Gå til innhold

"Men du er jo ikke feit"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig, og har i det siste begynt å trene både kardio og styrke for å komme i bedre form.

Når jeg sier til venner og bekjente, får jeg OFTE spørsmålet "men hvorfor trener du? Du er jo tynn, du trenger det jo ikke!"

De første gangene ble jeg rett og slett så paff at jeg ikke fant på noe å si...Men i det siste har jeg begynt å si at det er fordi det er gøy. EGENTLIG trener jeg fordi jeg vil unngå livsstilsykdommer og ha en sunn, sterk kropp og mindre sjangse for blodpropp og hjertesykdommer, samt en sterkere rygg som ikke får skader av å sitte på kontoret hver dag. men føler at hvis jeg sier det blir folk sure fordi de ikke gjør det samme, så tør ikke si det

Hva svarer dere?

Anonym poster: 10573aa0a35a59c7f2265814bb0cbfaa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Åh, blir så oppgitt over sånne folk!

Jeg svarer at jeg trener for helsen sin del, og fordi det er gøy. Og om de er ekstra dumme så "tar jeg igjen" ved å legge hodet på skakke og si "Men du er jo ikke feit? Du trenger vel ikke spise salat/frukt/grønnsaker" om jeg ser dem spise slikt.

Anonym poster: c0c46dcbcb7b261b3adc77b87562bca4

• Liker 4
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Haha! Dette hører jeg HELE tiden!

Jeg sier at jeg blir rastløs om jeg ikke beveger meg, fordi jeg ikke tør å si det rett ut; jeg trener fordi jeg tar vare på kroppen min, det burde faktisk du og gjøre.

Gjest *Maja*
Skrevet

Ja, noen ser rett og slett ikke andre grunner til trening enn at det må være fordi en vil slanke seg. Jeg jogger fordi det gir meg en sterkere og sunnere kropp og fordi jeg LIKER å jogge; ikke fordi jeg vil bli tynn.

Jeg er 30 år og blir ikke yngre, så jeg vil gjerne vedlikeholde og ta vare på kroppen min slik at den holder seg sterk i mange mange år til.

• Liker 5
Gjest "gjest"
Skrevet

Man trener pga man sitter for mye på ræva.

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig? Fått lignende spm selv, som "nå trenger du vel ikke å trene så mye mer? Du har jo gått ned alle kiloene?" Ehhh.. hva tror de egentlig skjer hvis jeg slutter å trene da? Da kommer jo alle kiloene rett tilbake og alt er bortkasta, nei det gidder jeg ikke!

Jeg fortsetter å trene for å holde meg slank og i god form;D Skjønn det den som vil;p

Skrevet

"Fordi jeg har en rygg som gjør at jeg ikke klarer å komme meg ut av senga uten hjelp om morgenen hvis jeg ikke trener."

Pleier som regel å få folk til å holde kjeft. :fnise:

• Liker 2
Gjest _Blomsten_
Skrevet

Er ærlig og sier at det er for helsa sin del. Trenger vel ikke å lyve om det.

• Liker 1
Skrevet

Alle har vel godt av litt trening. Noen mer, noen mindre. Alle vanlige mennsker, uten sykdommer som tilsier noe annet, får mer energi av trening. Og hvem vil vel ikke ha nok energi?

Gjest Lady Di
Skrevet (endret)

Jeg er normalvektig, og har i det siste begynt å trene både kardio og styrke for å komme i bedre form.

Når jeg sier til venner og bekjente, får jeg OFTE spørsmålet "men hvorfor trener du? Du er jo tynn, du trenger det jo ikke!"

De første gangene ble jeg rett og slett så paff at jeg ikke fant på noe å si...Men i det siste har jeg begynt å si at det er fordi det er gøy. EGENTLIG trener jeg fordi jeg vil unngå livsstilsykdommer og ha en sunn, sterk kropp og mindre sjangse for blodpropp og hjertesykdommer, samt en sterkere rygg som ikke får skader av å sitte på kontoret hver dag. men føler at hvis jeg sier det blir folk sure fordi de ikke gjør det samme, så tør ikke si det

Hva svarer dere?

Anonym poster: 10573aa0a35a59c7f2265814bb0cbfaa

Syns du kan si dette, jeg. Og dersom noen blir sure, så får de bare bli sure da.. Jeg liker å trene selv, så jeg skjønner godt den følelsen der.

Endret av Lady Di
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Dette har jeg aldri selv hørt, men det er jo helt på trynet. De fleste skjønner vel at ikke alle kun trener for å bli tynn? :klo:

Før graviditeten trente jeg for å opprettholde den fine kroppen jeg hadde trent meg til, for å få mer energi, for å bli sterkere, for å bli sterkere psykisk, sterkt hjerte osv. osv. OG fordi jeg liker å trene! Det er på en måte hobbyen min. :)

Nå etter graviditet og fødsel trener jeg for samme grunnene, men også for å få tilbake kroppen jeg hadde ;)

Endret av Teriyaki
  • Liker 1
Skrevet (endret)

"Fordi jeg har en rygg som gjør at jeg ikke klarer å komme meg ut av senga uten hjelp om morgenen hvis jeg ikke trener."

Pleier som regel å få folk til å holde kjeft. :fnise:

Samme her.

Synes folk oppfører seg lettere tilbakestående om de stiller spørsmål ved at normalvektige trener. Det er skremmende at kunnskapsnivået er så lavt hos enkelte.

Endret av rox
Gjest Svampen
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor vennene dine blir sure når du forteller grunnen til at du trener. De burde heller være glade for at du tar vare på kroppen din, noe tydeligvis ikke de gjør. Uansett syns jeg at du kan fortelle hvorfor du trener når de spør, og blir de sure så er det deres problem.

Har aldri fått spørsmål selv om hvorfor jeg trener - blant mine venner er det normalt å trene for å holde seg i form, og det er nettopp det jeg gjør. Jeg trener fordi at jeg ønsker å holde meg i form og fordi at jeg trives med det. :)

Skrevet

Jeg sier at jeg vil komme i bedre form, helt enkelt :)

Skrevet

Jeg fikk faktisk høre det samme her om dagen, og jeg ble også så paff at jeg ikke visste hva jeg skulle si så jeg bare lo det bort. Etterpå tenkte jeg at jeg trener jo faktisk for å holde meg sunn og frisk og fordi jeg er blitt skikkelig treningsnarkoman, jeg elsker det!! Jeg vil også ha en bra kropp til flere graviditeter og nok energi til å være en god mor. Dessuten får jeg ikke så dårlig samvittighet om jeg tar meg en is eller sjokolade når jeg har lyst. Trening handler om det psykiske så vel som det fysiske.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg tror folk som ikke trener blir utilpasse av å være rundt friskuser, og st de kanskje stiller sånne spørsmål av ren nysgjerrighet? Kanskje de vil lede oppmerksomheten vekk fra at de ikke trener

• Liker 1
Skrevet

Har fått høyre tilsvarande ein del ganger. Pleier å sei noko som at "eg kan vell forsøke å vere sunn sjølv om eg ikkje er tjukk".

Får høyre det samme både når det gjelder trening og når det gjelder å spise sunt...

Skrevet

Er man tynn fordi man trener, eller trener man fordi man er tynn?

Skrevet

"Jeg er ikke feit, men vil ikke bli feit heller"

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...