AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Har dere noen gang lest en blogg og blitt inspirert til å kjøpe hudprodukter eller sminke som de anbefaler? I så fall hvilken blogger, hvilket produkt, og svarte det til forventningene? Jeg leser en del blogger, og skal ærlig innrømme at jeg er veldig fristet til å klikke hjem noen produkter nå. Blant annet: -the balm - hot Mama (blushen som nette nestea bruker) -the balm -cabana boy (blushen som ulrikke Lund bruker) -dermalogica clean start brighten up (dagkrem som ulrikke Lund bruker) And the list goes on and on <br /><br /> Anonym poster: fabd083785331e67e4953846ccbe8b3a
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Jeg kan bli nyskjerrig på et produkt via blogg, og så undersøker jeg videre selv og sjekker anbefalinger evt videoer på youtube osv.
Sunshower Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Jeg husker jeg var veldig fristet da jeg begynte å lese blogger for ca 4 år siden. Det var jo så mange fantastiske produkter! Klikket hjem noen produkter også. De svarte ikke til forventningene for å si det sånn. Er i dag svært kritisk til anmeldelser av produkter fra bloggere. I dag er det vel tre produkter jeg liker godt. Det er MDs Face & body scrub og mineralfoundation fra Tikei som Hilde Christina anbefaler/anbefalte, og Mac Fix+ (husker ikke hvor jeg hørte om det første gang).
Gjest Leopard Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 Svært sjelden, da jeg ikke har vært så opptatt av bloggverdenen. Blir lettere inspirert av sminkeguruer på youtube. Har forresten lest gode omtaler om The Balm, og har selv prøvd den blushen du nevner. - den er en av favorittene i sminkepungen!
LukaFrost Skrevet 12. juli 2012 #5 Skrevet 12. juli 2012 Når jeg ser flere bloggere reklamere for sammeprodukt blir jeg veldig anti. Da er det så åpenbart at de alle er kjøpt og betalt.
Gjest Swarovski Skrevet 12. juli 2012 #6 Skrevet 12. juli 2012 Jeg får inspirasjon fra rene (små) sminkebloggere. De kjøper som regel produktene selv, og gir like ofte god som dårlig karakter til produkter. Bloggere som Fotballfrue og livingdoll og hva de nå heter alle sammen, stoler jeg ikke på i det hele tatt. 2
Eske Skrevet 12. juli 2012 #7 Skrevet 12. juli 2012 Jeg får inspirasjon fra rene (små) sminkebloggere. De kjøper som regel produktene selv, og gir like ofte god som dårlig karakter til produkter. Bloggere som Fotballfrue og livingdoll og hva de nå heter alle sammen, stoler jeg ikke på i det hele tatt. Her også
Gjest villrev Skrevet 12. juli 2012 #8 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Nei, for huden min er annerledes enn den de har, og det som ser bra ut på dem ser ikke nødvendigvis bra ut på meg. F.eks. har jeg prøvd en del av det de reklamerer for før de har anbefalt de på bloggen, og de produktene har jeg ikke likt. Som f.eks Dermalogica clean start brighten up, den synes ikke jeg er noe bra. Og dessuten stoler jeg ikke på de, spesielt ikke når det er veldig tydelig at de får betalt for å prøve produktene og skrive det de gjør. Endret 12. juli 2012 av villrev
kills Skrevet 12. juli 2012 #9 Skrevet 12. juli 2012 Nei, mest fordi det meste er reklame og ikke genuine tips..
Gjest _Lita_ Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Bare hvis det passer for meg. Ikke ellers. Jeg gidder ikke å unngå å kjøpe selvom det er reklamert og betalt for, bare på trass hvis jeg liker produktet. Endret 12. juli 2012 av _Lita_
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #11 Skrevet 12. juli 2012 Fungerer helt motsatt på meg. Vil ikke kjøpe noe av det, kun i protest fordi jeg vet at de kun skriver at det er så fantastisk fordi det er der lønningen deres ligger. Anonym poster: 1cfcf25b31f0a43759cbc75f16688795 1
Honesty Skrevet 12. juli 2012 #12 Skrevet 12. juli 2012 Det virker som om en stor andel av de norske bloggerne ikke har noen skrupler mtp å opplyse om at produktene de omtaler er sponset. I Sverige har temaet bloggere og sponsing og etikk vært oppe i media ganske mye, for eksempel i dette innlegget av Kicki Norman, som har gått i bresjen for å gjøre bransjen mindre skitten på dette området. Når det er sagt, er det sjelden bloggere som inspirerer meg til å teste ut nye produkter, og enda sjeldnere norske bloggere, som har en tendens til å alle skrive om de samme tingene. Jeg leser derimot en haug med utenlandske blogger, og der har jeg mer enn en gang fått nervøse rykninger i Visakortet.
