Cindi Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Skal selge bilen min nå, og leter etter en bil i prisklassen ca 80 000 - 120 000. Vil gjerne ha en bil som er liten eller "normal" i størrelse, og ikke stasjonsvogn, det er snakk om bil nummer 2. Vi er førstegangsprøvere, så jeg har jo null erfaring med hvor mye plass man trenger i bagasjerommet til en barnevogn, så derfor spør jeg dere. Noen som har noen tips til en forholdsvis liten bil som likevel har god plass i bagasjerommet til en barnevogn + noen handleposer?
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Hadde Opel Corsa som tok sinnsykt mye bagasje i bagasjerommet, fikk plass til mye ned i der. Dypt, flott bagasjerom, romslig. Anonym poster: fb02062812244be37709e1850163406c
Far til 2 Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Bil er og blir et valg basert på følelser og synsing. Etter å ha fulgt med i mediene en stund har jeg fått med meg at amerikanske biler som er mer enn 2-3 år har mange kritiske brukere. Samtidig er det slik at Koreanske biler har blitt stadig mer populære fordi de synes å være bedre enn det de gamle modellene var. Europeiske biler (tyske ?) er vel altid populære, men dermed også dyre. det samme gjelder japanske biler som f.eks. Toyota, mens Mazda i realiteten er amerikansk. Ta en tur i forskjellige bilforetninger og se litt. Når du har funnet en modell som frister til en pris du kan leve med må du begynne å søke på nettet mht hvilke erfaring andre har.
Jellyfish Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 Anbefaler en Audi A2. Har ikke prøvd med barnevogn i den jeg hadde, men følte det var mye større plass i den enn i RAV4, som jeg har nå. Knallgod bil som ikke ruster, da hele karosseriet er bygget i aluminium (tror jeg det var...). Lages ikke lenger dessverre, men du får en som er noen år gammel greit innenfor den prisen du nevner.
Cindi Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2012 Takk for tipset jellyfish! Den likte jeg
Cindi Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2012 Leste tester om den nå, og der var ikke folk så fornøyde. De sa den føltes trang, var lite praktisk og med svært ubehagelige seter. :/
charactouy Skrevet 11. juli 2012 #7 Skrevet 11. juli 2012 Sats på en 5-dørs/hatchback der du åpner hele bakenden slik som på VW Golf (men en større bil da, selvfølgelig - eller kanskje golfen holder?), da blir det straks lettere å få ting inn i bagasjerommet enn hvis man bare åpner lokket bakerst
Jellyfish Skrevet 11. juli 2012 #8 Skrevet 11. juli 2012 Jeg var knallfornøyd med min, og ei venninne har den nå. Jeg kjørte den jo mye alene, men helt grei plass til fire om det ikke var mye bagasje. God plass i baksetet, og følelsen av å sette seg mer "inn i" enn "ned i", dvs føltes som en større bil. Skulle jeg hatt en liten bil igjen er det ikke usannsynlig at jeg ville kjøpt den igjen. Verd en prøvetur, så kan du jo kjenne selv? Lykke til uansett!
Gjest Doh Skrevet 12. juli 2012 #9 Skrevet 12. juli 2012 Nye up! fra VW er lagd nettopp for å få være bil nr to med plass til barnevogn. Den får du også ny til rundt 120.000 kr. Vet at det høres rart ut at den skal få plass til barnevogn, men les noen tester så ser du at også journalistene mener at dette er en stor liten bil (Jeg skulle egentlig ha den, men jeg leaser og da ble det billigere med Golf pga noen veldig gode tilbud. Skulle ha up! siden vi planlegger barn om ikke lenge og trengte en liten bil med plass til barnevogn)
Celtic Heart Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 Som saab- entusiast vil jeg foreslå en saab 9000 kombi kupe. Kan garantere at du vil få plass til både tvillingvogn+sportstrille+bagvogn samtidig baki den. Og enda var det plass til mer. Kjørekomforten i saab er også veldig bra.
Cindi Skrevet 12. juli 2012 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2012 vw up så jo bare skjønn ut! ^^,) Fin konebil! Skal dra på møllers og se om de har en å prøvekjøre.
Guybrush Skrevet 12. juli 2012 #12 Skrevet 12. juli 2012 Honda Jazz. Vunnet et lass med priser, skuddsikker kvalitet og har vel blitt hyllet som den småbilen med størst plass innvendig og smarte løsninger:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå