Gå til innhold

Blender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en blender som er veldig stilig og se på, og som tar seg strålende ut på kjøkkenbenken.

MEN... jeg bruker den jo nesten ikke i det hele tatt... for jeg vet ikke hva jeg skal finne på å bruke den til.

Nå har jeg behov for å lære meg å bruke den litt mer.

Noen gode tips...

Hva bruker dere blender til...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også en lekker blender. Derfor kjøpte jeg boken "mikraljuice", men skal ærlig innrømme at den ikke er så mye brukt. Milkshake til barn som er på besøk er alltid populært. Men når sommeren kommer så kan du jo blande mye jordbær og appelsinsaft. Mangosaft er også godt.

Skrevet

Frozen strawberry margarita/frozen margarita/frozen strawberry daiquiri!

Og iced cappuccino 8)

Blender er et fantastisk godt hjelpemiddel når man skal lage drinker!

Gjest Brunhilde
Skrevet

Man kan lage smoothies med blender....

Skrevet

Jeg bruker blender til:

Drinker (strawberry daiquiri - NAM!)

Milkshake

Pesto

Men min skulle også gjerne blitt brukt mer!

Skrevet

Min blender går rett som det er!

Jeg bruker den til alt, som sauser med litt grove ingredienser som jeg vil ha finere. F.eks pizzasaus med hele tomater osv.

Drikke som nevnt over.

Hakking av f.eks nøtter til baking osv.

Vi lager en del indisk mat, og da bruker jeg den til å lage purèbasis som jeg også kan finne på å fryse.

Jeg syns den er veldig nyttig.

Er den på over 550 watt så klarer den å knuse det meste, som isbiter osv.

Skrevet
Man kan lage smoothies med blender....

Jepp, smoothies er nydelig! Jeg lager det ofte til frokost eller kvelds, når jeg ikke har lyst på brødskiver.

Enkel smoothieoppskrift:

1 banan

1 beger yoghurt (jeg bruker 0,1 % fra Yoplait)

1-2 never med frosne bær (tropisk fruktmiks fra frysedisken er veldig godt)

Kjøres til alt er godt mikset, kan spes med litt melk hvis det blir for tykt. SLURP!!! :D

Skrevet

Du kan bruke den til supper for å få purekonsistens på ingrediensene!

Amarone

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har hatt vår i et halvår, og til nå kun laget pesto. Det har vi til gjengjeld laget MYE av!

Pesto:

1 potte basilikum

1 håndfull pinjekjerner (knuses i morter først)

1 fedd hvitløk (knust)

Litt salt og pepper

En liten haug revet parmesan

Alt blandes i blenderen. Tilsett olivenolje i en tynn stråle til pestoen har passe konsistens. Kjempegodt til særlig pasta og kyllingfilet...

Skrevet

Alt dette snakk om bruk av blendere gjør at jeg fikk veldig lyst på hjemmelaget bananmilkshake. Så det blir desserten i dag. Bananmilkshake lager jeg forresten ved å kjøre sammen en banan i skiver, 2-3 store skjeer vaniljeis, en spiseskje vaniljesukker og ca 4 dl melk. Det blir nok til 2 store glass. Nam nam! :P

Vi bruker forøvrig vår blender stort sett bare til milkshake. Vi er ikke så glad i smoothies, for syrlig. Og pesto spiser vi sjelden. Det er mange sauser/supper vi kjører til puré, men da foretrekker vi å bruke en vanlig foodprocessor. Prøvde å lage hjemmelaget majones i blender, hadde fått tips om det, men den ble bare tynn suppe, så der bruker vi elektrisk håndmikser. Har faktisk to blendere, en som fulgte med foodprocessoren og en som fulgte med kjøkkenmaskinen, så de blir ikke akkurat brukt for mye.

Skrevet
Jeg bruker blender til:

Drinker (strawberry daiquiri - NAM!)

Milkshake

Pesto  

Men min skulle også gjerne blitt brukt mer!

hvordan lager man strawberry daiquiri???Syns det er veldig godt...emn aner ikke hvordan jeg skal få den til å "smake" når jeg lager den selv....

Skrevet

Strawberry Daiquiri

1/4 sitronsaft

1/4 jordbærlikør

2/4 hvit rom

Tre jordbær

Blend - goblet. Garner med jordbær. Server med sugerør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...