Gå til innhold

Noen erfarne foreldre som vet når/ det lønner seg å handle ull?

Søster K

Anbefalte innlegg

Har termin i slutten av oktober, og tenkte jeg skulle prøve å handle ferdig i god tid. Men når kommer høst/vinterklærne i butikken og når er det salg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på merket. Cubus har god ull (lite slitesterkt,men en baby sliter jo ikke på klær), og der er det jo mye 30% på alt før jul.

Forøvrig anbefaler jeg deg å vente med ull-innkjøp. Min yngste var altfor varmblodig til å bruke ull, og eldste tålte det ikke. Mellomste brukte ull fra oktober og ut mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje jeg skal kjøpe litt ull og litt bomull da...hmm...dette med klær er så vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Jeg ville absolutt kjøpt ull :) Vår har brukt det nesten hver dag siden han ble født i mai 2010 (utenom de aller varmeste sommerdagene, men selv da sover han med ullbody). Jeg går og venter på salg på Janus på Obs. Leser kundeavisen hver mandag for å se når bodyene blir litt billigere ;) Om jeg husker rett så var det første uka i august i fjor.

Ellers så kjøper jeg Safa strømpebukser på Sparkjøp. Tror de har hatt 40% på Safa de siste årene, men husker ikke helt når... Jeg venter nok til det kommer ettersom vi har strømpiser fra i fjor som kan brukes enn så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette gjelder innkjøp til baby så flytter jeg debatten til graviditet og spedbarn.

Mvh Sulosi, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ville ventet som sagt over her. Mine to barn har heller ikke brukt mye ull, med unntak av ullyttertøy på vinteren. Noen foreldre elsker ull og bruker det på barna hele året, men det er ikke alle barn som kan bruke ull. Derfor er det bedre å kanskje kjøpe en body eller to, og heller vente å se så man slipper å kaste bort masse penger.

Anonym poster: e685357c7f09bf6eb8190589526541b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som ble født i slutten av oktober.

Vet at mange elsker ull og bruker det mye, så er nok mange som er uenige i dette- men jeg ser ikke helt poenget med dyre ullklær til små babyer jeg da. Bomull varmer godt det også, når det er tørt, og en liten baby som

stort sett ligger innpakket i vognpose/bilpose uansett er mer enn varm

nok med et par lag bomull på seg :)

En annen ting er at en del kan reagere på ull. Minien min fikk utslett/eksem av en ull lue hun brukte, så jeg ble i grunnen frarådet av hs å bruke det.

Spar pengene til barnehagestart er min mening, DA er ull gull ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs bruker å ha salg på mykje barnetøy rundt barnehagestart. Dei har iallfall Janus-ull.

Men eg ville også venta litt med å kjøpe masse ull til baby. Kjøp gjerne eit par ullbodyar og kanskje ein heildress som yttertøy.

Det er betre å sjå litt kva du treng etterkvart. Barn veks jo ikkje like fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter ei jente i november, å har også begynt å tenke på innkjøp. Men siden det er en del som ikke tåler ull, så tenker jeg at jeg kjøper litt ull og mer bomull. Så kan jeg heller se ann når prinsessa kommer om hvordan hun reagerer på ull og heller kjøpe mer hvis behovet er der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei som ble født i slutten av oktober.

Vet at mange elsker ull og bruker det mye, så er nok mange som er uenige i dette- men jeg ser ikke helt poenget med dyre ullklær til små babyer jeg da. Bomull varmer godt det også, når det er tørt, og en liten baby som

stort sett ligger innpakket i vognpose/bilpose uansett er mer enn varm

nok med et par lag bomull på seg :)

En annen ting er at en del kan reagere på ull. Minien min fikk utslett/eksem av en ull lue hun brukte, så jeg ble i grunnen frarådet av hs å bruke det.

Spar pengene til barnehagestart er min mening, DA er ull gull ;)

For vår del ble ull nødvendig til den mellomste fordi hun var konstant klam. Hun brukte ikke ull fordi det var kaldt, men fordi hun ble gjennomvåt av klamhet i bomull (selv om hun verken frøs eller var for varm). Da hun ble 8-10 mnd klarte hun å regulere varmen bedre, og da var bomull okei.

Poenget er vel at mange babyer bør/må ha ull av forskjellige årsaker (kulde, klamhet), mens andre absolutt ikke kan ha ull (utslett, for varmt osv).

Kjøp noen få plagg, ts, og de kan du selvsagt kjøpe når det blir tilbud. Men vent med storinnkjøpet til du ser om det blir nødvendig. Babyer MÅ jo ikke ha ull. Om den ikke blir klam i bomull så er det ikkeno problem å ha bomull innerst, og så ha en tynn ulldress (feks Janus sin krinkelulldress) i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ventet visst jeg var deg :)

Jeg kjøpe inn en god del ullklær før snuppa var komment, dyrt med ull. Og endte opp med å ikke kunne bruke noe ettersom hun ikke tålte det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett om man kommer til å bruke ull eller bomull vil jeg anbefale å kjøpe lite før babyen kommer. Det er f.eks. ikke så greit å vite hvilke størrelser man bruker lenge og hvilke man bruker kort. Det er heller ikke lett å forutse hvor mye gaver man får, selv om ekstremt mange gaver er bomull, str. 62.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...