Nevian Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Tror enhver ekspert vil kritisere mine ihvertfall. Begynner med å ikke spise frokost, rett og slett fordi jeg ikke er i humør til noe som helst akkurat da. Til lunch (11:00) blir det gjerne en Gomorgen-yoghurt, en boks juice, og kanskje en kavring. Til middag blir det hva som helst, men det bør helst innebære potet (ja jeg er gammeldags), og kjøtt eller fisk i stekt form. Ikke noe grønnsaker eller annen luft. Og her skal det spises såpass at middagsluren næmest er uungåelig. Gjennom hele kvelden kan jeg dessuten gå å småspise druer, og kanskje en frukt av noe slag. Så blir det gjerne et par brødskiver litt sånn utpå kvelden, før jeg runder av med en middag nummer to rett før sengetid - som gjerne betyr rester av middag nummer én. Hvis det ikke er noen rester må jeg lage noe annet varmt - gjerne ikke like omfattende som en vanlig middag, men det må være såpass at jeg kan legge meg god og mett - for det er jo ingen frokost å glede seg til :happy:
Gjest NozMonster Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 om man spiser rett før sengetid, så er det jo ikke rart at du ikke klarer frokost da... og det er jo heller ikke rart at du er sulten på denne tiden fordi du tydeligvis har spist så lite gjennom dagen! Meeeeeen, jeg skal vel ikke kritisere for mye heller- mine vaner er ikke akkuratt mye å skryte av dem heller!
Nevian Skrevet 10. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2012 om man spiser rett før sengetid, så er det jo ikke rart at du ikke klarer frokost da...og det er jo heller ikke rart at du er sulten på denne tiden fordi du tydeligvis har spist så lite gjennom dagen! Det har nok en klar sammenheng ja. Mange som hevder at det å spise før man legger seg ikke er bra av en eller annen grunn. Velger å kjøre "ignorence is bliss" og ikke finne ut av det. Selv om noen helt sikkert kommer til å avsløre det for meg nå da :happy: Og frokost har jo kroppen helt sikkert godt av, men på denne tiden av døgnet er jeg bare for opptatt med å tenke at verden burde knele foran meg, brenne, og dø til at jeg tar meg tid til slikt :happy:
Gjest barista Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Jeg MÅÅ ha frokost. Jeg starter dagen med en lett frokost: shake, frokostblanding og lignende. Gjerne ett knekkebrød med tubeost. Alt som er lettvint på en ellers stressende morgen. Så spiser jeg lunsj på jobben, ofte knekkebrød med kjøttpålegg og potetsalat, knekkebrød med kyllingsalat og agurk, eller en vanlig grønn salat med egg. Før jeg går fra jobb blir vi servert frukt, så da knaskes det frukt! Til middag blir det ofte, kylling og ris, pasta og kjøttdeig, poteter og fiskegrateng ++ vanlig mat i grunn Kveldstid blir jeg kjesken, og her nyter jeg gjerne en skål is, litt kjeks og ost, skål med kesam og bær.. ++ Ellers mellom måltidene spiser jeg gjerne yoghurt.. (...nå skal det også nevnes at jeg prøver å gå ned i vekt. ikke direkte superslanking, jeg spiser vanlig mat. Men at jeg prøver å tenke på hva jeg spiser, og ikke gumle i hamburgere og chips every day..)
