Gå til innhold

Hekseskudd?

Gjest Persephone

Anbefalte innlegg

Gjest Stille vann

Jeg har ALDRI hatt vondt i ryggen før enda jeg jobber i helsevesenet og løfter tunge løft på hver vakt.

Tidligere i dag skulle jeg bøye meg ned for å kate noe i søppelbøtta, jeg bøyde meg så vidt ned! Da kom det en skjærende smerte i korsryggen. Jeg rettet meg opp og alt var ok, skulle så plassere noe i kjøleskapet og smertene hugg til igjen. Satte meg i sofaen og har sitti her en stund, og nå kommer jeg meg ikke opp! Jeg har prøvd alt, prøvd å vri meg rundt og opp på knærne men det gjør bare vanvittig vondt. Den ene rumpeballen føles helt nummen og benet kjennes "merkelig", dovent.

Så da sitter jeg her da. Er det dette som kalles hekseskudd? Hvor lenge pleier det å vare og hvordan skal jeg komme meg opp? Jeg har aldri hatt noe som helst vondt i ryggen før, så dette er noe nytt for meg! Smertene iler liksom, som støt. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prolaps tenker jeg. Hvis den trykker på nerver kan det gjøre ganske så vondt. Men det er ikke farlig og går over av seg selv. Prolapser kommer ikke av ( i motsetning til hva folk trodde før) at man løfter tungt eller feil eller hva det måtte være.) Det er en svakhet i brusken i rygghvirvene som oftest er medfødt. Alle har det og alle får prolaper, bare at ikke alle treffer på en nerve. Kroppen vil tilbakedanne prolapsen av seg selv og det vil bli arrvev der som gjør at det nok ikke kommer en ny i samme område.

Så, gjør det du får til, det er ikke farlig å bevege seg, bare vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...