Gå til innhold

Å tilby gratis barnevakt så hunden blir vant til unger. Er det "greit"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to miniatyrhunder, og den ene er dessverre ikke glad i unger. Den er ikke vant til barn i det hele tatt og er meget skeptisk til de. Den andre hunden min elsker barn og den er heller ikke vant med barn etter at jeg fikk den, utenom at oppdretter hadde tre små barn. Oppdretter til den som er redd barn, hadde ikke selv barn. Tror det har litt sammenheng der.

Jeg flyttet til en ny by for en stund siden, og jeg kjenner ingen som har barn her. Så spørsmålet mitt er, er det "greit" å tilby gratis barnepass til noen som trenger barnevakt i blant, så hunden min kan bli kjent med en unge eller to og da skjønne at de ikke er farlige og på den måten prøve å få hundene kurert for barnefrykten?

Hva synes/mener du om det? :)

Anonym poster: 831c228e409d0abd3215cff1ec397811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,selv om tanken bak er god. Unger skal ikke være TestDummies.

Det er rett og slett for farlig,for begge parter synes nå jeg.

Ungen kan bli bitt og få hundeskrekk. Bikkja kan få skader ved slag,pelsrykking osv.Og er du veldig uheldig,får bikkja bare større skader.

Ville nok heller ha satset på større barn, over 12 års alder som kan oppføre seg samt følge instruksjoner fra deg.

Kindereggmetoden samt at barnet aldri skal ta etter hunden,gå etter eller annet.Kun gå forbi og miste spesiellt gode go'biter. I alle fall til å begynne med.

Synd du ikke har noen venner med litt større barn.Da kunne dere ha planlagt ting litt mer.

Skrevet

Jeg synes du skal ta kontakt med hundeklubben der du bor. Der finnes det nok hundefolk med unger som kan hjelpe deg. Synes det høres ut som en dårlig ide å være barnevakt for å la hunden bli vant til unger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...