Gå til innhold

Jeg skal til Spania!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå når jeg SELVFØLGELIG har kommet meg innen trening og kosthold, skal jeg selvfølgelig til Spania på ferie med familien... Vi skal bo i eget hus med basseng og der er ingen treningstudio i nærheten, har sjekket ut dette.

Men siden vi har svømmebasseng, blir det nok en del svømming! Men hvor lenge må jeg svømme for at det skal være god trening? Til vanlig trener jeg en del med manualer, samt går jeg på fjellet og en god del på tredemølle/stepmaskin. Jeg er bare 17 år gammel, så å jogge rundt i gatene alene blir ikke aktuelt i følge min mor... Så om jeg for eksempel svømmer i en times tid hver dag, er det da god nok trening til å holde forbrenningen stabil? :)

Også gjelder det dette med mat i restauranter.. Jeg er en SUCKER for spagetti bolognese, samt nachos. Hva er egentlig sunt å bestille på en meny? Grillet kylling? Takler ikke biff og rødt kjøtt, så det blir det ikke noe av. Vanligvis bestiller jeg enten nahos, spagetti eller kylling. Men er dette fy fy? Skal selvfølgelig denne ferien prøve ut nye ting, så får se hva sunt de har på menyen. :) Hvordan vet jeg om maten jeg bestiller er sunn? Noen som har gode tips til god mat i Spania, som også er sunt? Av brus blir det selvfølgelig diet pepsi, cola light osv, noen ganger blir det nok bare vann.

Anonym poster: d67825697060152a3390ba8c33bdc4eb

Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Kylling er alltid en innertier på menyen

Skrevet

Gå for kylling eller fisk, eller en salat med en av delene. Jeg har ikke så stor kunnskap om spansk mat men å spise ute er fort langt mer usunt enn å lage maten selv.. Uansett, du skal på ferie, det er lov å kose seg litt. :) Jeg ville prøvd å spise sunt de fleste måltider, men ikke vært så streng på middagen hver dag.

Gjest *Maja*
Skrevet

Skal dere bare være i huset? Om dere skal på stranden så er det helt vanviitig hvor mye kalorier en brenner på å løpe på sandstrand. Så lenge du får jogget 2-3 ganger i uka og svømmer og ellers har en aktiv hverdag så blir det ikke noe problem å holde på formen; Såfremt kostholdet er i orden.

Du er på ferie så du skal selvsagt kose deg, men vær måteholden på porsjoner og velg sunne alternatvier. Spis mye frukt og drikk mye vann, gjerne med dæsj lime i :)

Skrevet

Bor du på hotel med trenings senter så tren hver morgen! eller jogg en morgentur før solen står på :)

Skrevet

Prøv og holde deg til kosen ved middagstid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...