LeaMichele Skrevet 12. juli 2012 #13 Skrevet 12. juli 2012 Jeg kan godt bli frista til å prøve ut produkter fra blogger, men det er som regel at jeg synes det er en fin farge på neglelakk eller øyenskygge. Ellers har jeg fått en del tips til hudpleie av vennina mi som driver blogg. Vi har ganske lik hud så de hu anbefalte passet meg veldig bra.
skreppamedleppa Skrevet 12. juli 2012 #14 Skrevet 12. juli 2012 Nope det gjør jeg ikke. Antageligvis fordi slike bloggere kjeder meg, følger med på en blogg, han er en feit, u-politisk korrekt, humoristisk homo med en selvironi herfra til månen som og ler av alle andre i tilleg til han selv. Og selv om jeg har sett han opptre i drag kostyme så er det mindre interessant å følge hans sminketips. Jeg følger med hans blogg fordi han får meg til å skatte. Skal jeg har sminke tips så går jeg heller til en make up spesialist som kan se huden min og stilen min.
Rosenrød Skrevet 13. juli 2012 #15 Skrevet 13. juli 2012 Jeg blir inspirert av de som tydelig kan sine saker, og som poster både positiv og negative omtaler. Resten bare irriterer meg.
Karmosin Skrevet 13. juli 2012 #17 Skrevet 13. juli 2012 Njei, njo. Jeg har faktisk en gang bestemt meg for å teste en fuktighetskrem etter å ha lest en usedvanlig grundig omtale av den i en blogg, men jeg leser ikke sånne blogger annet enn når jeg leter etter informasjon om noe og får søketreff i dem. Husker ikke hvilken blogger det var (tror ikke hun var norsk), men kremen er en La Rocha-Posay som jeg med suksess bruker til å gi en ekstra dose fukt på tørre dager. Den svarte absolutt til forventningene mine. Sånn generelt for tips om hudpleie og sminke foretrekker jeg at den som tipser har sett meg IRL. Neglelakker kjøper jeg gjerne etter bloggomtaler.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2012 #18 Skrevet 13. juli 2012 Ja, dessverre. Og alt har vært bomkjøp for min del - mye innen mineralfoundationverden. Jeg har jo sjekket anmeldelser på MUA også, men det har rett og slett ikke passet min hudtype. Men det meste har jeg funnet frem til på egenhånd. Den bloggeren som har gitt meg flest bomkjøp er hun hudpleiebloggeren.....hva heter hun.....Hilde Christina. Jeg kjøpte dog øyenskygger fra MAC utfra en tutorial jeg så, og det var veldig vellykket Men det er jo selvsagt fordi jeg søkte etter en type sminke som passet min øyenfarge, i toner jeg vet fra før at jeg passer best. Og, jeg fikk veldig god hjelp på MAC sine hjemmesider på live-chat for å finne gode baseskygger, jeg har nemlig tilgode å få gode fargematcher av betjeningen i MACbutikkene i Oslo. Jeg har dog kjøpt endel ting etter anbefaling her, og det har vært vellykket - sikkert mye fordi man kan spørre mer detaljert om hudtype etc og vurdere utfra det. Anonym poster: 4929c5c83c5c4fa7cf81fd14850f7921
Anglofil Skrevet 13. juli 2012 #19 Skrevet 13. juli 2012 Nei, det blir jeg ikke. Men så synes jeg sminke generelt sett er et gørrkjedelig tema. Mvh Yvonne
Frua Skrevet 13. juli 2012 #20 Skrevet 13. juli 2012 Hvis ett produkt eller merke ofte blir omtalt på diverse blogger så søker jeg det opp på Makeupalley.com og kanskje Youtube. Hvis produktet fortsatt virker ganske fantastisk så kan det hende jeg kjøper. Jeg har funnet mange fine ting på den måten jeg Det finnes bloggere som aldri frister meg og det er de store som linker til "nye favoritter" flere ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå