Fresi Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Datteren min er syk og det eneste hun ønsker seg av mat er bakt potet. Det er ikke noe jeg vanligvis pleier å lage, kan man si. Sist jeg spiste det var nok fra et mobilt gatekjøkken på åttitallet. Hun ønsker seg bearnaisesaus og/eller smør, eventuelt kryddersmør, men vet ikke hva annet. Hun vil ikke ha skinke, bacon eller mais. Jeg har ikke peiling. Erter var et forslag (?) Hva annet? Vårløk? Stekt sopp? Ost? Persille? Jeg tenker å ha salat ved siden av, kanskje en gresk variant (men mulig det blir litt voldsomt med fetaost i tillegg til potet, så kanskje bare en frisk grønn salat?) Jeg trenger innspill. Og hva med problemstillingen med/uten aluminiumsfolie?
mac84 Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Jeg liker karbonadedeig, kryddersmør, mais og rå løk i bakt potet. Typen synes det også er godt med rømme på toppen. Men, er det ikke bedre om hun selv kommer med ønsker for hva hun vil ha på? Er jo bare fantasien som setter grenser egentlig... 1
Gjest "gjest" Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Bacon, paprika, mais, løk, kantareller og bearnaise/rømmedressing? 1
Gjest Ludovie Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 Rømme og gressløk synes jeg er godt. Vårløk istf. gressløk funker også garantert, og er muligens enda bedre? Og kanskje med litt reker på toppen. Eller kanskje ost og bacon? Eller hermetisk tunfisk pluss rømme eller majones, og kapers. 1
Fresi Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2012 Jeg liker karbonadedeig, kryddersmør, mais og rå løk i bakt potet. Typen synes det også er godt med rømme på toppen. Men, er det ikke bedre om hun selv kommer med ønsker for hva hun vil ha på? Er jo bare fantasien som setter grenser egentlig... Hun er syk og vet ikke hva hun har lyst på. Fantasien min er åpenbart begrenset, baktnpotet er som sagt ikke noe jeg pleier å spise, men takk for svar. Kjøtt og mais utgår som sagt, men jeg kan jo prøve med løk eller vårløk. Bacon, paprika, mais, løk, kantareller og bearnaise/rømmedressing? Bacon og mais er ikke så aktuelt, kantareller vet jeg ikke om de har på Rema akkurat nå. Paprika og løk skal jeg kjøpe! Rømme spiser hun ikke.
Fresi Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2012 Rømme og gressløk synes jeg er godt. Vårløk istf. gressløk funker også garantert, og er muligens enda bedre? Og kanskje med litt reker på toppen. Eller kanskje ost og bacon? Eller hermetisk tunfisk pluss rømme eller majones, og kapers. Vi har en situasjon der rømme og dyr utgår. Kapers var en knallide! Gressløk også. 1
mac84 Skrevet 11. juli 2012 #10 Skrevet 11. juli 2012 Jaja, da får du bare kjøpe inn litt forskjellig:) Kanskje kutte det opp og legge i forskjellige skåler (ala taco) - når man er syk er det lettere å se hva som frister når det står rett foran nesa på en. Håper hun bare har forbigående sykdom da, dette kan bli dyrt om hun er kronisk syk;) Ellers synes jeg også piffi-krydder kan være godt i tillegg til smør. 1
Fresi Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 11. juli 2012 Ingen mais, ingen bacon. Hehe, ja, sånn er det. Jaja, da får du bare kjøpe inn litt forskjellig:) Kanskje kutte det opp og legge i forskjellige skåler (ala taco) - når man er syk er det lettere å se hva som frister når det står rett foran nesa på en. Håper hun bare har forbigående sykdom da, dette kan bli dyrt om hun er kronisk syk;) Ellers synes jeg også piffi-krydder kan være godt i tillegg til smør. Piffikrydder kommer ikke inn i mitt hus. litt forskjellig i forskjellige skåler er planen, men så var det det å finne ut hva dette forskjellige skal være da. Jeg spiser vanligvis aldri bakt potet. Sykdommen er forbigående, og det er jo ikke så kostnadskrevende med et par poteter og noe grønnsaker, heldigvis.
Aricia Skrevet 11. juli 2012 #12 Skrevet 11. juli 2012 Et par forslag. http://www.bbcgoodfood.com/recipes/12689/broccoli-baked-potatoes (dvs brokkoli og cheddar, og tomatsalsa til). http://www.bbcgoodfood.com/recipes/9589/leek-and-herb-stuffed-jackets (purre og kremost med hvitløk og urter). Jeg tror ost er greia her! Man kunne jo lage en skikkelig tacojunkvariant med kidneybønner/pintobønner, jalapenos og cheddar også, evt noen terninger rød paprika, og et dryss røkt paprika på toppen om du har? Og så en rømmeklatt til mor. 1
Gjest Stille vann Skrevet 11. juli 2012 #13 Skrevet 11. juli 2012 Jeg blander dette i stekepanna: 1 boks lettrømme, skinke, champignon, mais og bacon. Har også oppi litt kryddersmør.
Gjest Ludovie Skrevet 11. juli 2012 #14 Skrevet 11. juli 2012 Hva med yoghurt eller kesam, da? Hvis hun spiser det, kan du jo lage en slags tunfiskrøre med det, pluss kapers og rødløk eller vårløk. Og persille, eventuelt. Eller kanskje eggesalat bestående av hakkede, kokte egg, majones og purreløk?
Nerdemamma Skrevet 11. juli 2012 #15 Skrevet 11. juli 2012 Sprøstekt bacon Kryddersmør Revet ost Mais Finhakket løk Grillkrydder Lett rømme eller kesam hvis jeg føler meg ekstra usunn
Aricia Skrevet 11. juli 2012 #16 Skrevet 11. juli 2012 Et par forslag. http://www.bbcgoodfo...-baked-potatoes (dvs brokkoli og cheddar, og tomatsalsa til). http://www.bbcgoodfo...stuffed-jackets (purre og kremost med hvitløk og urter). Jeg tror ost er greia her! Man kunne jo lage en skikkelig tacojunkvariant med kidneybønner/pintobønner, jalapenos og cheddar også, evt noen terninger rød paprika, og et dryss røkt paprika på toppen om du har? Og så en rømmeklatt til mor. Og frisk koriander i tacomiksen, selvsagt. Samt vårløk. *tar av*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå