jessica90 Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 (endret) Hei jeg har let nå i 1 år for å finne en hvit Pomerani. Jeg vil så gjærna ha en, jeg fant en Pomerani. Men den var Caramel, vil helst ha hvit. Har gåt til de kelderne som har hvit Pomerani, men mange vil helst beholde dem sjøl eller måte jeg vente kansje i 1-4 år til de får en hvit pomerani i rent rase. Jeg er oppvokst med fire hunder 2 Bearded collie, 1 Border collie, 1 Jack russell terrier rent rase. Den eneste hunden som lever nå er Jack russell terrier. Endret 10. juli 2012 av jessica90
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Er bare å følge med på oppdrettere når de planlegger kull, er mange som har nettsider eller blogger hvor de annonserer dette og det finnes de som driver oppdrett med to hvite også for større sjangser. Snakk med de før eventuelt kull er født så kommer du kanskje lengre frem i listen. Skal man være kresen kan man ikke regne med å få en hund på dagen. (Det krever ikke så mye å legge til "an") Anonym poster: e8add2b0c0acb83a05534e609d5b94be
jessica90 Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2012 På grunn av jeg liker hvit pomerani, hvorfor ikke ?
Auroressa Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Nei jeg bare lurte av nysgjerrighet. Men er det det viktigste?
Teqi Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Først kan vi jo opplyse om at det heter Pomeranian. Har du sjekket rundt i utlandet? Det er mange oppdrettere av denne rasen, men siden det komme såpass få valper beholder ofte oppdretter den mest unike selv. 2
She_Leiva Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Lykke til! Pomeraniene er veldig fine, men krevende hunder!
Gjest Uanonymbruker Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 Mange oppdrettere har hjemmesider, let igjennom dem til du finner en oppdretter som har hatt hvite i kullene sine, så sjekker du alle helseopplysningene og anbefalingene til oppdretteren, er alt slik det skal der så kontakter du vedkommende og spør om kullplaner o.l
jessica90 Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #9 Skrevet 11. juli 2012 (endret) Nei jeg bare lurte av nysgjerrighet. Men er det det viktigste? jeg liker alle slaks raser men har ønsket en siden jeg var lite, kommer nok ikke bare å ha en hvt pomerani, men to pom og en labradår. Jeg elsker hunder. Men liker pom på grunn av trene dem opp oog andre grunner innenfor pom jeg liker. De er let å trene opp, samme med Jack russell terrier. Inngen hund er krevende så lenge du gir hunden det den trenger. Endret 11. juli 2012 av jessica90
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #10 Skrevet 11. juli 2012 Tviler på at noen seriøse oppdrettere er interessert i å selge deg hund hvis farge er et krav! Og hvis utseende er det viktigste for deh så vil jeg anbefale deg å skaffe deg en liten japansk spisshund, eller en volpino italian... Men aller mest vil jeg anbefale deg å ikke skaffe deg hund før du innser at utseende, og HVERTFALL farge, er irrelevant! Det virker som du er villig til å ta imot fra hvem som helst så lenge den er hvit? Har jeg forstått korrekt?<br /><br /> Anonym poster: 016b5608da2e48c940133e3e0476347b 5
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. juli 2012 #11 Skrevet 11. juli 2012 Tviler på at noen seriøse oppdrettere er interessert i å selge deg hund hvis farge er et krav! Og hvis utseende er det viktigste for deh så vil jeg anbefale deg å skaffe deg en liten japansk spisshund, eller en volpino italian... Men aller mest vil jeg anbefale deg å ikke skaffe deg hund før du innser at utseende, og HVERTFALL farge, er irrelevant! Det virker som du er villig til å ta imot fra hvem som helst så lenge den er hvit? Har jeg forstått korrekt?<br /><br /> Anonym poster: 016b5608da2e48c940133e3e0476347b Det er ikke noe galt i å ha preferanser om man ikke tar den første som dukker opp, men har vett til å vente den tiden det tar før en seriøs oppdretter får en hvit en i kullet sitt, om det så tar år. 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #12 Skrevet 11. juli 2012 Det er ikke noe galt i å ha preferanser om man ikke tar den første som dukker opp, men har vett til å vente den tiden det tar før en seriøs oppdretter får en hvit en i kullet sitt, om det så tar år. Det er ikke det inntrykket jeg har fått av ts! Ellers så snakker jeg av erfaring, men det kommer sikkert på hva slags rase man er ute etter også.. Har selv Staffordshire bull terrier, og der er dey hvertfall få oppdretter jeg har kjenskap til som synes det er greit å ha fargekrav! De kjøperene blir luket ut med en gang, og godt er det! Jeg synes det samme definitivt burde gjelde for seriøse oppdrettere av de såkaldte " veskehundene" siden det er så utrolig mange som får seg de av feil grunner..<br /><br /> Anonym poster: 016b5608da2e48c940133e3e0476347b 2
FrøkenC Skrevet 11. juli 2012 #13 Skrevet 11. juli 2012 Det er ikke det inntrykket jeg har fått av ts! Ellers så snakker jeg av erfaring, men det kommer sikkert på hva slags rase man er ute etter også.. Har selv Staffordshire bull terrier, og der er dey hvertfall få oppdretter jeg har kjenskap til som synes det er greit å ha fargekrav! De kjøperene blir luket ut med en gang, og godt er det! Jeg synes det samme definitivt burde gjelde for seriøse oppdrettere av de såkaldte " veskehundene" siden det er så utrolig mange som får seg de av feil grunner..<br /><br /> Anonym poster: 016b5608da2e48c940133e3e0476347b Syntes det er rart at de oppdretterne du vet om, utelukker potensielle eiere kun fordi de har en spesiell farge de er ute etter. Ta f. eks golden retriever, det er MANGE som ikke ønsker seg en valp som f. eks har en sort flekk et sted. I tillegg er det noen som ikke vil ha gyldenfarga golden, men mer kremhvit. Slik er det med de fleste raser... ta italiensk mynde også. Det er ikke alle som liker den blåfarga varianten. Men selvfølgelig, man skal ikke KUN se på fargene! Men de fleste menneskene som er ute etter en spesiell farge, de ser selvfølgelig på gemyttet til hunden også. Man merker fort om det er gode eiere eller dårlige eiere.
jessica90 Skrevet 11. juli 2012 Forfatter #14 Skrevet 11. juli 2012 (endret) Tviler på at noen seriøse oppdrettere er interessert i å selge deg hund hvis farge er et krav! Og hvis utseende er det viktigste for deh så vil jeg anbefale deg å skaffe deg en liten japansk spisshund, eller en volpino italian... Men aller mest vil jeg anbefale deg å ikke skaffe deg hund før du innser at utseende, og HVERTFALL farge, er irrelevant! Det virker som du er villig til å ta imot fra hvem som helst så lenge den er hvit? Har jeg forstått korrekt?<br /><br /> Anonym poster: 016b5608da2e48c940133e3e0476347b Skjønner hva du mener. Ja utsende telles også, jeg kjøper ikke hunder jeg ikke er tiltruket til. Jeg vil gjerne ha en hund som skal være til opptre, kull, familie hund, kose hund, show, trene hund med triks og ikke mins kjøpe en samme for å lage flere hvite Pom. Vær så snil å lese innlegg før noen negativ kommentarer skrevet ned. Hvis ikke oppdretter hadde vært interessert til å kjøpe hun til meg, hvorfor har jeg hat 5 hunder og alle de hundene har fått alt det de trenger. Jeg har også hat hunder som har bod hjemme hos meg, som avlastnings hund, på grunn av eierne ikke kunne ta vare på dem. Dyrebeskyttelse spurte meg og mannen min om vi kan ta vare på dem,hvis de får for mange hunder inne, før de blir avlivet og kan kansje finne en bra familie/hjem. (Jeg har hat en blandingss hund Border collie Ronja, jeg ønsker meg ikke bare 2 hvite pom, men også en hun til som kan være labradår eller en annen rase.) Endret 11. juli 2012 av jessica90
Natalie_28 Skrevet 12. juli 2012 #15 Skrevet 12. juli 2012 (endret) Sjekk ut siden til Bella Klein`s. De har kjempefine pommes Selv har jeg en, men han er lys/oransje, han er verdens snilleste, og ikke idet hele tatt krevende. Men husk at pomeranian røyter mye, så man må bruke lang tid på pelsen deres, de må gres 2x i uka. Lykke til Endret 12. juli 2012 av Natalie_28 1
kattepus89 Skrevet 12. juli 2012 #16 Skrevet 12. juli 2012 Hunder er ikke leketøy... Det virker som om det er den mentaliteten som herjer for tiden. Selv reagerer jeg også på at noen skal ha en sånn og sånn farget miniatyrhund... De er jo fryktelig "in" for tiden. Desverre går dette ut over mange hundeindivider som havner hos useriøse kjøpere. Hvor gammel er du, ts? 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2012 #17 Skrevet 12. juli 2012 Sjekk ut siden til Bella Klein`s. De har kjempefine pommes Selv har jeg en, men han er lys/oransje, han er verdens snilleste, og ikke idet hele tatt krevende. Men husk at pomeranian røyter mye, så man må bruke lang tid på pelsen deres, de må gres 2x i uka. Lykke til Pomerani?? Pommes? Pommes frites?? Hvorfor i all verden skal man forkorte rasens navn kun når det er snakk om raser som er "in" eller miniatyrhunder?? Det er så åpentlyst hvorfor man skal anskaffe seg en sånn hund. Hunder er ikke til for at folk skal bruke dem for image og veskehund og det lyser ganske godt gjennom når man kaller en hund "Pomerani" og den SKAL være hvit... Anonym poster: a48d4a72c93289259925a5270287ce04 2
Skywise Skrevet 12. juli 2012 #18 Skrevet 12. juli 2012 Nå er det nå vel sånn at mange innen hundemiljøet forkorter rasenavnene i stedet for å skrive og si hele det lange navnet. Det har ikke noe med at rasene er ”inn” eller miniatyr å gjøre. Nova scotia duck tolling retriever kalles for ”toller”, cavalier king charles spaniel kalles for ”cavalier”, flat coated retriever kalles for ”flat”, staffordshire bull terrier kalles for ”staff”, pomeranian kalles for ”pomme” osv. Når det kommer fargepreferanser så ser jeg ikke hva som er så ille med det så lenge det ikke er kun det du ser etter? Selv liker jeg best fargen rød på en av mine raser, og ønsker helst en rød hund. Det betyr langt i fra at jeg ikke er nøye når det kommer til gemytt og helse på linjene, tvert i mot. Jeg ønsker meg en nervesterk, frisk og rød hund, og med tanke på at rasen er stor og regnet som en generelt frisk rase med godt gemytt, er det ikke akkurat noen grunn til at jeg ikke skulle gå etter friske linjer med godt gemytt som også har rødt på linjene? Jeg vil anbefale deg, TS, å se deg om etter en seriøs oppdretter som driver med hvitt. Bygg et godt forholdt til denne oppdretteren og be om å få stå på valpeliste, om du så må vente i noen år til hunden kommer i hus. Med tanke på hvilken etterspurt rase pomeranian er, og at det blir født for få valper til å dekke selv halvparten av etterspørselen, er det svært urealistisk at du skal kunne kontakte en seriøs oppdretter som planlegger/har kull og så få valp etter bare noen måneder. At du ønsker en hvit en i tilegg gjør det hele enda mer urealistisk. For øvrig vil jeg sterkt fraråde deg å ”lage flere hvite pom”. Det krever mye kunnskap å avle gode hunder, og etter min mening er det alt for mange oppdrettere som mangler dette. Å drive et oppdrett krever også en god porsjon selvinnsikt og evnene til å se objektivt på egne hunder (også en mangelvare blant mange oppdrettere). Du kan jo spørre deg selv hva er en god alvshund helsemessig, gemyttmessig og eksteriørmessig og hvordan finner du ut dette? Vet du i det hele tatt hvordan man avler frem hvite pommer? 2
la Flaca Skrevet 13. juli 2012 #19 Skrevet 13. juli 2012 Nå er det nå vel sånn at mange innen hundemiljøet forkorter rasenavnene i stedet for å skrive og si hele det lange navnet. Det har ikke noe med at rasene er ”inn” eller miniatyr å gjøre. Nova scotia duck tolling retriever kalles for ”toller”, cavalier king charles spaniel kalles for ”cavalier”, flat coated retriever kalles for ”flat”, staffordshire bull terrier kalles for ”staff”, pomeranian kalles for ”pomme” osv. Jepp, det er vi klar over. Men pomerani er ingen forkortelse for pomeranian i noe land i verden dessverre. Ville heller gått for kleinspitz i hvitt siden det er mye mer å velge i der. Jeg kjenner mange gode oppdrettere med supre avlsdyr, bare send meg en pm om du er interessert Jessica. Men ønsker du en rolig hund ville jeg gått for en annen rase...
Natalie_28 Skrevet 13. juli 2012 #20 Skrevet 13. juli 2012 Pomerani?? Pommes? Pommes frites?? Hvorfor i all verden skal man forkorte rasens navn kun når det er snakk om raser som er "in" eller miniatyrhunder?? Det er så åpentlyst hvorfor man skal anskaffe seg en sånn hund. Hunder er ikke til for at folk skal bruke dem for image og veskehund og det lyser ganske godt gjennom når man kaller en hund "Pomerani" og den SKAL være hvit... Anonym poster: a48d4a72c93289259925a5270287ce04 Okej, så i og med at jeg kaller Pomeranian for Pommes, så vil det si at jeg går med hunden min i en veske? Skjerp deg a! Men anyways Jessica, ta en titt på Bella Klein, der står det mye info. om denne rasen, så der får du svar på alt. Du kan også ringe henne, hun er kjempeflink med råd og tips. Og et tips fra meg, styr UNNA finn, når det gjelder kjøp av hund. Nok en gang Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå