Gå til innhold

Hunden min har veldig vondt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror dette blir en lang natt.

Hunden min, på 9 år, har vondt i hele kroppen, og hyler ved hver minste bevegelse. Dette begynte da han skulle "riste seg", etter en dusj.

Han kan ikke vri hodet/nakken mot høyre.

Leo, som han heter, er svært kveldstrøtt, og er vanligvis i drømmeland innen kl. 22. Siden han nå ikke kan legge ned hodet, blir han "liggesittende".

Får ikke han sove, får ikke jeg. Litt kjipt, siden jeg begynner på jobb om 6 timer.

Har lest litt på nettet, og har funnet ut at jeg ikke må gi han smertestillende som er beregnet på mennesker. Dessverre har jeg ikke noe annet.

Han ligger bare slik:

opppj8.jpg

Noen tips ang. hva jeg kan gjøre?

Han er blanding av tibetansk spaniel og puddel, om det har noe å si.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring veterinæren.

• Liker 11
Skrevet

Kontakt veterinær så snart som mulig! Jeg synes det minste du bør bekymre deg over er en søvnløs natt. Hunden din har det veldig vondt som du selv sier - så da må du prøve å gjøre noe med det. Har dere veterinærvakt der du bor som du kan ringe kanskje?

• Liker 9
Skrevet

Ring vetrinæren. Nå aner ikke jeg hva som har skjedd. Men noe kan jo ha skjedd etter at han ristet seg. Vetrinæren har smertestillende tilpasset hunder, og kan sannsynligvis fortelle hva som har skjedd.. Forstår egentlig ikke hvorfor du spør om dette. Det sier seg jo selv. Ring en vetrinær. Alle områder skal ha en vaktordnig. Ring en hvilken som helst vetrinær i området så forteller de på telefonsvareren hvilken vetrinær som har åpent nå. Så er det bare til å sette seg i bilen. Forstår at det er litt slitsommt, tror meg, jeg har kjørt til vetrinæren mange netter før tidligvakt:) lykke til:)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring veterinæren! Er ikke det åpenbart...?

I mellomtiden forsøker du å gjøre så godt du kan for hunden. Støtter den opp med puter, koser med den, og kort sagt viser at du bryr deg.

Anonym poster: aee5a159f4cd9079f7b59af308a2beae

• Liker 1
Skrevet

Ring veterinæren.

Mulig det kan være en nakkeprolaps? Kjenner til ei som hadde en hund med samme symptomer som din, og der ble det oppdaget en prolaps. Hunden har fått fysioterapi, og er i dag helt fin igjen.

Er jo ikke sikkert i det hele tatt at det er det samme med din, men det var bare det første jeg tenkte på. Får krysse fingrene for at det ikke er noe alvorlig!

• Liker 1
Skrevet

Ring vetrinæren. Nå aner ikke jeg hva som har skjedd. Men noe kan jo ha skjedd etter at han ristet seg. Vetrinæren har smertestillende tilpasset hunder, og kan sannsynligvis fortelle hva som har skjedd.. Forstår egentlig ikke hvorfor du spør om dette. Det sier seg jo selv. Ring en vetrinær. Alle områder skal ha en vaktordnig. Ring en hvilken som helst vetrinær i området så forteller de på telefonsvareren hvilken vetrinær som har åpent nå. Så er det bare til å sette seg i bilen. Forstår at det er litt slitsommt, tror meg, jeg har kjørt til vetrinæren mange netter før tidligvakt:) lykke til:)

Jeg visste ikke det fantes veterinærer som jobbet om natten? Da hamsteren fikk forstoppelse, ba veterinæren meg vente til over helgen (dette var fredag), før noen kunne hjelpe henne. Dessverre døde hun søndag pga dette.

Har verken lappen eller bil! Svært upraktisk!

Men jeg skal undersøke!! Takk for at dere tar dere tid til å komme med tips :)

Skrevet

Jeg visste ikke det fantes veterinærer som jobbet om natten? Da hamsteren fikk forstoppelse, ba veterinæren meg vente til over helgen (dette var fredag), før noen kunne hjelpe henne. Dessverre døde hun søndag pga dette.

Tja, da ville jeg nok tatt en taxi altså. Men ja, det skal være døgnåpent en eller annen plass. jeg har ringt mange ganger, ofte forteller de meg hva jeg skal gjør, å at jeg kan vente med å komme inn. Andre ganger anbefaler de meg å komme inn med en gang. Det er meget dyrt å gå til vetrinær etter stengetid så pass på at du har nok penger med deg. Og som anbefalt over, prøv å søtt opp hodet med puter i mellomtiden:)

• Liker 1
Skrevet

Ring veterinæren.

Mulig det kan være en nakkeprolaps? Kjenner til ei som hadde en hund med samme symptomer som din, og der ble det oppdaget en prolaps. Hunden har fått fysioterapi, og er i dag helt fin igjen.

Er jo ikke sikkert i det hele tatt at det er det samme med din, men det var bare det første jeg tenkte på. Får krysse fingrene for at det ikke er noe alvorlig!

Tror nemlig ikke det er noen natteveterinær her, av tidligere erfaringer :/

Han begynner å bli gammel, ingen tvil på det. En dag har han feber, mens en annen dag halter han.

Dette kan godt hende det bare er et kink i nakken. Jeg er ganske sikker på at dette går over, tidligst i morgen. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre natten ok for han. Jeg vet han er stuptrøtt, men han får ikke til å legge ned hodet.

Hvordan gjøre det behagelig for han? Er det noe jeg kan gi han?

Alle tips mottas!

AnonymBruker
Skrevet

Alle kommuner i Norge er pålagt å ha veterinær tilgjengelig døgnet rundt.

Det skal alltid være mulig å få tak i vakthavende veterinær. Dersom det er stengt på din vanlige klinikk og de ikke er en del av veterinærvakta, så får du prøve en annen klinikk eller annen kommune.

Som hundeeier er det din plikt å sette deg inn i slike ting, og et kjapt google-søk kan fortelle deg om veterinærvakt innenfor din ditt fylke/kommune. Jeg anbefaler deg, i likhet med alle andre i tråden, å få en telefonkonsultasjon med en gang slik at du vet om dere må inn med en gang, eller hva du eventuelt kan gjøre for å hjelpe i påvente av veterinærtime. Jeg anbefaler deg også å lagre telefonnummeret til veterinærvakta på telefonen din :) Lykke til, jeg håper Leo blir frisk og rask igjen uten noen større problemer :rodmer:

Anonym poster: 1e37ee0d414fcb2ee1a4f82c5c1b4ee2

• Liker 5
Gjest Minpin
Skrevet

Stakkars lille. :( Ser du allerede har fått tips om å ringe veterinæren, det er absolutt det du må gjøre. Håper du får tak i noen som jobber nå. Er så fælt når dyra har det vondt.

AnonymBruker
Skrevet

Alle kommuner skal ha en døgnåpen dyrlegevakt :) I hvert fall en som er i nærheten av deg. Jeg har ringt mange ganger midt på natta og i helger, og det koster ingenting å ringe. Så ring dit nå, og beskriv hvordan hunden din oppfører seg, så forteller de deg hva du skal gjøre eller om du evt må til klinikken.

Som en over meg skriver, så er det veeldig dyrt å være på klinikken etter stengetid.... så jeg krysser fingrene for deg at du har forsikring! :)

Men masse lykke til, håper det ordner seg for hunden din! Ikke moro når våre firbente bestevenner har det vondt...

Anonym poster: 2d1dc652e551a41244f1a79a6a201cda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle kommuner skal ha en døgnåpen dyrlegevakt :) I hvert fall en som er i nærheten av deg. Jeg har ringt mange ganger midt på natta og i helger, og det koster ingenting å ringe. Så ring dit nå, og beskriv hvordan hunden din oppfører seg, så forteller de deg hva du skal gjøre eller om du evt må til klinikken.

Som en over meg skriver, så er det veeldig dyrt å være på klinikken etter stengetid.... så jeg krysser fingrene for deg at du har forsikring! :)

Men masse lykke til, håper det ordner seg for hunden din! Ikke moro når våre firbente bestevenner har det vondt...

Skrivefeil.... selvfølgelig koster det jo å ringe, men mente at det er bedre å ringe med en gang å høre enn å vente.

Skrevet

Ikke alle kommuner har veterinærvakt nei. Jeg bor i en uten, og nå bor jo ikke alle i Oslo og omegn så jeg har bodd steder hvor nærmeste veterinær var 5 timer unna med bil, så det er ikke bare å ta en taxi heller. Men uansett må TS ringe en veterinær, og aller helst skulle hun hatt noe smertestillende til hund i huset. Alltid greit å ha - husk det til evt neste gang.

• Liker 1
Skrevet

Selv om ikke ens egen kommune har vetrinærvakt, så kan man ringe en annen som har vakt. Jeg ringte til Oslo når jeg var veldig usikker på hva vetrinæren hadde sagt til meg i Trondheim når pus ble syk. Skader ikke å snakke med en vetrinæren uansett om man ikke har mulighet til å komme seg til en. Håper det går bra!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så klart må du ringe veterinær om hunden din hyler i smerter og ikke engang klarer å snu på hodet!! Har man dyr har man også et ansvar selv om man ikke har lappen eller skal på jobb om 6 timer...

Anonym poster: eaa48477aa41ee60281f8083ef547194

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

:tristbla:

Anonym poster: 6917fc4f8ef7473f302c05ab76ada4cf

Gjest nicola
Skrevet

Kjenner jeg blir irritert av dette innlegget.

"Tror nemlig ikke det er noen natteveterinær her, av tidligere erfaringer :/

Han begynner å bli gammel, ingen tvil på det. En dag har han feber, mens en annen dag halter han.

Dette kan godt hende det bare er et kink i nakken. Jeg er ganske sikker på at dette går over, tidligst i morgen. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal gjøre natten ok for han. Jeg vet han er stuptrøtt, men han får ikke til å legge ned hodet.

Hvordan gjøre det behagelig for han? Er det noe jeg kan gi han?"

du "tror" at det ikke finnes døgnåpen veterinær? Har du forsøkt å ringe? Hva med å ringe en hvilken som helst annen klinikk, bare for å høre hva det kan være og tips?? "kan hende det er et kink i nakken", og du beskriver det slik at han ofte er syk og har vondt? Og du gjør ingenting med det?

Du burde ærlig talt ikke ha hund når du bryr deg så lite.

Jeg synes oppriktelig synd på den stakkars hunden din som går med smerter, og du tenker på at du skal på jobb.

:kjempesinna: :kjempesinna:

:kjempesinna:

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...