Gå til innhold

Kan noen anbefale en øyekrem til en 22-åring?

Gjest glædelig

Anbefalte innlegg

Gjest glædelig

Hei!

Jeg skal kjøpe meg en øyekrem. Ønsker en krem fra enten Decleor eller Matis.

Jeg vet ikke om jeg skal ha en forebyggende eller fuktgivende krem. Hva bruker dere ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte nylig en fra Dior, som gir masse fukt:) er kjempe fornøyd!! er btw 25år.

Ellers så anbefaler jeg MD formulation...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du kun er 22 vil en god fuktighetsgivende øyekrem være veldig forebyggende i seg selv, så du trenger ikke noe avanserte greier. Mange produkter som har høyt innhold av planteestrakter har også naturlig forebyggende effekt, så slik sett kan Decleor være ett alternativ for deg :) Nå har jeg ikke erfaring med øyekremene til noen av de merkene selv, men er 24 og bruker clinique moisture surge som jeg er storfornøyd med. Masse fukt og blir ikke for tung. Korres sin er også god til ung hud (oak serien) og dr. haucha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Lita_

Velg fuktighetsgivende i såfall. Du er bare 22. Jeg er eldre enn deg, og bruker ikke øyekrem i det hele tatt, men vurderer å starte med det. Less is more.

Endret av _Lita_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decleor hyda floral eye cream som gir masse fukt, eller decleor harmonie eye cream som også gir mye fukt men er for de med sensitive øyne. Begge er kjempegode! Selv liker jeg harmonie best siden øynene mine er sensitive og den har litt mer konsistens enn hydra floral kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Sier meg enig med Tinkerbell, Decleor sin hydra floral eye cream er fin og gir masse fukt. Tror ikke du trenger noe spesielt forebyggende enda, men bare det å gi øyeområdet masse fukt vil jo i seg selv virke veldig forebyggende :-)

Anonym poster: 9cae0de148a502f0f16c7001e097f561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

øyekrem er bare tull. Hvis du leser http://www.beautypedia.com/ , en websida som er startet av Paula Begoun, en forbrukeradvokat som starta sin egen research-senter og forsker på kosmetiske produkter, så har hun funnet ut gang på gang at øyekremer inneholder akkurat det samme som vanlige ansiktskrem, bare i mindre krukker og koster mer! Øyekrem er altså bare en triks for å få deg til å kjøpe enda flere forskjellige produkter. Du kan bruke altså bruke "vanlig" ansiktskrem rund øyne, men helst en for sensitiv hud, sånn at den ikke inneholder noen irriterende komponenter, og det viktigste, den må ikke inneholde alkohol! Det er en ting du ikke vil ha rundt øyne, hvor huden er tynnest og kan bli fort tørr og irritert.

Men akkurat Decleor Hydra Floral ville jeg ikke anbefalt å bruke rundt øyne. De to største ingrediensene i den er appelsin- og myntevann, og begge kan være irriterende å påføre rundt øyne.

Her er linken om den på beautypedia.<br /><br /> Anonym poster: 4bf1f1ca993209b8092702339ec56798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...