AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 OK, dette kan virke ganske useriøst, men jeg er faktisk seriøs. Jeg har mulighet til å ta doktorgrad og det jeg lurer på er hvor mange timer i uka er det minste man må bruke på doktorgraden om man skal ta den på 3+1 år, for å få "bestått" Vet det sikkert varerer veldig. Er snakk om samfunnsøkonomi. Anonym poster: 28eb38a620ba7ab715a8921f0fb758ec
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Det varierer nok veldig, ja. I utgangspunktet er det en fulltidsstilling, altså de vanlige 40 timene i uken. Jeg har doktorgrad i matematikk, og blant stipendiatene der var så lite som 40 timer en drøm. Mens jeg har venner med doktorgrad i samfunnsvitenskapelige fag som knapt la ned 25 timer i uken... Anonym poster: 28b7968169f048b2c1ecb7a8ca627259 1
Gjest Bond Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Spørs, jeg er ikke matnat og ca 50 er minnmum hva jeg bruker, og det er perioder der man ikke har noen fridager i det hele tatt. Men det går jo opp og ned og det spørs jo hva slags ambisjonsnivå man har. Har man pliktarbeid tar dette tid, vil man i tillegg delta på et par konferanser i året, i tillegg til diverse eksterne prosjekter og seminarer og workshop som ofte krever ekstra paper, osv - blir det plutselig ganske travelt. Men jeg anser slikt som nødvendig i prosessen. Selve skrivingen av artikler/avhandling tar lite tid, det er det å få puslebitene til å stemme. Men kjenner også nok av de som bare bruker vanlig arbeidatid. Så det spørs, men 25 høres litt villt ut for meg mulig jeg er veldig treg eller noe. Og - det spørs jo sikkert også hva slags miljø man har rundt seg. Noen veiledere er bedre enn andre å 'effektivisere' stipendiater og noen miljøer har bedre struktur enn andre mht sikring av progresjon.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #4 Skrevet 11. juli 2012 TS Takk for hjelpen. Ikke så lett å finne nedre ramme for de aller fleste prøver jo å gjøre så mye som mulig ut av doktorgraden. Skal spørre de på instituttet hvor mye tid de bruker i uka, tør ikke spørre dem direkte hvor mye tid man må minimum bruke eller si hvor mye tid jeg har til rådighet. Anonym poster: 28eb38a620ba7ab715a8921f0fb758ec
Gjest Bond Skrevet 11. juli 2012 #5 Skrevet 11. juli 2012 Tror du må nok beregne i hvert fall vanlig arbeidsuke. Godt mulig noen har brukt 25, men tviler på at dette er noe man kan beregne med. Tiden går overraskende fort når man må produsere egne tanker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå