Gå til innhold

Big sexy hair?

Mumfy

Anbefalte innlegg

Jeg er av den "heldige" typen som er født med flatt, tynt og livløst hår, som det er mer eller mindre umulig å gjøre noe med..

Uansett om jeg også har vært heldig å fått litt volum oppi der (gjerne med kam, hårspray og rå makt) så går dette ut utover kvelden, og blir like flatt og dødt som før..

Er det noen der ute som har noen forslag til produkter jeg kan bruke for å få mer fylde og volum?

Er "Big sexy hair" serien så bra som jeg har hørt, eller er det noen andre produkter som funker bedre?

Har ogå litt problemer med at luggen "deler seg" opp i seksjoner, eller hvordan jeg skal forklare det.. Etter en times tid, ser luggen min kjempe fet ut, og den deler seg opp, og pistrer over panna, jeg som egentlig har sidelugg..

Hadde vært veldig fint om noen der kunne hjelpe meg, så hårkrisene kanskje hadde blitt litt mindre fremover ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra Bigsexyhair har jeg kun prøvd Backcomb Tease in a bottle (tror det er det den heter). Det sies at den skal være "tupering på boks". Jeg vet ikke helt om jeg vil være enig i at den er SÅ kraftig, men den er veldig god likevel - det beste volumproduktet i sprayform jeg har prøvd i alle fall. Også har vi jo Dust-it fra Osis, hvis du ikke har prøvd det? Et godt hårpudder er essensielt. I tillegg vil jeg anbefale en volumtang (jeg har en fra Bjørn Axen)! Den "krepper" håret ved bunnen, også legger du vanlig hår oppå - definitivt den metoden som gjør at volumet holder så lenge som mulig, på meg i allefall :-) Kan være litt irriterende hvis man er litt uforsiktig sånn at det kreppede håret sees gjennom, men forhåpentligvis unngår man det ;-)

Når det gjelder luggen - tørrshampo er løsningen! Gjerne spray tørrshampo i luggen når håret er helt nyvasket, det forebygger det fete håret som skiller seg. Og ikke bruk balsam/hårkurer nært hodebunnen, kun i hårlengdene! Det kan hjelpe på volumproblemet også ;) Og ikke minst - IKKE ta i håret etter at det er ferdigstylet - det å gå å ta i håret hele tiden er kanskje det som gjør det lettest fettete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Small talk fra BedHead har funket veldig bra for meg. Den får håret til å føles tykkere. Ellers pleier jeg å ha masse mousse i håret før jeg føner det , det gir også fylde=)

Rootlift fra redken kan kanskje bli litt seig men funker bra=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har prøvd både Osis Dust It og Big Sexy Hair Powder (volumpuddere begge to) og liker absolutt sistnevnte best. Synes Osis blir for klissete. Men det skal dog sies at jeg ikke liker hårpulver noe særlig i det hele tatt. Derimot har jeg brukt denne: http://www.feeluniqu...i your highness og synes det funker ganske bra når jeg føner det med rundbørste etterpå. Rettetang, rundbørste og hårspray funker også, synes jeg. Har også tynt og forholdsvis flatt hår, typisk nordisk. :)

Anonym poster: 12b18d3a50d3e52b8027bfc753c8caf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...