AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #1 Skrevet 11. juli 2012 Med fare for å bli lynchet av bridezillaene i dette forumet :gjeiper:: Jeg skal i bryllup på lørdag, og har kjøpt en rød, lang topp/kjole og hvit bukse. Jeg ammer, så det er viktig at klærne er ammevennlige. Jeg trålet alle butikkene i byen for å finne ammevennlige selskapsklær, og dette var det jeg endte opp med. Jeg skal i tillegg ha hvitt skjerf, hvit bolero og hvite sandaler. Er dette antrekket helt feil? Anonym poster: beca3b8812d6800b772d813df754a9a4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #2 Skrevet 11. juli 2012 Det kommer jo an på hva kleskoden er. Står ikke det i invitasjonen? Og hvis brudeparet er av den ikke så tradisjonelle typen så går det sikkert fint å ha på seg hvitt og rødt ;-) Anonym poster: f3170501ef1598076bbe7d548c20aa2f
Amens Skrevet 11. juli 2012 #3 Skrevet 11. juli 2012 Om du ammer så ser jeg ikke problemet. Det florerer jo ikke akkurat med amme-vennlige sleskapsklær, så så lenge du ser pyntet ut som kan vel ingen reagere.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 kommer helt an på kleskoden, det. Om den er "sommerlig pent" er det supert, er den "mørk dress" bør du noe prøve å adresse den opp med tilbehør, og er det noe mer formelt enn mørk dress blir du underpyntet.<br /><br /> Anonym poster: 42f60b126f190b2c91f0a412453b5b26
stortsettglad Skrevet 11. juli 2012 #5 Skrevet 11. juli 2012 Tradisjonelt skal man jo unngå rødt, hvitt og sort i bryllup, så jeg tror jeg ville forhørt meg med bruden før jeg valgte dette antrekket. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #6 Skrevet 11. juli 2012 Det er ikke oppgitt noen kleskode. Det er i trøndelag, og her er det ikke så nøye med kleskoder. Så det er ikke noe problem at det er for lite pyntet iallefall. Det var mest fargene jeg tenkte på. Siden det blir både rødt og hvitt utjevner de kanskje hverandre? TS<br /><br /> Anonym poster: beca3b8812d6800b772d813df754a9a4
Kaisamaia Skrevet 11. juli 2012 #7 Skrevet 11. juli 2012 Er det ikke så nøye med kleskoder i Trøndelag heller nå da? Hmm...ikke lagt merke til. Uansett.. Rødt betyr at du har hatt deg med brudgommen...og hvitt er brudens farge...såeh..en kombinasjon blir vel egentlig ikke så bra det heller? ... 2
Amens Skrevet 11. juli 2012 #8 Skrevet 11. juli 2012 Er det ikke så nøye med kleskoder i Trøndelag heller nå da? Hmm...ikke lagt merke til. Uansett.. Rødt betyr at du har hatt deg med brudgommen...og hvitt er brudens farge...såeh..en kombinasjon blir vel egentlig ikke så bra det heller? ... Akkurat det der med hva rødt betyr er litt dustete... Hva om brudgommens mor dukker opp i rødt? Greia her er vel at hun har en liten en som trenger mat, og da er del ikke så lett finne klær som passer til det formålet. Jeg hadde ikke reagert på at noen kom i hvit buksedress. Det er nok ikke veldig vanlig at bruder går i hvite dresser i bryllupet sitt... 1
Evie Skrevet 12. juli 2012 #9 Skrevet 12. juli 2012 Jeg syns det ser veldig hverdagslig ut pluss at å velge to av tre farger man tradisjonelt ikke skal ha er jo litt spess . Ser ikke helt ammeproblemet. Jeg har sett flere kjoler i andre farger som absolutt er ammevennlig dersom den toppen er det. En kjole med litt brede stropper f.eks. 3
Evie Skrevet 12. juli 2012 #10 Skrevet 12. juli 2012 http://www.floyd.no/ViewProduct.aspx?MasterProductId=10108#CORAL http://www.floyd.no/ViewProduct.aspx?MasterProductId=10056#CORN BLUE http://www.floyd.no/ViewProduct.aspx?MasterProductId=9990#BROWN Bare noen forslag..
Becci Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 Hvis du hadde vært gjest i mitt bryllup så hadde jeg ikke verken blitt sur eller irritert om du hadde kommet i dette antrekket. Men, jeg vil tipse deg om å ringe eller tekste bruden for å høre med henne, så slipper du alle spekulasjonene her inne..? Da min far skulle gifte seg igjen ringte jeg bruden og spurte henne om det var ok at jeg kom i hvit sommerkjole med svarte blomster. hun syntes ikke det var noe problem selv om de fleste venninnene mine trodde det hadde rablet for meg >< så, sjekk med bruden og ikke bry deg om hva alle andre sier 1
Loppe Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Synes ikke det der er fint nok for etbryllup. Oe jeg ville brukt til dagig. Finnes da masse ammevennlige kjoler 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå