AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Jeg har sagt opp jobben min nå der jeg var ansatt på deltid først. Et halvt år etter at jeg startet hadde jeg mulighet til å jobbe 100%, jeg vurderte å skaffe meg en fulltidsjobb, men siden jeg trivdes så godt i deltidsjobben min valgte jeg å bli der og fikk jobbe mye mer enn oppgitt i kontrakten min pga sykdom. Jeg jobbet ca 80% i 6 måneder før jeg ble ansatt på fulltid i en ganske bra stilling. Når jeg nå skal slutte, er det frekt av meg å spør om sjefen kan bemerke i attesten min at da jeg var ansatt på deltid så jobbet jeg mye mer enn de 30% som var oppgitt i kontraken? Jeg ble jo der fordi jeg trivdes og med håp om at det skulle dukke opp en større stilling på samme plass, og jeg løste mange problem for de mens det var problemer med så mye sykdom. Føler det blir så frekt å blande meg inn i hva sjefen skal skrive i attesten min, men samtidig så er det greit å få en skriftlig forklaring for fremtidige arbeidsgivere hvorfor jeg "bare" hadde en deltidsstilling den perioden. Anonym poster: 2eb31b8b4a9a7bd41b9b04ecda7c2eb5
Gjest _Blomsten_ Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Nei, det er ikke frekt. Skulle bare mangle.
appelsinjuice Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Dersom sjefen din ikke skriver antall timer du har jobbet ekstra i atteten din, må du be om dette. Det er viktig for eg å få med, da noen arbeidsplasser ikke gir deg ansiennitet for arbeidsforhold mindre enn 14 timer i uken i snitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå