AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #1 Skrevet 10. juli 2012 Hvorfor får jeg ikke langt hår? Min mor hadde hår til rompa når hun var like gammel som meg, og jeg ligner mest på henne. Pappa har tynt hår, men hadde langt hår på 70-tallet. Mine gener tilsir at jeg FAKTISK kan få langt hår, men det skjer jo aldri. Jeg har spart i 20 år no, håret blir ikke lengre en til skuldrene. Jeg kurer håret 3 til 4 ganer i uken, jeg stusser håret en gang i måneden ca. Jeg bruker shampoo uten silikon, og balsam som pleier tørt hår. Jeg bruker hårbørste som sliter mindre på håret..Bruker B-Comlex vitaminer for hår og negler.. Med andre ord, jeg gjør alt. Hva kan dette være? Anonym poster: 343c76ae7fb513e8899e49d214a5ba2a
Gjest loler Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 problemet er nok at du stusser det en gang i måneden. skal du ha så langt hår holder å klippe kanskje en gang i året. Jeg har langt hår til rumpa og jeg klipper det ikke mer enn en eller to ganger i året. Har ei venninne som har mye lengre hår enn meg og hun klipper seg aldri. sist hun klippa seg var for to år siden og håret er ikke slitt i det hele tatt. 1
Gjest Nanna87 Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 problemet er nok at du stusser det en gang i måneden. skal du ha så langt hår holder å klippe kanskje en gang i året. Jeg har langt hår til rumpa og jeg klipper det ikke mer enn en eller to ganger i året. Har ei venninne som har mye lengre hår enn meg og hun klipper seg aldri. sist hun klippa seg var for to år siden og håret er ikke slitt i det hele tatt. Hm... Sier du det ja Jeg har prøvd å ikke klippe meg på et år, men da brakk håret mitt av. Har hørt av frisøren at håret mitt har tynne hårstrå, dvs at de sliter fort. Men kan kanskje prøve å klippe det litt sjeldnere, men kan ikke vente i et år. Gjør du noe mer med håret da? Bruker du noen spesielle hårprodukter? Btw, jeg har krøller så det tar lang tid.
Jane F. Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Skal man ha langt hår så kan man ikke klippe seg så ofte. 1-2 ganger i året er nok om man tar vare på det. Jeg klippet meg mai i fjor og jeg har ikke slitte tupper. Men jeg bruker skjeldent rettetang(1-2 ganger i året) og lar det lufttørke. Planlegger å klippe meg til jul men ikke av behov men fordi jeg vurderer å skaffe meg en liten lugg:)
Arlea Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Jeg tror ikke at man får det lengste håret av å stusse det en gang i måneden, prøv å i det minste vente til annenhver måned og se hvordan kvaliteten på håret blir. Prøv å gå så lenge håret tåler uten å stusse det og se hvor langt det blir. Ellers kan du jo prøve å ta det rolig på hårproduktene, og vaske/kure håret sjeldnere, bare prøv deg frem. I verste fall _kan_ det jo være at din hårtype rett og slett ikke blir lang uten å slites. Jeg tror ikke at foreldrenes hår fungerer som noen garanti i alle fall. 1
LukaFrost Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Du kurer jo håret nesten oftere enn jeg vasker det! Jeg tror du kan roe ned på klippinga iallefall. Jeg har langt hår og klipper det kanskje 3 ganger i året.
Gjest loler Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 (endret) Hm... Sier du det ja Jeg har prøvd å ikke klippe meg på et år, men da brakk håret mitt av. Har hørt av frisøren at håret mitt har tynne hårstrå, dvs at de sliter fort. Men kan kanskje prøve å klippe det litt sjeldnere, men kan ikke vente i et år. Gjør du noe mer med håret da? Bruker du noen spesielle hårprodukter? Btw, jeg har krøller så det tar lang tid. Jeg bruker egentlig ikke noe annet enn shampo og balsam. En sjelden gang hårkur, kanskje en gang i halvåret. Jeg bruker ikke noe varme i håret, kanskje hårføner til nød. Og jeg bruker egentlig heller ingen hårprodukter i håret annet enn hårolje f.eks morrocanoil og av og til litt hårspray. Jeg børster det sjeldent, jeg pleier å bare bruke en kam. Med strikker bruker jeg de uten sånn jernfeste (?) eller sånne plastikkstrikker du får på glitter eller i andre butikker. også bruker jeg sjeldent fliseklemmer. også vasker jeg det annenhver dag, og bruker tørrshampo om det blir 3 dager. jeg farger det ikke. og jeg bruker faktisk bare billigshampo og balsam. håret mitt er veldig tykt da, så når jeg klipper meg så tynner jeg det mest ut. Endret 10. juli 2012 av loler
Gjest Nanna87 Skrevet 10. juli 2012 #8 Skrevet 10. juli 2012 Aha. Håper jeg får langt hår.. Har hørt at det å vaske håret for ofte er ikke bra, holder meg unna shampoo med silikon for det er døden for håret. Men det blir vell langt en dag om jeg holder tålmodigheten :D Jeg gir ikke opp enda. Jeg vet at mye av hårveksten arves av foreldrene, så når begge foreldra har hatt langt hår er sjangsen stor for at håret mitt blir langt. Jeg skal værtfall holde meg unna glattetang, det må jo slite.
