Gå til innhold

kjøpe konsertbilletter av privatperson på finn


Filur

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe billetter til en konsert av en privatperson på finn.no. han sier han har de i pdf-format, og sender meg de på mail. Skal jeg bare printe de ut og ta de meg som vanlige billetter? Går det ann da?

Som dere skjønner er jeg ganske grønn på akkurat dette, og trenger den hjelpen jeg kan få. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pelikanen

Jeg skal kjøpe billetter til en konsert av en privatperson på finn.no. han sier han har de i pdf-format, og sender meg de på mail. Skal jeg bare printe de ut og ta de meg som vanlige billetter? Går det ann da?

Som dere skjønner er jeg ganske grønn på akkurat dette, og trenger den hjelpen jeg kan få. :)

Jeg skal kjøpe billetter til en konsert av en privatperson på finn.no. han sier han har de i pdf-format, og sender meg de på mail. Skal jeg bare printe de ut og ta de meg som vanlige billetter? Går det ann da?

Som dere skjønner er jeg ganske grønn på akkurat dette, og trenger den hjelpen jeg kan få. :)

Nei, den skal du ikke godta. Hva om mange kjøper den bill?

Benytt deg av betalingsgaranti, og få de sendt i posten. Ikke godta noe utenom rekomandert sending.

Du kommer ikke inn på konserten med kopi av en bill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Syntes også det hørtes litt suspekt ut. Kan jeg gå ut i fra at han i heletatt har denne billetten, siden han absolutt skal sende den digitalt? Er det egentlig mulig å kjøpe billetter i pdf-format av billettservice?

Merker at jeg fikk mye å tenke på altså..^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste billetter idag får man tilsendt som pdf, har hvertfall fått det de siste gangene jeg har vært på konsert eller sportsarranementer. Praktisk om du skal bruke de selv, men gjør det nesten umulig å kjøpe billetter av privatpersoner du ikke stoler på... Han kan jo selge denne til mange, mens kun førstemann som møter opp slipper inn... Mulig han kan kontakte slagssted og få utstedt vanlige billetter i stedet for pdf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du betalt? Jeg har blitt lurt 2 ganger av mennesker som selger konsertbilletter på finn.no. Det er den mest brukte svindelmåten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke betalt enda nei. Fyren virker forsåvidt legit, men som sagt så er jeg ganske grønn på dette. Er litt desp etter en billett også, for jeg har så lyst å overraske kjæresten min..

Tusen takk for informative svar alle sammen. Setter stor pris på erfaringer fra sånne situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, den skal du ikke godta. Hva om mange kjøper den bill?

Benytt deg av betalingsgaranti, og få de sendt i posten. Ikke godta noe utenom rekomandert sending.

Du kommer ikke inn på konserten med kopi av en bill.

Men problemet er jo at han som selger bilettet til TS har valgt skriv ut selv varianten. Slik at han skriver ut biletten selv på egen PC. Og han kan selvsagt da skrive den ut flere ganger og selge den til haugevis av personer. Og bare den som først kommer til konserten slipper inn. For da vil de andre få beskjed om at den biletten er allerede brukt.

Så skal man kjøpe biletter av andre kjøp kun av de som har en ordentlig bilett, slik du for hvis du henter biletten hos Narvesen eller lignende. For den finnes det kun 1 av. Men en print ut selv bilett slik tilfellet her er, kan man risikere at det finnes et utall eksemplarer av hvis selger er av den uærlige sorten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...