nela11 Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Ble singel for et halvt år siden. Etter at jeg ble singel har det blitt mye alene tid og de vennene som jeg har er enten opptatt med sine kjærester eller de har flyttet fra byen. Jeg har bekjente som bor i samme by, men jeg får meg ikke til og ta kontakt med de siden jeg ikke har snakket med de på lenge. Er veldig lei av og være alene og begynner og bli deprimert. Jeg ønsker og vente med og få meg ny kjærest for jeg er ikke klar for det ennå. Noen som har vært i lignende situasjon? Hva skal jeg gjøre for og komme meg mer ut?
Gjest Mog Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Hva med å søke etter mennesker som deler de samme interessene som du har? Kanskje det kan da bli lettere for deg å komme i kontakt med folk? Anbefaler denne siden: http://aktivitetsvenner.no/ (Har ikke funnet ut hvordan man poster lenker på nye forumet enda)
Gjest Nanna87 Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Hei kjære du :D Jeg blir så glad når folk åpner slike tråder, jeg vet nemlig akkurat hvordan du har det. Vi har det skremmende likt egentlig;S Det ble slutt mellom jeg og typen for litt over 6 måneder siden, og jeg føler meg litt ensom pga venner som bare er med kjærester og venner som har flyttet til andre byer osv. Jeg blir ikke sint på vennene mine som tilbringer mye tid med kjærstene sine, men det er ikke alltid lett å si i fra heller. Har du ekte venner så fortell dem om problemet, det er ikke lett å forstå problemet når man selv sitter der men kjæreste og timeplanen full, men trust me.. Den dagen de selv blir singel kommer de krypende... Fortell vennene dine på en moden måte at du føler deg ensom fordi alle har kjærester, si at du gjerne vil tilbringe litt mere tid med de. De vil sikkert være med deg, men det er lett å havne i kjærste-klemma når man har det trygt å fint. Jeg sitter ofte alene fordi jeg har sett meg fornøyd med det. Jeg har gitt opp å spørre venner om å finne på noe vær dag, det er bare stress uansett. Men sosialt samvær i ny og ned er bare sunt.. Hva med å utvide vennekretsen din? Anbefaler å reise alene til utlandet, det skal jeg gjøre i sommer. Jeg ble dritt lei av mas og tjas med venner som aldri ville finne på noe. Så jeg bestilte meg en reise til utlandet i en måned alene på språkreise. Dette er noe man ALDRI vil angre på. Da blir man kjent med nye mennesker, og du vil bli flinkere til å sosialisere deg med andre. Du vil også få bedre selvtilitt med tanke på selvstendighet. Om du er den litt mer sjenerte typen så meld deg inn i en organisasjon du brenner for. Det kan være alt fra politisk engesjament til fallskjermhopping. Ingen vil se dumt på deg fordi du kommer alene. Noen ganger må man faktisk bare starte på nytt. Til syvende og sist, så er vell alle mennsker litt ensomme. Med det handler om å gjøre noe med det. Sørg for ditt eget liv, da kommer du lengst. Hilsten en jente på 21 år. "Been there, done that" Lykke til. Btw, hvorfor er du ikke klar for ny kjæreste enda, har du prøvd?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Da sender du en melding til bekjente og spør om noen vil ta en utepils, kino osv. Du sender meldingen til flere. Jeg har mange bekjente og av og til så sier de faktisk ja. Jeg må bare være litt aktiv selv og foreslå ting. Husk at bekjente kan bli nye venner. Anonym poster: bff2fcb8be4a28cfc0d3d580cddc28ba
Gjest Svampebob1 Skrevet 11. juli 2012 #5 Skrevet 11. juli 2012 Jeg har vært singel i litt over ett år og kjenner meg nok litt igjen her selv. Det å være ensom er for mange ikke lett. For min del er det første gangen jeg står helt alene i livet og jeg er og der hvor jeg er nødt til å starte på nytt. Det er så utrolig mye man kan finne på for å få bukt med ensomheten. Man må bare være kreativ :-). Det å reise til utlandet alene er en av de kuleste tingene jeg har gjort noensinne :-). Når man står der alene, så blir opplevelsen en helt annen og det er som Nanna87 sier at man kommer i kontakt med andre lettere. Det er sikkert litt avhengig av hvordan du er som person, men jeg gjør nå det. Det finnes masse andre single. Jeg har blitt kjent med en del via arrangementer for single. I tillegg går det jo an å melde seg på et eller annet. Jeg tok opp igjen kampsport.. Lurer på å melde meg inn i en fotoklubb også. Ellers er det jo noen fester via venners venner osv.. Man må bare være aktiv og åpen for å komme i kontakt med nye mennesker. Det kan ta litt tid, men det løsner etterhvert :-). Ellers går det jo an å kokkelere i et par timer hjemme alene for å få til et praktmåltid, leie seg en film og virkelig kose seg. Gjør det innimellom og jeg synes maten smaker mye bedre når man har jobbet for den selv :-).
Knirke Skrevet 11. juli 2012 #6 Skrevet 11. juli 2012 Å opprettholde vennskap er noe som krever en stor grad av egeninnsats... Man kan ikke sitte og vente på at vennene alltid oppsøker deg. Finn på noe du har lyst til å gjøre, og inviter de bekjente du har. De kan introdusere deg for sine bekjente, og sakte men sikkert har man en helt ny vennekrets. Men den må som sagt holdes ved like og dyrkes, litt som en plante 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå