Gjest Janna Skrevet 28. mai 2002 #1 Del Skrevet 28. mai 2002 Lurer på hva som var deres mål med å begynne på den utdanningen dere har tatt?? Jeg vet enda ikke sikkert hva jeg vil gjøre, bortsett fra å fortsette forretningen min. (hobby basis foreløpig) Finnes det noen her uten videregående som tjener over 20000 pr mnd?? (etter skatt, og som ikke er i sexbransjen) 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mai 2002 #2 Del Skrevet 30. mai 2002 hei jeg tror appsolutt de aller fleste må jobbe for pengene i dagens samfunn- hvis man da ikke er så heldig å ha en mann med maaaasse penger jeg er utdannet som barne og ungdomsarbeider, og jeg kan ikk akkurat si at det er godt betalt - full stilling ca 15000 før skatt. så man trenger nesten en ekstrainntekt skal jeg si . jeg valgte yrke ut i fra hva jeg ville trives med og ut i fra hvor jeg ville få brukt mine evner og egenskaper. målet mitt er å bli utdannet førskolelærer, men i mellomtiden er jeg nå snart ferig som hotellresepsjonist heller ikke det så veldig godt betalt... så jeg kunne godt tenke meg å hyøre om yrker som er veldig godt betalt jeg også... klem fra sola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sola Skrevet 30. mai 2002 #3 Del Skrevet 30. mai 2002 Det var jo ikke meningen å ikke være innlogget da .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2002 #4 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg har ca 21000 etter skatt uten utdanning, og jeg er 23 år. Jeg har yrkeslinje på videregående, men sluttet i læra. Jeg har jobbet skiten ut av meg for å komme dit jeg er, begynte som lagermedarbeider og krabbet sakte men sikkert oppover i samme firma. Firma jeg jobber i driver med datadistrubisjon og er ledende i Norden. Altså er det mange jobber man kan klatre seg innom. Ved å starte på gulvet lærte jeg bedriften å kjenne veldig godt! Jeg visste alle ledd i den viktigste delen av firma nemlig inn-og ut med varene, logistikken. Jeg kjente systemet som min egen bukselomme, jeg visste alt hva som skjedde på gulvet og kunne dermed gi kunder et bedre svar. Så ble jeg sendt på produktopplæring, kurs etter kurs. Jeg har jobbet der i fire år, og jobbet vanvittig mye. Men jeg har likt meg så godt at alt annet har kunnet vente. Tips jeg kan gi deg er å ha godt med bein i nesa, finne deg en jobb som intesserer deg. Sette deg godt inn i system og produkter. Tilslutt blir du som en potet kan brukes til alt og blir nesten uunværlig. Ikke vær redd for å spørre og grave, sett ned foten når du mener noe er galt. Selvsagt må interessen være tilstede, uten den er det nok umulig. Det pussige med meg er at denne jobben, når jeg begynte der, bare var en mellomstasjon. Jeg skulle bare jobbe der en periode sånn at jeg fikk betalt regningene mine til jeg fant noe annet. Jeg skulle for alt i verden ikke jobbe på noe lager! Miljøet var så bra at jeg aldri sluttet, også ble jeg god på det jeg drev med og dermed bar det opppver karrierestigen! Ofte er nøkkelen til lykke rett foran nesa di! Lykke til! -Li- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå