Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen sier, så har jeg altså en venninne som bruke veldig mye tid på å se house. Hun kan ofte finne på å se house dagen lang. Noen ganger så kan hun avlyse avtaler med meg til fordel for house :(. Sist men ikke mins så snakker hun om hovedpersonen hele tiden, nesten som hun er forelsket.

Hver gang jeg nevner noe om dette til henne, så blir hun så sint at jeg ikke aner hva jeg skal gjøre. Hun er en kvinne på snart 24 år og har en god jobb. Ellers er hun en veldig hyggelig person å omgås med.

Dette høres kanskje ikke så ille ut, men når hun har fri, så virker det som house er livet. Hun kan f.eks la være å dusje på en uke, slå av mobilen osv.

Er så fortvilet og føler at jeg ikke har noe konstruktivt å komme med, så jeg håper at dere kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg et liv og la henne bruke privatlivet til hva hun vil.

Anonym poster: edc422383e549dde078dd5d5d03b1771

Anonym poster: edc422383e549dde078dd5d5d03b1771

• Liker 4
Skrevet

Det er bare 8 (?) sesonger ute av House, så hun blir vel snart ferdig :)

• Liker 17
Skrevet

Hun må vel få lov å gjøre hva hun vil på fritiden sin? Skjønner at det kan være frustrerende at hun avlyser avtaler for å se på det, men det er ikke ulovlig å se på tv ;)

• Liker 4
Skrevet

Det er bare det at jeg er bekymret for at hun ser så mye på house. Hun har vel nevnt at hun har sett alle sesongen 8-9 ganger. Det har egentlig eskalert veldig den siste måneden, og er redd for at det skal gå ut over både jobben og det sosiale.

Gjest Leopard
Skrevet

Alle har vel et eller annet som de trives å legge ned mye tid og energi på. Hva med å se serien sammen med henne? :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dette har jeg prøvd, men hun liker helst å være alene mens hun ser på det. Dessuten har jeg alt sett alle episodene en gang, og syns dette holder. Hun derimot, er så besatt av hele serien at hun kan se alle episodene flere ganger, og stenge alle andre ute. Jeg er virkelig bekymret for henne.

Endret av torsidd
Skrevet

Jeg skjønner din bekymring, ts. Jeg så nylig et program om en dame som brukte hele livet sitt på å se Oprah.Hun så Oprah flere timer om dagen og skrev mail til henne hver kveld. Det ble nærmest en besettelse som ikke var bra for ekteskapet.At venninen din er så opptatt av House høres ut som en lignende besettelse. Det er jo folk som ødelegger livene sine ved å bliavhengige av dataspill, og dette høres ikke bedre ut.

Jeg vet ikke hva man gjør, men du burde i hve fall ta en prat med henne.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner din bekymring, ts. Jeg så nylig et program om en dame som brukte hele livet sitt på å se Oprah.Hun så Oprah flere timer om dagen og skrev mail til henne hver kveld. Det ble nærmest en besettelse som ikke var bra for ekteskapet.At venninen din er så opptatt av House høres ut som en lignende besettelse. Det er jo folk som ødelegger livene sine ved å bliavhengige av dataspill, og dette høres ikke bedre ut.

Jeg vet ikke hva man gjør, men du burde i hve fall ta en prat med henne.

Jeg ser mye av likhetene, så skal prøve å ta en bedre prat med henne om dette. Tror du det kan være lurt og eventuelt kontakte foreldre?

troll

Dette er ingen tulletråd! :frustrert:
Skrevet

Jeg har det litt på samme måte som din vennine. Jeg bare ELSKER Breaking Bad! Får ikke nok av Walter :D

Er fullt forståelig å nærmest bli forelsket i karakterer i serier ettersom de er laget slik at man skal like dem ^^ :sminkedokke:

Det jeg derimot IKKE forstår er hvorfor du ser på det som et problem! Er jo ikke akkurat sånn at jeg skader meg på noen måte!

Dere kan tro jeg gleder meg til neste sesong som kommer ut snart!!!! Tror jeg dævver av spenning :bolledeig:

Skrevet (endret)

Jeg har det litt på samme måte som din vennine. Jeg bare ELSKER Breaking Bad! Får ikke nok av Walter :D

Er fullt forståelig å nærmest bli forelsket i karakterer i serier ettersom de er laget slik at man skal like dem ^^ :sminkedokke:

Det jeg derimot IKKE forstår er hvorfor du ser på det som et problem! Er jo ikke akkurat sånn at jeg skader meg på noen måte!

Dere kan tro jeg gleder meg til neste sesong som kommer ut snart!!!! Tror jeg dævver av spenning :bolledeig:

Hvor mye tid bruker du på å se Breaking Bad? Er det sånn at det går ut over hverdagslige ting? Uansett så er det jo ikke sånn at jeg vil nekte min venninne å se på house. Vil bare at hun ikke skal "se" seg ihjel av programmet.

Endret av torsidd
  • Liker 1
Skrevet

Det er du som har misforstått, TS; House ER livet :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Så lenge hun jobber og bidrar til samfunnet ellers så ser jeg ikke problemet. Det er hennes liv, ikke ditt, hun gjør dette tross alt på sin fritid. Med andre ord: med mindre hun skulker jobben for å se på House så er det i grunn lite du kan gjøre.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

Hvor mye tid bruker du på å se Breaking Bad? Er det sånn at det går ut over hverdagslige ting? Uansett så er det jo ikke sånn at jeg vil nekte min venninne å se på house. Vil bare at hun ikke skal "se" seg ihjel av programmet.

Jeg bruker ikke så mye tid som henne kanskje, siden det utifra deg virker som hun har et problem. Jeg bruker rundt 6-10 timer for dagen på Breaking Bad :smilorange: , dette er så klart bare de dagene jeg har fri fra andre viktige ting som jobb. I jobbdagene bruker jeg bare rundt 4-5 timer for dagen på Walter :hjerter:

Når sant skal sies så har jeg ikke så mange venner da, er vel kanskje derfor jeg har så god tid til å se på det! Ihvertfall ikke så mange gode venner ^^ Jeg har ikke så lett for å bli kjent med folk. Om jeg blir kjent med noen hyggelige bestevenn-aktuelle-folk så kanskje jeg kutte bittelitt ned. DER er jeg ihvertfall litt flinkere enn din venninne isåfall! :tommel:

Gjest Katten.
Skrevet

Minner meg om den gangen jeg så tre sesonger Dexter i løpet av én uke.

Hmh. *fyre opp Supernatural*

Skrevet

Jeg forstår deg godt, TS. Hørtes ikke sunt ut i det hele tatt...

Gjest Herman
Skrevet

Herregud så teit :glare: House suger jo balls..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...