Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

jeg og mannen har prøvd i nærmere to år å få barn. I januar fikk vi vite at mannen har vesentlig nedsatt sædkvalitet. Gjennomførte et mislykket ICSI-forsøk i mars (to befruktede egg, men ikke graviditet). Har vært hos androlog som konstaterte at sædproduksjonen i testiklene nok var normal, men blokkeringer i prostata/sædleder hindret spermen i å komme ut før den var gammel og døende.

Han mente at embryoene pga. dette sannsynligvis ville selvdestruere etter en stund ved normal ICSI, så nå skal vi henvises til ICSI med TESA (uthenting av sædceller direkte fra testiklene). Er det noen som har vært gjennom dette som kan fortelle noen erfaringer rundt dette og evt. suksessrate/om det var vellykket hos dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest showhoe
Skrevet

Jeg går å ruger på et slikt egg nå.. kan ta test imorgen.

Min mann har også nedsatt sædkvalitet. Omtrent samme situasjon som din mann. der det ikke er noe som kommer ut, men igjennom testosbiopsi fant de sædceller..

vi fikk ikke mer enn 1 befruktet egg dessverre.. men håper at rugetiden har gjort nytta si.. det finner vi ut imorgen. Kryss det du har har fingrer og tær :P

Selve inngrepet var ikke ille sa han.. for han var jo bedøvd.. men det er når bedøvelsen går ut at det gjør vondt. han beskriver det som et "tak i magen".. selve såret etter inngrepet er ikke det værste.

Skrevet

Jeg går å ruger på et slikt egg nå.. kan ta test imorgen.

Min mann har også nedsatt sædkvalitet. Omtrent samme situasjon som din mann. der det ikke er noe som kommer ut, men igjennom testosbiopsi fant de sædceller..

vi fikk ikke mer enn 1 befruktet egg dessverre.. men håper at rugetiden har gjort nytta si.. det finner vi ut imorgen. Kryss det du har har fingrer og tær :P

Selve inngrepet var ikke ille sa han.. for han var jo bedøvd.. men det er når bedøvelsen går ut at det gjør vondt. han beskriver det som et "tak i magen".. selve såret etter inngrepet er ikke det værste.

Spennende! :hoppe: Krysser alt jeg har og håper det gikk bra. Godt å høre at det ikke er altfor smertefullt for mannen, håper det kan berolige min litt ;)

Gjest showhoe
Skrevet

Spennende! :hoppe: Krysser alt jeg har og håper det gikk bra. Godt å høre at det ikke er altfor smertefullt for mannen, håper det kan berolige min litt ;)

tok test idag.. og den var positiv.. så vi venter et lite nurk i mars :)

jeg vil ikke si at testosbiopsi er godt. Det er greit å ha smertestillende og ispose tilgjengelig.

det mannen min merket forskjell på de to gangene han har gjort det.. var at den siste gangen tok han smertestillende med en gang.. og ventet ikke på at lokalbedøvelsen skulle gi seg som han gjorde første gangen.. tror det gjorde det litt enklere.

så lag en base med ibux og parasett.. da vil det nå bli litt lettere :)

Skrevet

jeg vil ikke si at testosbiopsi er godt. Det er greit å ha smertestillende og ispose tilgjengelig.

det mannen min merket forskjell på de to gangene han har gjort det.. var at den siste gangen tok han smertestillende med en gang.. og ventet ikke på at lokalbedøvelsen skulle gi seg som han gjorde første gangen.. tror det gjorde det litt enklere.

så lag en base med ibux og parasett.. da vil det nå bli litt lettere :)

Gratulerer så mye!!! :hoppe: Håper vi er like heldige :hjerte: Herlig å høre at det lykkes for andre som sliter! :klemmer:

• 3 uker senere...
Skrevet

Gratulerer så mye :) Vi skal ha Icsis med Tesa i november og håper vi er like heldige som dere! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...