Gå til innhold

Er det arvelig hvor lett man har for å bli gravid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja som overskriften sier, er fruktbarhet arvelig? Min mor har hatt lett for å bli gravid og farmoren min har fått tre barn på første forsøk. Jeg har ikke begynt å prøve enda, men vi kommertil å begynne snart, jeg er 21 år, og mannen min har 1 barn før. Skjønner det er umulig for noen å si om vi blir lett gravide, men er det noen som har noen erfaringer?<br /><br /> Anonym poster: 898fdfa32d29ce9e5ea26bc6e0fc543c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikkje i vårt tilfelle iallfall...

AnonymBruker
Skrevet

Velger å være anonym her for... ja fordi jeg vil :)

I mitt tilfelle var det veldig arvelig. Ble kjempelett gravid med første, så nådde jeg en viss alder og Bang, kunne ikke få flere barn. Samme alder som min mor når hun fikk beskjeden. Og nå snakker jeg ikke om 40 åra men slutten av 20 åra.

Anonym poster: 06586bbb73f15ec5fb3c256f126d4539

Gjest Frk.Franzen
Skrevet

Stemmer til dels ikke her. Både moren min og søsteren min ble gravide meg engang. Vi brukte derimot 4-5mnd.

Skrevet

Mamma ble gravid med meg og sösteren min på förste forsök.. Sösteren min brukte ett år..Og jeg har prövd i 7 mnd :(

AnonymBruker
Skrevet

Mora mi ble gravid alle tre gangene på første forsøk, selv ble jeg gravid av å glemme en p-pille. Men det betyr jo ikke at jeg nødvendigvis blir fort gravid neste gang og..kan si i fra hvis jeg ble det, hehe.

Anonym poster: ef747464bca32e94fd38c46d0ac5e847

Skrevet

Foreldrene mine har 3 barn, og de selv er del av store søskenflokker. Så ser ikke for meg at det har vært fertilitetsproblemer der i gården. Jeg derimot har aldri vært gravid, selv om jeg prøvde i 3 år med eksen (jepp, hormonbehandlinger også. Neste stopp IVF).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener jeg leste en gang at det ikke er bevist noen sammenheng på det du spør om, selv om det her har stemt til en viss grad.

Det som er bevist at har sammenheng er derimot når man kommer i overgangsalder, altså hvor lenge man kan få barn... Eggene blir dårligere ca 10 år før man kommer i overgangsalderen.

Anonym poster: 29bd280ebc35693b1eee9db2bf4c8efb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...