Gå til innhold

"Lære en gammel hund å gjø"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Besteforeldrene mine har en hund som er ca 7 år. Hunden er lydig når det kommer til innkalling og sånn, men mangler det grunnleggende som (sitt, ligg, gå ved fot osv). Er det noen som har lært "triks" til en litt eldre hund? Hvordan gikk dere frem? Hvordan gikk det?

Hunden har stått hele livet å bånd før besteforeldrene mine overtok den for 2-3 år siden. Den bærere veldig preg av det. Nå går hunden stort sett løs da det bor veldig øde, men hadde vært kjekt om hunden hadde litt manerer når de ikke er hjemme :P

Alle tips og råd mottas med stor takk :)

Anonym poster: 6b81033fc418235cacbf2245684e6c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lærer stadig min litt over 6 år gamle hund nye triks, og går egentlig bare fram på samme måte som jeg alltid har gjort.

Har ikke støtt på noen problemer. :)

Skrevet

Hei :)

Besteforeldrene mine har en hund som er ca 7 år. Hunden er lydig når det kommer til innkalling og sånn, men mangler det grunnleggende som (sitt, ligg, gå ved fot osv). Er det noen som har lært "triks" til en litt eldre hund? Hvordan gikk dere frem? Hvordan gikk det?

Hunden har stått hele livet å bånd før besteforeldrene mine overtok den for 2-3 år siden. Den bærere veldig preg av det. Nå går hunden stort sett løs da det bor veldig øde, men hadde vært kjekt om hunden hadde litt manerer når de ikke er hjemme :P

Alle tips og råd mottas med stor takk :)

Anonym poster: 6b81033fc418235cacbf2245684e6c99

Man går frem på akkurat samme måte som med unge hunder :-). Det er ikke noe hokus pokus, og i likhet med mennesker så lærer også hunder hele livet. Jeg har selv overtatt flere godt voksne hunder og har ikke hatt noen store problemer med å omdirigere adferd eller lære de nye ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...