Gå til innhold

Avliving av hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva var grunnen til at din firbente bestevenn måtte avlives?

Anonym poster: 8748376fbdd5b06fe33370ed187e287e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min firbente bestevenn ble alt for bitter på slutten... Han kunne komme bort til vennene mine for å få klapp, også begynte han plutselig å knurre. Vi tror også han hadde fått svulst i hjernen, og selv om jeg hater denne tanken, så tror jeg han hadde mye vondt... Han begynte også å slåss med den andre hunden vår for ingenting - mye sjalusi på gang. Hvis den nye hunden skulle ha klapp eller oppmerksomhet, kom den gamle hunden vår bort med en gang og dyttet han vekk. Var søtt i starten, men ble slitsomt da han begynte å gå på den nye hunden. Etterhvert begynte han å knurre på både meg, min mor og min far - da ble det stopp. Men jeg mener at det var for det beste. Han hadde mye vondt og han hadde aldri knurret på oss i familien før. Utrolig trist, men sånn er det. Kommer aldri til å glemme min trofaste og smarte bestevenn :-)

• Liker 1
Skrevet

Min schæfer fikk kreft da han var 8 år og det var ikke håp (eller metoder den gang) til å kurere .Da ble det avlinging så han skulle slippe smertene. Blandingen ble over 13år gammel,hoftene ble stive og han fikk mye smerter.Da var det å gjøre det beste for hunden,avliving

Skrevet

Min firbente bestevenn ble alt for bitter på slutten... Han kunne komme bort til vennene mine for å få klapp, også begynte han plutselig å knurre. Vi tror også han hadde fått svulst i hjernen, og selv om jeg hater denne tanken, så tror jeg han hadde mye vondt... Han begynte også å slåss med den andre hunden vår for ingenting - mye sjalusi på gang. Hvis den nye hunden skulle ha klapp eller oppmerksomhet, kom den gamle hunden vår bort med en gang og dyttet han vekk. Var søtt i starten, men ble slitsomt da han begynte å gå på den nye hunden. Etterhvert begynte han å knurre på både meg, min mor og min far - da ble det stopp. Men jeg mener at det var for det beste. Han hadde mye vondt og han hadde aldri knurret på oss i familien før. Utrolig trist, men sånn er det. Kommer aldri til å glemme min trofaste og smarte bestevenn :-)

Huffda, veldig trist å lese... men du har helt rett, det beste var nok å la han få slippe. Du virker som en eier som brydde deg mye om han :hjertesmil:

Skrevet

Min schæfer fikk kreft da han var 8 år og det var ikke håp (eller metoder den gang) til å kurere .Da ble det avlinging så han skulle slippe smertene. Blandingen ble over 13år gammel,hoftene ble stive og han fikk mye smerter.Da var det å gjøre det beste for hunden,avliving

Utrolig leit.... :( ja, når hundene har det såpass vondt, så er det beste å la de få slippe smertene....

Kan jeg spørre om du har ny hund nå? Eller vil du helst ikke knytte deg til en hund igjen pga det som skjedde med dine tidligere hunder?

Skrevet

Hun var full av kreft, i hele kroppen :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mange hunder i løpet av mitt dels lange liv :-), og dessverre hatt noen som måtte avlives pga sykdom; 2 Cavalierer med kraftig bilyd på hjertet som ble så ille at det ikke var forsvarlig å la de leve lenger, 1 Cavalier som hadde SM, en blandingshund som fikk slag og ble lam i ansiktet, og en som ble bitt så ille av en fremmed hund at den måtte avlives :-(

Anonym poster: 32783853705a98e3ba668e209b7c02bd

Skrevet

Min hund fikk akutt bukhinnebetennelse i en alder av 14 år. Hun kastet opp og tisset på seg av smerte, og klarte ikke en gang å stå. Det var helt forferdelig.

Skrevet

Utrolig leit.... :( ja, når hundene har det såpass vondt, så er det beste å la de få slippe smertene....

Kan jeg spørre om du har ny hund nå? Eller vil du helst ikke knytte deg til en hund igjen pga det som skjedde med dine tidligere hunder?

Jeg har en Leonbergergutt på straks 8år. Tok meg noen år i mellom å komme over tapet av hundene ja.

Men kunne ikke tenkt meg et liv helt uten hund.Det beriker så utrolig mye

Min lillestoregutt :

Skrevet

Min første hund, samojeden Nico.

Hadde utallige problemer, startet da han var 4 mnder med halting og spisevegring. Etter mange mnder inn og ut av vetrinærkontoret og en svært smertepåvirket og tynn hund, var det det eneste rette. Kronisk tonsilitt og alvorlig grad av for-allergi. Samt usymmetriske ryggvirvler.

Min kjære skatt ble bare 13 mnder, men er fortsatt min baby. Han ble avlivet for snart 3 år siden. Kjenner tårene presse på bare av å skrive dette. Savner deg, skatt <3

post-38502-0-52076300-1342181749_thumb.j

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg var 14 fikk jeg en valp som presang. En labrador/engelsk setter mix.

Når jeg var 15 så skilte foreldrene min seg, og ca etter ett år så slet moren min såpass økonomisk at hun ikke kunne ta seg av hunden sa hun. Så han ble avlivet. Nå over 10 år etterpå kjenner jeg at jeg fortsatt er noe bitter over det. For hun slet aldeles ikke økonomisk...

Anonym poster: 25ed77ff8904a48d115061265c5f7cdb

• Liker 1
Skrevet

Min første hund, samojeden Nico.

Hadde utallige problemer, startet da han var 4 mnder med halting og spisevegring. Etter mange mnder inn og ut av vetrinærkontoret og en svært smertepåvirket og tynn hund, var det det eneste rette. Kronisk tonsilitt og alvorlig grad av for-allergi. Samt usymmetriske ryggvirvler.

Min kjære skatt ble bare 13 mnder, men er fortsatt min baby. Han ble avlivet for snart 3 år siden. Kjenner tårene presse på bare av å skrive dette. Savner deg, skatt <3

Nydelig hund.Så vondt at de er syk og må avlives når de er så unge. :tristbla:

Skrevet (endret)

Måtte ikke avlives men døde da jeg kjørte så fort jeg kunne til vetrinæren, ca tre min før vi kom dit. Veldig akutt. Selv spesialiteter i Norge kunne ikke svare oss på hva som hadde skjedd.

Pincheren ziko døde altså 2,5 år gammel, etter misslykket gjenopplivningsforsøk :(

Gikk veldig ført da. Var på joggetur dagen før...

Endret av Teriyaki

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...