Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise på ferie til uka -7 timer å kjøre.. Noen som har gode tips til hva som kan være underholdende for en liten (utålmodig) tass på 20 måneder? Slik at bilturen ble best mulig... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjørte mye frem og tilbake mellom bosted og hjembyen når mine var små, dvs ei på 6 år og tvillinger på 1-2 år. Var ca 35 mil og normalt uten unger brukte jeg 3,5 timer men med ungene brukte jeg 7 timer. Mye stopp og gjerne lange stopp på steder hvor de minste kunne få løpe litt ifra seg så gikk det helt fint. Om jeg skulle kjørt 7 timer ville jeg prioritert natta (om man er to voksne som kan bytte på å kjøre) eller startet tidlig og beregnet hele dagen på turen.

Ellers får man jo dvd til bilene (jeg hadde ikke det) evt spille musikk. Vi sang alltid mye når vi kjørte (jeg reiste alene med ungene så begrenset med samtaler da) og fortsatt synger vi høyt hver gang vi kjører ut av byen.

Skrevet

Kjør om natten når barnet sover dersom det sovner lett i bilen.

7 timer er jo ikke så langt. Kjører en slik strekke selv ofte, men nå har ikke jeg barn da.

Husker når jeg var liten så pleide alltid foreldrene mine kjøre om natten iallefall (10 timer for å vesøke familie om sommeren), og når vi våknet var vi fremme til ferdig frokost. Det er vel det beste ferieminnene jeg har tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...