Gå til innhold

Hvilke sko bruker dere når dere kjører bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd å kjøre med både flate sko og sko med litt hæler. Må si at de flate skoene var absolutt best å kjøre med! (Driver øvelseskjøring, har snart lappen)

Hvilke sko bruker dere når dere skal kjøre bil?

Er det høyhælt overalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også det er greiere å kjøre med flate sko, men ikke akkurat noe stort problem å kjøre med sko med litt hæler. Jeg bruker de skoene jeg ønsker uten å tenke på at jeg skal kjøre, kanskje bortsett fra sommersandaler uten hæl, da er jeg litt redd for at skoen skal gli av så det bruker jeg ikke hvis jeg skal kjøre.

Skrevet

Du må lære deg å kjøre bil med alle typer sko Joanna. Du trenger bare litt trening så går det fint å kjøre med alt fra stiletthæler til sommersandaler.

Skrevet
:enig: Etterhvert går det fint å kjøre med alle typer sko skal du se. Det er bare en vanesak :D
Skrevet

Aller helst kjører jeg barbeint :ler:

Helt sant!

Ellers kjører jeg med både hæler og flate sko. Ikke noe problem.

Skrevet

Om det er hæl eller ikke spiller ingen rolle. De eneste skoene jeg ikke kjører med er sandaler som jeg lett sklir ut av. Da kjører jeg barbeint i stedet.

Skrevet

Om sommeren kjører jeg alltid barbent.

Føler at jeg har mer kontroll med pedalene da.

Ellers i året fungerer flate sko best.

Gjest Zalomine
Skrevet

Nå kjører jeg ikke bil ofte, vi har ikke bil.

Men jeg husker den LETTELSEN jeg opplevde da jeg for første gang kjørte pappas bil med heler.

Pappa sa jo at helen på foten skulle hvile på gulvet, og så skulle jeg styre pedalen forsiktig. SÅÅÅÅ lett når man har skostørrelse 36 og så vidt når opp til pedalen i det hele tatt om man har foten på gulvet. Jeg kjørte lenge jeg med foten langt fra gulvet, noe som ga litt mer anstrengt fot da, men jeg hadde i det minste kontroll på pedalen. Da jeg plutselig en gang kjørte med sko med hel på opplevde jeg at det var mulig å la foten hvile på gulvet og samtidig nå opp til pedalene. Å, for en glede!

Forøvrig kjører jeg med de fleste typer sko, men ikke "pensko" (for dem tar jeg alltid på meg når jeg kommer frem) eller skisko, av den grunn at de er så harde og glatte under at det er umulig å styre pedalene med dem.

Skrevet

hmm - det har jeg da aldri tenkt på. Unntatt en gang jeg kjørte med selskinnstøvletter og de var så brede at de tok borti pedalen med siden av :) Men det var vel mest fordi jeg kjørte en pitteliten Renault 5 på den tiden, og der blir nesten joggesko for brede.

Du kan kjøre bil med alle slags sko - det er ikke noe du trenger bekymre deg for. Men - sko du er redd for vil bli ødelagt på helen om du kjører med dem da, selv om kjøringen er helt smertefri.

Atmi

Skrevet
Jeg har prøvd å kjøre med både flate sko og sko med litt hæler. Må si at de flate skoene var absolutt best å kjøre med! (Driver øvelseskjøring, har snart lappen)

Hvilke sko bruker dere når dere skal kjøre bil?

Er det høyhælt overalt?

Driver også å tar lappen nå og jeg syntes i begynnelsen da jeg startet å øvelseskjøre at høye hæler var helt grusomt. Nå kjører jeg med alle type sko, men joggesko er fremdeles å foretrekke.

Skrevet

Hei.

Sko med heler er absolutt u brukeleg til kjøring. Jeg har prøvd, det går bra vanlegvis, men om en kommer opp i en nødbremse er det farleg etter min mening.

Sko skal selvsagt sitte fast, dumt med en sandal under bremsepedalen.

Gjest Étoile
Skrevet

Kjører med hvilke som helst sko jeg. Men skal jeg kjøre langt, type flere timer, synes jeg det er mest behagelig med flate sko.

Skrevet

Værste jeg har kjørt med var høyhælte platåsko! Det ble helt rart, hadde ca 10-15 cm lenger ben, men ikke lenger armer. Må ha sittet veldig rart på den kjøreturen.

Når du har lært deg å kjøre bil, så kjører du i hva som helst. Det kommer med trening. :) Hvis du synes at det er skummelt, så ha et par gamle, flate sko i bilen din, så du kan skifte.

Catzy

Skrevet

Husker at jeg ikke klarte å kjøre med hæler

da jeg holdt på å kjøre opp..

Men nå tenker jeg ikke engang over

hva jeg har på meg på bena når jeg kjører ;)

Skrevet

Jeg kjører med de skoene jeg har på meg der og da, samme om de er høyhælte eller ikke.

Men skal jeg kjøre langt, ville jeg foretrekke noen litt flatere sko...

Skrevet

Jeg kjører med alle typer sko. Veldig høye hæler, middels høye og flate. Merker ikke forskjell.

Men jeg kjører aldri barbeint eller i kun strømper. Det er grusomt... :-?

Skrevet

Det er definitivt forskjell på hva for en kjører jeg er når jeg har på meg ulike sko. Det er ikke nødvendigvis hælen, det er om de er glatt under.. Hæl er bare noe å venne seg til. Holdt på å kjøre over veien mange gang ikveld da skoen min glei over gasspedalen pga sneen. :o

Lykke til med lappen om du ikke allerede har tatt den, fikk ikke med meg om dette var en ny tråd :oops:

Skrevet

Eneste jeg ikke kjører med er moonboots - da treffer jeg litt for mange pedaler på en gang :lol:

Skrevet
Eneste jeg ikke kjører med er moonboots - da treffer jeg litt for mange pedaler på en gang :lol:

Øvelse jenta mi.. øvelse.. :ler: Jeg kjører uansett hva jeg har på beina, og om jeg ikke har noe på beina :tommelsmil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...