Gå til innhold

Hvordan slutte å telle kcal?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har telt kcal i over 2 år nå, og er endelig nede på ønskelig vekt. Problemet er at jeg teller hele tiden, og selv om jeg ikke vil bli tynnere, føler jeg at jeg MÅ ligge i underskudd hver uke.. Jeg må ha minst -500 kcal pr dag, enten via trening eller at jeg spiser 500 mindre kcal.. Dette gir -3500 pr uke, og jeg er så vant med dette at jeg ikke greier å spise mer,eller å la være å trene..

Så hvordan kan jeg slutte med dette? Og hvordan blir jeg kvitt panikken for å legge på meg?

Anonym poster: 93f2f4e9ebcb05b04de9f694f3575ff5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

føler akkuratt det samme som deg desverre... greier ikke spise mer eller trene mindre, vil ikke bli tynnere, men har skikkelig angst for å legge på meg... venter spent på svar!

Skrevet

Du må nok bare innse at du ikke skal mer ned i vekt og ikke trenger å ligge i underskudd. Prøv så godt det lar seg gjøre å ikke se på næringsinnholdet i matvarer hver gang du spiser, men det er jo ikke noe galt i å telle kalorier for å opprettholde vekten - bare ikke tving deg selv i underskudd når du ikke trenger det. :)

Skrevet

men vist man ikke går i underskudd i ukene, så er det vel heller ikke rom for "utskeielse" på lørdager ?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Finn ut hva din BMR er, altså hvor mange kalorier du kan/må spise for å gå i "null", altså verken opp eller ned i vekt.

Begynn å spis så mange kalorier hver dag. Har du underskudd mot kvelden, stapp i deg litt ekstra kveldsmat.

Du kan kanskje begynne sakte? Om du pleier å ligge på 1200 kalorier, spis 1300 kalorier daglig i en uke. Neste uke spiser du 1400 per dag. Neste uke 1500. Osv.

Eventuelt kan du fortsette med -500 per ukedag dag, og spise skikkelig mye i helga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...