Gå til innhold

Tjenester koster ekstra.

manji

Anbefalte innlegg

Knurr. Var nettopp å klipte meg. 298NOK sa de til meg på telefonen. Så jeg gikk ned jeg, og satte meg i frisørstolen klokken syv for å bli klipt. Et lite stykke ut i klippingen fant frisøren ut at hun skulle vaske resten av håret før hun fortsatte. Fett tenkte jeg, og ble med henne bort til vasken. Hun vasket og vasket, og jeg satte egentlig bare å koste meg. Men etter en liten stund spurte hun meg om jeg ville ha en mild kur eller om jeg ville ha balsam i håret. Jeg visste ikke hva jeg skulle si, så jeg spurte henne om hva forskjellen var. Hun begynte å legge ut om kuren, så jeg sa ja. (Merk, prisen ble det aldri sagt noe om. Eller at kuren kostet noe)

For etter vi hadde fortsatt klippingen, og blitt ferdig med et bra resultat som jeg var fornøyd med, kom vi til betalingen.

368NOK!!

Jeg stusset litt og spurte henne derfor om prisen som ble oppgitt per telefon noen timer i forkant, ikke stemte. Men det gjorde den. Det var kuren under vaskingen som gjorde til prisøkningen. Jeg tenkte "bah!" Men rakk ikke å tenke så mye mer over det.

På veien hjem tenkte jeg "nei, faen heller". De har plikt til å varsle om at tjenestene koster ekstra. Og jeg innså at jeg kunne ha nektet dem ned i støvlene hvis jeg bare hadde rukket å tenkt meg om noen ganger mens jeg var der.

Noen andre som har reagert på det samme når de har vært til frisøren, at frisøren ikke har oppgitt at enkelte tjenester kommer til å koste deg ekstra? Mulig hun tok det for gitt at jeg visste det. Men pokker heller. Jeg er bare til frisøren en gang i kvartalet. Og det bare nå i det siste. Før jeg reiste til utlandet hadde jeg min egen frisør som gjorde alt sånn for meg i privaten. Jeg ante jo fred og ingen fare.

(... knurr ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater sånne frisører, går aldri tilbake når jeg opplever det. Noen tar seg ekstra betalt for vasken, for kuren, for føningen, for stylingproduktene. Og IKKE EN ENESTE GANG har det blitt oppgitt på forhånd. Knurr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:evil:

Du kunne helt klart ha klagd, ja.

En frisør bør ikke gå ut ifra at kunden har prislistene i hodet, og når frisøren i tillegg spør om du vil ha noe ekstra, bør h*n ihvertfall opplyse om prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle farge etterveksten min hos Nikita en gang, og endte med å betale over tusen kroner. Jeg fikk hakaslepp! Men joda, tillegg for langt hår, tillegg for blanding av ekstra farge, tillegg for vasking....

Går ALDRI på Nikita mer.

Skulle nektet å betale.

Hun satte ikke engang saksa i håret mitt..... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti pæng det er irriterende med flytte-glade moderatorer.

Jeg ser logikken, og er helt enig. Men gahh!

70NOK er kanskje ikke så mye å henge seg opp i, men jeg håper virkelig at jeg husker dette til neste gang. Da skal jeg med hensikt la meg gå på, bare for å sette dem på plass når jeg skal betale.

Ugh, beklager. Jeg visste ikke. *duh* :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle farge etterveksten min hos Nikita en gang, og endte med å betale over tusen kroner. Jeg fikk hakaslepp! Men joda, tillegg for langt hår, tillegg for blanding av ekstra farge, tillegg for vasking....

Går ALDRI på Nikita mer.

Skulle nektet å betale.

Hun satte ikke engang saksa i håret mitt..... :evil:

Hoi. Over tusenlappen, og ikke engang borti deg med saksen! Da burde resultatet vært så godt som strålende, og prisen forventet, skulle det vært verdt det.

Var for så vidt Nikita jeg var til, jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jada, siste time så sier hun i en bisetning: noe tørt håret ditt nå. Vil du at jeg skal ha opp i litt kur til deg? Ja takk. En spiseskje gniddes inn. Vel ferdig så kommer prisen. ???? ja kuren kostet 165 kr i tillegg. Hva f... er literprisen? Dyrere enn gullprisen i NOrge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Hadde jeg betalt 360kr for en klipp, hadde jeg vært overlykkelig. MEN! Tilbake til saken.

JA! Jeg er SÅ lei av frisører som tar seg overbetalt. Sist jeg var hos Adam og Eva, kom prisen på klipping og striping av hår på 2000kr :o

Forresten.. Hvorfor er det forskjell på herre og dameklipp? Jeg betalte for dameklipp da jeg hadde kort hår.

*bli mann*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Hadde jeg betalt 360kr for en klipp, hadde jeg vært overlykkelig. MEN! Tilbake til saken.

