Gå til innhold

Sluttet på p-piller i juni, er i dag 6 dager over IKM...Lang syklus?

Anbefalte innlegg

Gjest Littleangel66
Skrevet

Hei!

Er ei jente på 22, som nylig ble forlovet :hoppendeglad::hjertesmil: og ble enig med samboeren (han er 24) om å kaste p-pillene i juni, og vi vet at det kan ta lang tid før det klaffer og et kjærlighetsbarn kommer! :fnise::sengekos:

Vi bestemte oss for å ta det som det kommer, og bruker ikke EL tester, måler ikke temp eller den slags... Det som skjer, det skjer.. laugh.png:fnise:

Det jeg lurer på da er om syklusen etter p-pilleslutt kan tulle veldig første tiden? Er 6 dager siden IKM i dag, testet negativ med morgenurin mandag..

Litt forvirret siden tante rød ikke kommer, og testene er negative unsure.png:sukk:

Ps:

Har brukt p-pillen yasmin i nesten 8 år sammenhengende, og tar nå folat hver dag... Røyker ikke, og har siden p-pilleslutt ikke rørt alkohol.. :tommelopp:

Og har :sengekos: så ofte som vi føler for og har lyst.. Omtrent hver dag! happy.png Har hørt at sengekos kan øke sjangsene for graviditet! :fnise::jepp::skratte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en kjent sak at det kan være mye tull med syklusen rett etter pilleslutt og det kan ta opptil et år før den er normal.

Lykke til!

Skrevet

Gratulerer med forlovelse! :)

Jeg kan signere det Isrose skriver om at det kan ta tid før syklusen og kroppen er stabil etter pilleslutt. Det er mye hormoner som må skilles ut, og det er store fornadringer for kroppen å ikke lenger få den daglige tilførselen av ekstra hormoner. Selv har jeg kun hatt mensen to ganger etter jeg sluttet på pillen i februar. Siden testen din var negativ er det nok bare å smøre seg med tålmodighet - plutselig dukker mensen opp. Hvis du er usikker på om du kan ha blitt gravid i mellomperioden, kan det kanskje være en ide å teste med et par ukers mellomrom, men det avgjør du såklart selv..

Masse lykke til som prøver! :)

Gjest Littleangel66
Skrevet

Tusen takk begge to! :klemmer:

Ja, det er nok det jeg tror selv òg...

8 år med hormoner tukler nok fælt med kroppen... :overrasket::balltre:

Så jeg regner med at tante rød er rett rundt hjørnet, men jeg har ingen symptomer på det..

Men ting tar nok tid...er en uke siden TR skulle kommet i morgen.. :murvegg::unsure:

Og jeg begynner å bli utålmodig...liker å ha kontrollen på den slags.. :plystre: :happy: :filer:

Men om jeg skulle være gravid, så hadde det vært topp! :happy: :Nikke::roser:

VI har ikke tenkt å stresse, så jeg få smøre meg med tålmodighet.. :wink::daane:

Tusen takk for svar! :ironi::danse:

Gjest Littleangel66
Skrevet

Hei igjen! :smilorange:

Fikk i dag tidlig tante rød på besøk, 9 dager siden IKM... :overrasket:

Så da kan jeg og samboer'n starte på pp1.. :tommelopp:

(Har testet og er ikke gravid, men det skjønte dere sikkert..

Testet for sikkerhets skyld, har lest om svangerskap med vanlig mens..) :fnise: huh.png

Har hatt en vanlig mens siden p-pilleslutt, den jeg har nå..

Så regnet ut at syklusen min nå er 37 dager... :kaklehone: :hakeslepp:

Lurer derfor på om noen av dere her inne vet om jeg skal regne ut eggløsningen min

utifra denne syklus lengden? På 37 dager? :rolleyes: :sprettoy: :sjenert:

Tusen takk hvis noen av dere har tid til å svare! :sjenert: :klemmer: :skravle:

Skrevet

Du kan ikke regne syklus ennå. Du har nettopp sluttet på pillen. 3 like sykluser og du kan begynne å regne etter de.

Gjest Littleangel66
Skrevet

Du kan ikke regne syklus ennå. Du har nettopp sluttet på pillen. 3 like sykluser og du kan begynne å regne etter de.

Oki.. Skjønner :rolleyes:

Men da får jeg og samboer'n :danse::humpe::hug: en så lenge! :lur:

Takk for svar! :sol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...