Gå til innhold

Forb#### mensen, igjen...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Cruella

Nå nærmer det seg mensen igjen, Fa##!!!

Kroppen er oppblåst, sjokoladesuget konstant og humøret som hos en rasende okse! Noen som kjenner seg igjen?? Råd?? Før jeg kliner til alle i umiddelbar nærhet...

icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

icon_lol.gif Kjenner meg veldig godt igjen! Og har en slik dag i dag jeg og.. Men det går over, det er bare å bite tenna sammen (gjerne rundt en sjokolade, da man har lov å grisespise når man har PMS eller mensen...) og overleve dagen på best mulig måte.

Jeg for min del håper jeg kommer meg igjennom dagen uten å si opp jobbe, slenge døra (bokstavlig talt) i trynet på noen kollegaer, dumpe det nærmeste jeg kommer en kjæreste for tiden, og slå istykker vinduet på banen jeg sikkert mister!!!!!! samt at jeg skal danse i kveld, og da håper jeg at jeg takler dansene, ellers er det fare for hvit fråde rundt kjeften og mye bannord og faenskap...

(har en bitteliten anelse om at jeg egentlig burde gått pent hjem og lagt meg, men JEG GIR DA VEL FAEN MEG IKKE OPP HVERDAGEN MIN FOR DEN FORP***LTE MENSEN VEL!!!!?)

Ha en så god dag som mulig, og kanskje det er litt bedre i morgen. (som om underet skulle skje...)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Du kan lese mer om PMS og hva du kan gjøre for å unngå/dempe det her:

http://www.barnard.columbia.edu/health/pub...cations/pms.htm

Siden det går på engelsk, kan jeg gi et kjapt resymé:

- Drikk vann

- Unngå kaffe, te, sjokolade, røyk

- Tren

- Spis riktig; variert med lite fett og lite rødt kjøtt

- Spis b-vitaminer (B6 er spesielt bra, likeså E vitaminer) - overskrid ikke 100 mg med daglig inntak

- Ikke dvel ved dine symptomer; stress ned og slapp av

Ta vare på dere selv, jenter!

Jeg vet altfor godt hvordan dere har det, men har opplevd at det går an å gjøre noe med sin egen situasjon. La ikke PMS styre deg.

Vibeke icon_smile.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Vibeke den 2002-05-29 16:43 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he ...jeg må bare le godt nå...kjenner meg så utrolig godt igjen icon_smile.gificon_smile.gif

ha en fin dag alle sammen icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke merker noe til PMS, jeg har spurt forloveden min om han synes jeg forandrer meg men han har med hånden på hjertet sagt at han ikke merker noe som helst.

Jeg bruker nå p-sprøyte så jeg har ikke mensen lengre, men når jeg hadde det var alt jeg merket litt murring i nedre del av magen i ett par timer og det var det.

Jeg er nok heldig!

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig Milla.

Jeg har aldri hatt problemer med PMS og smerter ved mensen, men i de siste par årene så er jeg mannevond og dopa enkelte måneder. Håper ikke det er noe som blir verre og verre for da.......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cruella

Misunner deg jeg og, Milla... Synes faktisk det blir værre og værre, men nå nærmer jeg meg 38 da....! Uæhhhhh!!

icon_frown.gif

Blitt så ille at mannen min lurer på om det er trygt å komme hjem fra jobb når han vet jeg venter mensen! icon_wink.gif Godt vi kan fleipe med det.

Klem, Lisa-Beth

(som ikke er fullt så furie i dag)

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg har mensen denne uken, og jeg kan si at i dag så stod jeg opp og så ut som en ballong. måtte dusje leeenge, fordi jeg følte meg uggen og ekkel.

så kom jeg på jobb og spiste en hel kjekspakke (Må ha det, bare MÅ ha det!)

hadde vondt hele dagen

irriterte meg grønt over at jeg måtte løpe på toalettet for å skifte bind

æsj, for en pytondag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Men nå er jo vi jenter flink til å gjøre mensen til ett stort problem også da.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Men Milla, hvordan kan du si at vi jenter har det med å gjøre et stort problem ut av mensen når DU selv ikke er plaget med PMS?? Har jo aldri hatt mer enn litt murring i maven.......

Jeg har født barn, og påstår at noen av de værste menssmertene jeg har hatt, har lignet veldig på rier. icon_frown.gif

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg har endel venninner som syter jo helt vannvittig, enda de ikke har så vondt.

jeg føler meg så ekkel... bla bla..

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Smerte er en høyst individuell følelse...

Man vet ikke helt hva man snakker om hvis man ikke har opplevd mensbesvær selv. Det blir som når noen menn ikke forstår at det å føde barn er svæææært smertefullt.....hva vet vel de?? ( Ser allikevel ikke bort fra at noen kan "bruke" menssmertene som en unnskyldning for å slippe unna ting, men det er vel unntakene).

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg vet... men de årene jeg hadde mensen så prøvde jeg ikke og tenke på det og når den murringen i magen ble borte så gikk resten av uken som en lek. Jeg brukte tamponger så jeg slapp å se på blodige bind hver gang jeg gikk på do også. Det tror jeg hjelper masse.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er enig i at innstillingen sikkert har mye å si. Tror ihvertfall at det er viktig å forsøke å avlede seg selv når hormonene herjer som værst...; en sjokolade er ikke å forakte...og ellers gjøre noe som er hyggelig! icon_smile.gif

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...