Gjest barista Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Er heller ikke glad i grønnsaker og salat til varmmat. Fysj!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Jeg klarer meg ikke uten frokost! Ellers svimler jeg. Så her er det havregryn med melk til frokost, 1 frukt i 10 tiden, lunsj med 2 brødskiver med kjøttpålegg med enten egg/tomat eller agurk på sammen med nypete. Så er det en frukt igjen i 14 tiden,til middag er det filèt av svin/kylling eller fisk, med eller uten ris,men alltid grønnsaker eller salat. Pasta og kjøttdeig avogtil. Hjemmelaget italiensk pizza hver lørdag Til kveldsmat tar jeg noen fullkornsskorper eller noe slikt. Jeg spiser meg aldri mer mett enn at jeg kunne løpt en tur rundt huset synes det er ubehagelig å være ordentlig mett. Anonym poster: 8320240bdcda0823f45c7574de27e00b 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Hm, jeg tror jeg har et ganske "intenst" forhold til mat, jeg bruker mye penger og tid på å spise godt og riktig! Jeg må ha frokost, hvis jeg ikke får den blir jeg veldig svimmel og sliten, og fordøyelsen min går helt i vranglås. Spiser ganske sunt, men ikke alltid like variert. Frokost er nesten alltid havregrøt, kveldsmat er nesten alltid egg på knekkebrød. Middag varieres hver dag. Er vegetarianer og får i meg latterlige mengder grønnsaker og frukt hver dag fordi jeg stort sett alltid har salat sammen med middagen, og fruktsalat til dessert! I dag har jeg fått i meg fersk: squash, paprika, tomat, mais, reddiker, gulrot, sukkereter, jordbær, bringebær, kiwi, vannmelon, eple, pære, ananas. Drikker så og si aldri brus, men drikker ganske store mengder øl hvis jeg først drar på byen.
Akuline Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 spiser dagens første måltid til lunsj. Lunsj ca kl 12: salat med kylling, cottage cheese og masse grønnsaker (som avhenger av hva de har i salatbaren i kantinen den dagen) Evt før trening: yoplait dobbel yoghurt + frukt Middag: Filet av kylling, laks, torsk eller svin, evt reker, tunfisk eller karbonadedeig. Må ha masse, masse grønnsaker. Gjerne oppimot et halvt kilo, og minst 3 sorter. Fullkornris, fullkornpasta, potet eller søtpotet til. Rikelige mengder. Evt etter trening: 1 glass melk + en neve rosiner Kvelds (i 21-22 tiden) : brødskiver (hjemmebakt, 100% grovt) med proteinrikt pålegg, eller havregrøt. I tillegg cottage cheese/mager kesam med frukt/bær. Jeg foretrekker store, men få, måltider. Jeg MÅ ha masse frukt og grønt, og spiser så "rent" som mulig. Jeg lager all mat fra bunnen, og skyr tilsatt sukker. Jeg spiser aldri frokost (at det er dagens viktigste måltid er tull), og det kan ikke gå mer enn en times tid mellom kvelds og leggetid.
girlie88 Skrevet 10. juli 2012 #9 Skrevet 10. juli 2012 Ett stort måltid om dagen. Orker ikke å leve i det mytiske "holde-forbrenningen-i-gang"-paradigmet med fem-seks-sju-åtte småmåltider hver dag. Jeg har bedre ting å ta meg til.
Zakuro Skrevet 10. juli 2012 #10 Skrevet 10. juli 2012 Jeg funker ikke uten frokost:P Blir jeg gående på autopilot hele dagen. Mine matvaner er vel ikke de aller verste, men det er jo selvsagt rom for forbedring:) Frokost: ALLTID vanilje yoghurt av typen dobbel 0%, en frukt og en knekkis(typen varierer) med pålegg og "pynt." (paprika, druer, agurk, tomat etc.) Denne oppskriften går jeg svært sjeldent bort fra! Lunsj: Ofte salat med proteiner(reker, skinke, kylling, whatever) og et lite grovt rundstykke. Andre ganger bare grovbrød med "pynt," og en frukt. Noen ganger omelett med litt grønt til. Mellommåltid: En frukt, yoghurt, grønnsak, nøtter, cherrytomater eller noe i den gata. Middag: Spiser mye fisk og sjømat, ellers går det for det meste i kylling og svin. Spiser en del kjøttdeig i helgene da, hjemmelagde hamburgere, taco etc. Og har alltid, ALLTID grønnsaker(eller salat) til, enten bakt, stekt, kokt, whatever, bare ikke rå Men passer meg litt for karbohydrater, vekta ekke noe glad i dem. Kvelds: Fruktsalat og mager vaniljekesam eller knekkebrød med pålegg og den evinnelige pynten, kanskje en gulrot.
Que Skrevet 11. juli 2012 #11 Skrevet 11. juli 2012 MÅ ha frokost! Spiser den mellom kl 06 og 08 en gang. Det blir enten et par knekkebrød med ost og kyllingpålegg eller en nutrilettbar, lunsjen spises rundt kl 12-13 og er som regel samme valget som frokosten. Middagen spiser vi i 17-18 tiden og kan være hva som helst (alt fra pannekaker til wok eller kjøttkaker). Og det er egentlig det.. Spiser sjeldent noe etter kl 18, med mindre det er fredag/lørdag og jeg unner meg litt sjokolade e.l... Hender jeg dytter i meg en frukt av et slag i løpet av dagen, men er ikke så flink til å huske på sånt, selv om jeg egentlig er gangske glad i frukt;S
Gjest Sjarmen Skrevet 11. juli 2012 #12 Skrevet 11. juli 2012 Spiser det samme hver dag bortsett fra en gang i uka, da jeg unner meg noe ekstra. Frokost: To brødskiver og et glass melk eller en frukt. ofte tar jeg et egg også. Lunsj: Samme som Frokost minus egg. Middag: Det varierer veldig. prøver å følge tallerken-modellen med 1/3 av alt, men burde bli litt flinkere til å spise grønt. En dag i uka drikker jeg 4-6 halvlitere cider eller annen alkoholholdig drikke, eller så tar jeg meg noe godteri, 100-200g ca.
Gjest Nanne70 Skrevet 11. juli 2012 #13 Skrevet 11. juli 2012 Frokost: Havrekligrøt og et glass ekstra lett melk Lunsj: Salat, omelett eller en sjelden gang brødskiver (økologisk rug/speltbrød eller proteinbrød) Mellommåltid: En Skyr eller en banan Middag: Det varierer, men prøver å lage mesteparten fra bunnen av og unngå hel/halvfabrikata Kvelds: Etpar rugknekkebrød hvis jeg er sulten, ellers ingen ting.
idyll88 Skrevet 15. juli 2012 #14 Skrevet 15. juli 2012 huff. føler jeg spiser sykt masse i forhold til dere, mn d dår da heller være. går ikke opp i vekt, men går bare ned. her er min matplan: frokost: 2-3 frukt, 5-7 skiver mellom måltid: 2-3 grønnsaker + 4 skiver lunch:3-4 skiver mellommåltid: 1-2 grukt/grønnsaker middag: typisk 1-2 laksefillèer, eller 1-2 kyllingfillèer, en god porsjon grønnsaker, evt ris/pasta/potet mellom måltid: 1-2 frukt kvelds: 3-4 skiver+ 1-2 grukt/grønnsaker høres kanskje sykt ut, men er 175 høy og veier 55/56 kg
kills Skrevet 15. juli 2012 #15 Skrevet 15. juli 2012 Jeg tvinger i meg frokost selv om jeg aldri er sulten på morgenen - alltid egg og 30-50 gram røkt laks. Ellers spiser jeg når jeg er sulten, til lunsj går det i skyr/knekkebrød/salat og til middag spiser jeg kjøtt og grønnsaker av noe salg.
Gjest NozMonster Skrevet 15. juli 2012 #16 Skrevet 15. juli 2012 huff. føler jeg spiser sykt masse i forhold til dere, mn d dår da heller være. går ikke opp i vekt, men går bare ned. her er min matplan: frokost: 2-3 frukt, 5-7 skiver mellom måltid: 2-3 grønnsaker + 4 skiver lunch:3-4 skiver mellommåltid: 1-2 grukt/grønnsaker middag: typisk 1-2 laksefillèer, eller 1-2 kyllingfillèer, en god porsjon grønnsaker, evt ris/pasta/potet mellom måltid: 1-2 frukt kvelds: 3-4 skiver+ 1-2 grukt/grønnsaker høres kanskje sykt ut, men er 175 høy og veier 55/56 kg så du kan virkelig spise opp til 19 skiver daglig? du må jo ha en syk syk forbrenning! 2
idyll88 Skrevet 15. juli 2012 #17 Skrevet 15. juli 2012 så du kan virkelig spise opp til 19 skiver daglig? du må jo ha en syk syk forbrenning! stemmer det. min forbrenning er syk. mildt sagt. dette er en normal dag, men kan ofte spise mer enn dette. og ikke trener jeg no særlig heller. går endel tur med hundene liksom, og har en lite stillesittende jobb, så det kan jo selvsagt ha no å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå