Gå til innhold

Er dette passelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

dette besto dagen min av :

Frokost: en skål havregrøt (131 kalorier) + litt kanel og smør

Middag: Biff med salat og grønnsaker

mellommåltid: eple

kvelds: Shake (112 kalorier)

...litt senere kvelds: 1 vaffel(103 kalorier) /med litt rømme og syltetøy.

Skulle egentlig ikke spist den vaffelen, så vanligvis ville jeg kanskje hatt et grovt knekkebrød med shaken, og en lunsj før middag med tunfisksalat. Men dagen startet sent i dag.

Syns det ser lite ut med kaloriene selv om jeg ikke vet hva biffen og grønnsakene blir. Men jeg blir jo god og mett. Så hva syns dere?

Anonym poster: 621d9871c4210ec4d0ef2ea496650f1f

Anonym poster: da2412a986fb644bbc82c5efbe7bf96a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg synes det høres lite og kjedelig ut, jeg.. Smak og behag da. Jeg er et matvrak, behersker meg selvfølgelig, men jeg koser meg ofte jeg. Holder treningsnivået høyt da..

Endret av Explosive
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg synes det hørtes lite ut. Og du burde også fått inn en lunsj mellom frokost og middag. Dessuten, havregrøt med smør på 131 kalorier er en veeeeeeeeeeeeeeeeldig liten skål med havregrøt, og noe jeg ikke kan tenke meg at du blir mett av i det heletatt. Og en vaffel med rømme og syltetøy tror jeg inneholder mer kalorier enn 103. Middagen inneholder nok ikke særlig mye, med mindre du har hatt en fet saus til eller noe sånt. Biff er ganske magert kjøtt, og grønnsaker er jo ikke akkurat kaloririke...

Skrevet

Jeg synes det hørtes lite ut. Og du burde også fått inn en lunsj mellom frokost og middag. Dessuten, havregrøt med smør på 131 kalorier er en veeeeeeeeeeeeeeeeldig liten skål med havregrøt, og noe jeg ikke kan tenke meg at du blir mett av i det heletatt. Og en vaffel med rømme og syltetøy tror jeg inneholder mer kalorier enn 103. Middagen inneholder nok ikke særlig mye, med mindre du har hatt en fet saus til eller noe sånt. Biff er ganske magert kjøtt, og grønnsaker er jo ikke akkurat kaloririke...

Havregrøten var 131 kalorier uten smør og vaffelen 103 uten rømme og syltetøy :) så blir selvfølgelig mer. Jeg er veldig glad i saus, spesielt brun saus, men føler de er så usunne. spes mtp karbohydrater. Kan sikkert lære meg å lage egen saus og da :)

• Liker 1
Skrevet

Det høres veldig lite ut.

Du bør regne med kaloriene fra smøret i havregrøten. Fett inneholder mye kalorier, så bare en liten klatt smør kan bli mye kalorier utav.

Du bør også veie biffen før tilbereding om du vil vite hvor mye kalorier du får i deg.

Du bør også kutte ut shaken til kvelds og spise ordentlig mat. Spesielt når du spiser så lite ellers. Jeg ville også spist mer frukt og grønt, og mer proteiner (i form av mat, ikke pulver)...

Logg det du spiser på diett.no, så ser du selv om det er for mye eller lite.

Skrevet

huff. føler jeg spiser sykt masse i forhold til dere, mn d får da heller være. går ikke opp i vekt, men går bare ned.

her er min matplan:

frokost: 2-3 frukt, 5-7 skiver

mellom måltid: 2-3 grønnsaker + 4 skiver

lunch:3-4 skiver

mellommåltid: 1-2 grukt/grønnsaker

middag: typisk 1-2 laksefillèer, eller 1-2 kyllingfillèer, en god porsjon grønnsaker, evt ris/pasta/potet

mellom måltid: 1-2 frukt

kvelds: 3-4 skiver+ 1-2 grukt/grønnsaker

høres kanskje sykt ut, men er 175 høy og veier 55/56 kg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...