Rosalie Skrevet 10. juli 2012 #9 Skrevet 10. juli 2012 Å vaske håret er vel, sammen med varmebehandling av alle slag og farging, det som sliter mest på håret. Og om du stusser det hver måned, så klipper du jo vekk alt det har rukket å vokse siden sist. Selv klipper jeg det et par ganger i året, vasker det i snitt to, maks tre ganger i uken (med unntak av når jeg er i Syden og bader meg i saltvann hver dag, da må det shampoo til daglig, gitt), og varmebehandler (føner) det kanskje 10 ganger i året. I tillegg lysfarger jeg det hver 3. måned. Har lang, tykt, fint hår til mellom BH-stropp og midjen.
Gjest Elfrida Skrevet 10. juli 2012 #10 Skrevet 10. juli 2012 Hvor langt hår du kan få er genetisk, og selv om foreldrene din har langt hår kan de også bære gener for kortere hår som kan ha slått ut på deg. Hvis du har spart i 20 år må du nok innse at det ikke blir særlig lengre. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #11 Skrevet 10. juli 2012 Hvor langt hår du kan få er genetisk, og selv om foreldrene din har langt hår kan de også bære gener for kortere hår som kan ha slått ut på deg. Hvis du har spart i 20 år må du nok innse at det ikke blir særlig lengre. Jepp, men har enda et håp igjen:D Kan jo prøve å stusse håret litt sjeldnere. Da kan det bli langt Jeg har jo overdrevet klippingen en god del, håret mitt er til skuldrene nå' og håret er tykt og glansfult. Det er ikke slitt i det hele tatt. Krysser fingra for at det funker å la det gro. Hvis ikke finnes det mange murligheter som clips, og extention:P Selv om det er sykt fjortiZ.. hah, den som venter den for se. Jeg gir ikke opp enda værtfall :D Takk for svar folkens, dere er herlige Anonym poster: 343c76ae7fb513e8899e49d214a5ba2a 1
RugRatzz Skrevet 10. juli 2012 #12 Skrevet 10. juli 2012 Alles hår har en spesifikk "levealder", altså at håret vokser i 1,2,3,4,5 år osv, før det faller av. Noens hårs levealder er kort slik at det bare får vokse i et par år før det faller av. De vil aldri få noe særlig langt hår. Enkelte har helt ekstrem levealder på håret sitt, det vokser i kanskje 10 år, men dette er svært unormalt. Hos de fleste vokser håret i 4 år, som tilsvarer en lengde på rundt 50 cm. Mitt hår blir aldri noe lengre enn rundt 40 cm uansett hvor mey jeg sparer og søsteren mins hår blir ikke lengre enn til skuldrene. Så du må nok desverre kanskje innse at håret ditt ikke blir noe særlig lengre!
Gjest Nanna87 Skrevet 10. juli 2012 #13 Skrevet 10. juli 2012 Alles hår har en spesifikk "levealder", altså at håret vokser i 1,2,3,4,5 år osv, før det faller av. Noens hårs levealder er kort slik at det bare får vokse i et par år før det faller av. De vil aldri få noe særlig langt hår. Enkelte har helt ekstrem levealder på håret sitt, det vokser i kanskje 10 år, men dette er svært unormalt. Hos de fleste vokser håret i 4 år, som tilsvarer en lengde på rundt 50 cm. Mitt hår blir aldri noe lengre enn rundt 40 cm uansett hvor mey jeg sparer og søsteren mins hår blir ikke lengre enn til skuldrene. Så du må nok desverre kanskje innse at håret ditt ikke blir noe særlig lengre! I know, vi for se. Har som sagt ikke prøvd å kutte ut den " overdrevne" klippingen. Gir ikke opp enda :D Har også hørt at håret forandrer seg etter graviditet, da DNA blir utsatt for mutasjon, og håret kan vokse langt pga det:P Studerer biologi skjønneru.. Vi for prøve ut det å da:P haha Takk for svar folkens
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #14 Skrevet 11. juli 2012 Har du tenkt noe på extensions? Anonym poster: 2afeed9f0c097c14d490df1fc85d013c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2012 #15 Skrevet 11. juli 2012 Har du tenkt noe på extensions? Anonym poster: 2afeed9f0c097c14d490df1fc85d013c Det sliter jo så på håret at det omtrent detter av i laser når extensionsene tas av. Så jeg kan ikke helt se at det er noen god løsning (i tillegg til at det er grisedyrt). Anonym poster: ee77feb60386bed4b1c28e77c70d8612
*Numi* Skrevet 11. juli 2012 #16 Skrevet 11. juli 2012 Ville vel kutta ned på kuringa til 1, max to ganger i uka. Så lenge du ikke har bleika det helseløst, så er det ikke noe grunn for å kure det så ofte som du gjør nå. Og stusse kan du vente med til du ser at tuppene begynner å virke slitte.
Gjest _Lita_ Skrevet 11. juli 2012 #17 Skrevet 11. juli 2012 Fordu du klipper deg alt for ofte. Jeg har langt hår, og klipper det maks to ganger pr år. Kur det, spar, be frisøren klippe litt om 4-6 mnd (litt og si du vil spare), også får du langt hår, men det kommer selvsagt aldri over natta. Må være tålmodig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå