Gå til innhold

Hvilke rengjøringsmidler behøver jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bad:

Skurekrem

Do-børste

Kjøkken:

Zalo

Kluter

Oppvaskpulver

Parkett:

Tørrmopp

Annet:

Vindusspray

Nal

Klesvaskepulver

Dette er det jeg kommer på. Trenger altså hjelp til hva jeg behøver.

Anonym poster: 708d10c5755dd9cda6c60efed248885d

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet

Ville også lagt til en våtmopp så slipper du å ligge på alle fire for å vaske gulvet :-)

Skrevet

-Et eller annet å vaske gulvet med, tørrmopping tar støv men ikke skitt.

-Kjøkkenspray (er vel strengt tatt ikke nødvendig, men jeg er avhengig)

-og jeg ville strengt tatt valgt baderomsspray framfor skurekrem til badet også. En type som fjerner kalk.

-Såpe til å bruke sammen med dobørsten...

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Jeg er storfan av vaskeservietter, man får de både til bad og kjøkken. De er ypperlige om man bare vil rengjøre f.eks doen veldig kjapt rett før et besøk og man vil det både skal være rent og lukte rent.

Men det er selvfølgelig ikke noe du ha.

Jeg vil si du trenger jif-spray til kjøkken også, og oppvaskbørste og sånne skuresvamper.

Men alt i alt så mangler du ingenting på den listen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, men jeg trodde man bare kunne bruke tørrmopp på parkett? Hvis ikke, hva er en våtmopp?

Er baderomsspray noe á la Cilit bang og disse?

Også lurer jeg på hva man skal bruke klor og salmiakk til?

Anonym poster: 8d907b58139d6b56233089b7a6e74955

Skrevet

Takk for svar, men jeg trodde man bare kunne bruke tørrmopp på parkett? Hvis ikke, hva er en våtmopp?

Man må vaske gulvet med vann av og til:)

Skrevet

Bruker Ajax (gul gjennomsiktig flaske) og våt mopp når jeg skal vaske parkettgulv. Har brukt den lenge, og synes den er best av alt, etterlater ikke flekker, tørker fort, og den kommer ikke gjennom parketten, som man må tenke på når man bruker andre vaskemidler. Jif baderom bruker jeg i dusjen, hver gang jeg har dusjet. Cillit Bang bruker jeg en gang i mnd. når jeg skal vaske dusjkabinett.

Jif skurrekrem bruker jeg til vasken og skapdørene, det etterlater blankende hvitt etter seg.

På kjøkkent bruker jeg skurrekrem i vasken også innimellom, blir så skinnende.

På kjøkkenbenken bruker jeg å blande litt av Ajax og vann i en sprayflaske, for den nye Jif kjøkken etterlater flekker på benken.

Og that`s it! :)

Skrevet

Og så trenger du vanlig blank 7% eddik! Fjerner lukt fra alt mulig, alt fra tepper/møbler, inneluften, klær og treningstøy etc. Brukt i skyllemiddelkammeret på vaskemaskinen gjør det tøyet litt mykere også, og bedrer oppsugingsevnen til kluter og håndklær.

Genialt generelt, og uunnværlig om man har barn/dyr som kan få uhell med tiss/oppkast av og til.

Skrevet

-Et eller annet å vaske gulvet med, tørrmopping tar støv men ikke skitt.

-Kjøkkenspray (er vel strengt tatt ikke nødvendig, men jeg er avhengig)

-og jeg ville strengt tatt valgt baderomsspray framfor skurekrem til badet også. En type som fjerner kalk.

-Såpe til å bruke sammen med dobørsten...

Eller begge deler. :-) Jeg synes det bli best sammen.

Jeg bruker grønnsåpe og salmiakk blandet på gulvet, men så har jeg ikke parkett da.

Skrevet

Salmiakk bruker jeg kun før jeg skal male eller hvis jeg skal vaske noe skikkelig skittent fra kjelleren eller loppis.

Ellers tror jeg skurekrem er det viktigste i mitt skap. Brukes hele tiden og nesten overalt.

Men, hva bruker dere på baderomsgulvet?

Skrevet

Zalo

- oppvask

- har litt over på en sprayflaske sammen med vann og brukes til å spraye over benken, bokhyller og annet jeg må tørke av.

Bakepulver

- løsner opp i tette rør

Eddik

- vidundermiddel nr 1 !!

Våtmopp og gulvsåpe uten giftige kjemikalier (jeg har dyr) for å vaske gulvene

Barbergel til baderomspeilet..gnir det utover og tørker av så dugger det ikke igjen etter man har dusjet

Vaskepulver og tøymykner til klesvasken

Såpe til oppvaskmaskinen

En skikkelig miljøbombe av en spray for å vaske stekovnen (husker ikke hva den heter) siden jeg har en gammel ovn hvor alt brenner seg fast virker det som :fnise:

Kluter og oppvaskhåndklær, samt stålull

Gjest Cevita
Skrevet

Bare husk å ALDRI BLANDE KLOR OG SALMIAKK!!

Hver for seg er de fine rengjøringsmidler, men kanskje ikke noe man bruker hver dag, men sammen danner de en giftig gass som man kan bli dårlig av å vaske med. :)

Eller er det alltid greit å ta en tube nylonvask i huset. Den er genial til vinduer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...