JA! Jeg er SÅ lei av frisører som tar seg overbetalt. Sist jeg var hos Adam og Eva, kom prisen på klipping og striping av hår på 2000kr :o

Forresten.. Hvorfor er det forskjell på herre og dameklipp? Jeg betalte for dameklipp da jeg hadde kort hår.

*bli mann*

Halloo ?

2000,- for klipp og striping ? Har de slått seg i den kjeden eller ?

Jeg går i en "vanlig" og utrendy frisørsalong og jeg regner med å betale ca 1000,- til sammen for en klipp og striping / bleking...

Takke meg til det ja. Styrer unna kjedene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betalte 1150kr sist jeg var hos frisøren. da koster klippen 400kr, og farge resten. da hadde jeg to farger i. 2000kr for klipp + farge er dyrt!

frisører har vel plikt til å opplyse om at det de gjør kommer til å koste ekstra?

jeg hadde aldri gått tilbake til en sånn salong nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og møkk lei av svindyre frisørbesøk.

Har begynt å gå til en "kjerring"frisør. Sist kom klipp, vask, og farging på 650 NOK. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet og bleket håret i all evighet, og er vant til at det og klipp koster i overkant av 1000(Adam og Eva).

Sist jeg var der lot jeg frisøren komme med litt råd, og hun var VELDIG keen på å stripe det i stedet. Hadde laaang diskusjon om det, og jeg tenkte til slutt: Ja, ja, hun har sikkert god smak og jeg er et vanedyr, så litt forandring skader vel ikke.

Som sagt så gjort, og da jeg skulle betale kom hun med: Ja forresten, striper er litt dyrere, det blir 1600kr.

Djiiiz, og jeg som var nesten blakk og hadde brukt julegavepenger til åklippe meg.

Hun kunne da ikke VURDERT å fortelle meg at striper kostet nesten 600 kr MER enn farging da vi snakket om det? :roll:

Dessuten prøver alle A&E frisørene på det der hårkur-trikset. Hver gang. Pluss at de alltid skal prakke på meg alle mulige produkter.

(Jeg har tatt en grusom hevn og handler bare på Look-Fantastic :sjarmor: )

Bah! Godt å få sagt det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh.. Hadde jeg betalt 360kr for en klipp, hadde jeg vært overlykkelig.

*bli mann*

Heheh, det er vel noe med det. Sikkert pga dere generelt sett har mer hår. Ikke at det skal gå på kjønnene men. :P Skjønner at du sikkert er vant med langt dyrere priser hos frisøren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, er det virkelig nødvendig å gå til så rådyre frisører ?

Min frisør tar 260,- for klipp uansett ny frisyre eller samme, 290,- for klipp + vask og 400,- for farging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisører midt i Oslo er jo dyrere pga dyrere lokaler. Allikevel går jeg til en frisør midt i byen som tar 450 kr for klipp, vask og hodemassasje, og ca 900 for klipp og striping. Så de finnes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker første gangen jeg skulle alene til frisør med formaningen; "si nei til alt" :blunke:

Pleier ofte å gå til lærlinger, jeg. De er ofte flinke og kreative, samtidig som de er veldig obs på å ikke gjøre noe feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frisører midt i Oslo er jo dyrere pga dyrere lokaler. Allikevel går jeg til en frisør midt i byen som tar 450 kr for klipp, vask og hodemassasje, og ca 900 for klipp og striping. Så de finnes!

Hvem da? Er de veldig flinke, eller bare sånn passe?

Har gått til frisører som ikke har gitt det samme gode resultatet, og endt opp med å betale bare noen hundrelapper mindre likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 900 kr for foliestriper i 3 farger samt klipp og styling i en salong midt i Oslo sentrum. Var veldig fornøyd, men etter 3 timer i stolen var jeg lei frisørens forsøk på å finne samtale-emner.

Opplevde også at Nikitabesøk for klipp og farging kom på 4 sifret beløp etter at jeg spurte om prisen når jeg kom inn i butikken. Jeg nektet å betale mer enn oppgitt pris og slapp unna. Hvis frisørene gir inntrykk av at jeg skal få en hårkur, så skal jeg ikke betale for den!! Dette var midt i julestria og jeg var vel egentlig noe stressa og ble skikkelig forbannet på frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd samme sak.

Føhn, spray/skum, hårkur på tuppene kostet visst ekstra. De sier INGENTING om at det koster noe ekstra! Bare et forsiktig spørsmål: "jeg tar på litt på tuppene dine, for at de ikke skal flise seg slik, jeg?!?"

Nå har jeg begynt å si: "Nei, du trenger ikke det!" til alt av slike spørsmål. Gidder ikke betale 15 kr for at de skal blåse gjennom med en føhner i 20 sek :veldigsur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...