikke skriv boknorsk. Det ser utrolig uprofesjonelt ut med brev fra skolen i en mix av nynorsk og bokmål. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå