Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har installert Chrome, men får ikke installert Java. Det er ingen Java plug-in i nettleseren. Java fungerer fint i Explorer. Hva kan problemet være? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm. Rart.

Jeg har chrome, men også java!

Skrevet

Åpne Chrome, og gå til http://java.com/en/download/index.jsp Velg alternativet "Do I have Java?" for å se om operativsystemet har oppdaget om du har Java som støttes for Chrome.

Hvis ikke så last ned eller oppdater til siste versjon.

Skrevet

Takk for svar :)

Til Modulo: Når jeg velger download under JRE for

Java SE 7u5, står bare Windows x65 og 86. Jeg har Windows 7, 32-bit. Hva skal jeg velge?

Til Mog: Har testet flere ganger, og det står at jeg ikke har Java. Det nytter ikke å innstallere og oppdatere.

Skrevet

Takk for svar :)

Til Modulo: Når jeg velger download under JRE for

Java SE 7u5, står bare Windows x65 og 86. Jeg har Windows 7, 32-bit. Hva skal jeg velge?

Dersom du har 32-bits Windows, så må du velge Java JRE for Windows x86. Du bør forøvrig laste ned offline-utgaven av installasjonsfilen.

Java 7 er den siste store oppdateringen av Java, men Oracle gir fortsatt ut sikkerhetsfikser til Java 6. Dersom du skulle få problemer med Java 7 (feks. ifbm. nettbanken din), så kan du avinstallere og prøve versjon 6 i stedet. Husk at Java bør være oppdatert til enhver tid!

Skrevet

... har prøvd å installere, men fungerer ikke. Har også prøvd å innstallere Java 6. Jeg har forresten samme problem med Firefox.

Skrevet (endret)

Bedre å si noe mer, enn at det ikke fungere.

Er det å innstallere programmet som ikke fungerer, eller at det ikke hjalp å innstallere det Modulo nevnte?

Never mind, jeg snakker ut av ræven min.

Endret av -Leon-
Skrevet

... har prøvd å installere, men fungerer ikke. Har også prøvd å innstallere Java 6. Jeg har forresten samme problem med Firefox.

Jeg har ikke anelse om hvorfor problemene dine oppstår. For alt jeg vet kan du kjøre browserne dine i "safe-mode" eller med filtre av typen NoScript uten at du er klar over det. Hva skjer om du åpner Chrome og går hit?

http://www.java.com/en/download/testjava.jsp

Ingenting? Hva med Internet Explorer?

Skrevet

I Chrome står det:

No working Java was detected on your system.

Install Java by clicking the button below.

.. og øverst kommer det opp "Installer programtillegg" (som ikke fungerer).

I Explorer står det:

You have the recommended Java installed (Version 7 Update 5).

Skrevet

Regner med at du har startet om maskinen igjen etter at du forsøkte å installere Java i Chrome?

Ellers så kan det kanskje ha noe med instillingene i selve Java å gjøre.

Skrevet

Ja, jeg har startet opp maskinen flere ganger :) Kan man endre instillingene i Java?

Skrevet (endret)

Pleier å stå i selve "java" vindue, at f.eks Chrom ikke finner Java og en link til en side hvor du kan få lastet det ned.

Er det den samme som har blitt nevnt i denne tråden?

Meldingen " .. og øverst kommer det opp "Installer programtillegg" (som ikke fungerer)." Kommer vel pga han prøver å gjøre det automatisk, og det må gjøres manuelt, eller er jeg heelt på bærtur nå.

Endret av -Leon-
Skrevet

Ja, det kommer opp i javasidens vindu, og andre sider som nettbank, der java trengs :)

Skrevet

I Chrome står det:

No working Java was detected on your system.

Install Java by clicking the button below.

.. og øverst kommer det opp "Installer programtillegg" (som ikke fungerer).

Ta et screenshot av den meldingen, please.

Eller sjekk ut denne siden, se om det hjelper elns.

Skrevet

post-47769-0-92781700-1342114812_thumb.p

Har tatt screenshot :)

Skrevet (endret)

https://support.goog...&answer=2429779

Prøvde du ut den siste linken jeg kom med?

Hmmm, var vel ikke så smart av meg å linke en Youtube video, siden Java ikke funker hos deg....

Kan heller prøve å forklare hva han viser i videoen da.

Trykk på verktøy knappen til høyre for adressebaren.

Under the bonnet tab -> Content settings -> JavaScipt -> Allow all sites to run Javascript.

Endret av -Leon-
Skrevet

I instillingene er det haket av for "Tillat alltid nettsteder å kjøre JavaScript (anbefales)".

... men Youtube-videoer fungerer faktisk.

Skrevet

https://support.goog...&answer=2429779

Prøvde du ut den siste linken jeg kom med?

Hmmm, var vel ikke så smart av meg å linke en Youtube video, siden Java ikke funker hos deg....

Kan heller prøve å forklare hva han viser i videoen da.

Trykk på verktøy knappen til høyre for adressebaren.

Under the bonnet tab -> Content settings -> JavaScipt -> Allow all sites to run Javascript.

1. Repeat after me: Java is not JavaScript.

2. YouTube bruker flash.

Skrevet (endret)

Sjekk om Java er aktivert ved å følge dette:

Chrome

• Click on the wrench icon, then select Options.

• Select Under the Hood and then Privacy Content Settings.
    The Content Settings panel will appear.

• In the Plug-ins section, select the Disable individual plug-ins link to check whether Java is enabled

• Click on the Enable link (if the Disable link appears, Java is already enabled)

http://java.com/en/d...ble_browser.xml

Endret av OneLove

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...