AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Ja til dere late hundeiere som ikke gidder å kontrollere kjøtern deres. Det hjelper ikke å si "nei, slutt" til hunden sin når den allerede har hoppet oppå tilfeldige forbipasserende for å sikle å snuse. Hvis dere har en uforutsigbar hund vet dere at den kan finne på å gjøre sånn å da får dere se til helvete å holde den fast så folk kan få gå i fred å forebygge i stedet for å vente til problemene oppstår! Skjerp dere! Anonym poster: 78dc92d002f7dc12c1c18d73e9e08e74 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Blir du så sint over så små ting? Jeg er allergikker. Anonym poster: 78dc92d002f7dc12c1c18d73e9e08e74 3
Lammelåret Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Enig med ts, ikke alle er egnet til å være hundeeiere. Er vel mange som ikke har satt seg godt nok inn i hva det krever før de skaffer seg hund. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Idioter finnes overalt. Ingen grunn til å skjære alle over en kam selvom du nettopp har møtt en tulling. Anonym poster: 2fd225ec0278739f5ddb43bf97fdc5b4 2
SoftKitty Skrevet 10. juli 2012 #6 Skrevet 10. juli 2012 Kan aldri huske at jeg har opplevd en hund som uten invitasjon har kommet bort og hoppet på meg.. er dette noe som skjer deg ofte? Kanskje de bare ville muntre deg opp litt, du virker litt gretten;) Enig i at man bør ha kontroll på løse hunder, men det kan jo ha vært en valp feks. 3
Tippy Skrevet 10. juli 2012 #7 Skrevet 10. juli 2012 Hunden skal alltid være i kobbel når man møter andre mennesker og man SKAL alltid følge med og ha kontroll på hunden sin, man skal ikke belaste andre som kanskje er allergikere eller kjempe redde, det er mitt valg å ha hund, ikke dems 3
Redbull Skrevet 11. juli 2012 #8 Skrevet 11. juli 2012 Blir du så sint over så små ting? Små ting? Hadde en hund hoppa på meg hadde jeg sett svart, jeg er livredd hunder jeg ikke kjenner!! 1
Sugerøret Skrevet 11. juli 2012 #9 Skrevet 11. juli 2012 Små ting? Hadde en hund hoppa på meg hadde jeg sett svart, jeg er livredd hunder jeg ikke kjenner!! Face your fears ... :gjeiper: Seriøst ,ingen liker hunder som hopper.Det er eiers ansvar å lære hunden AV med å hoppe. Samt ha hunden i bånd Nå har jeg hatt hund i mange år,de eneste som har hoppet er småhunder.De større har som oftest mer oppdragelse. 2
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. juli 2012 #10 Skrevet 11. juli 2012 (endret) Når er man i situasjoner der hunden får anleding til å hoppe på fremmede? Min er en hopper, men hun har aldri hoppet på folk vi ikke kjenner, jeg har henne jo i bånd. Dukker de opp i hagen vår eller setter seg på huk til henne så er det noe annet. Hvor er det allergikere og folk som er redde hunder møter alle disse sprø eierne? Lagt til: vent nå, jeg trenger definering på hopping også, hvis min stiller seg på bakbeina og støtter seg med forbeina på kneet ditt, det er ikke hopping? Endret 11. juli 2012 av Uanonymbruker
Gjest IngvildSF Skrevet 11. juli 2012 #11 Skrevet 11. juli 2012 Uanonymbruker: Vil vel ikke si at det er hopping, men det er (nesten) like ille. Hvem vet om den fremmede er livredd hunder eller er allergisk? Man skal ha kontroll på hunden sin, såpass at hunden ikke kommer bort til fremmede (f.eks.) uten å bli invitert til det. Hvorvidt den kontrollen utøves via bånd eller en ekstremt lydig hund, bryr meg ikke noe særlig.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. juli 2012 #12 Skrevet 11. juli 2012 Skjønner ikke i hvilke situasjoner en hundeeier skulle gått bort til en fremmed person og latt hunden hoppe på dem? En fremmed allergiker eller person som er redd hunder ville jo ikke innledet til en samtale på gata med noen som har med seg en hund. 1
Gjest IngvildSF Skrevet 11. juli 2012 #13 Skrevet 11. juli 2012 Vel, det finnes dessverre altfor mange eiere som ikke har kontroll på hunden sin. F.eks. flexiline kan bli vel spennende for en allergiker hvis eieren ikke følger med/bryr seg.
Gjest Uanonymbruker Skrevet 11. juli 2012 #14 Skrevet 11. juli 2012 Enkelte hundeeiere skulle hatt en smekk. Skjønner ikke hva som gjør at noen syns det er greit at hunden sin suser rundt beina til fremmede. 1
Gjest pærecider Skrevet 14. juli 2012 #15 Skrevet 14. juli 2012 Har selv hunder, den ene av dem er en 'hopper' fordi han er så glad i å treffe folk.(chihuahua/prazsky) Men har ham alltid i bånd når vi går tur, og kommer det noen mot oss så snurrer jeg alltid inn flexilina, selv når folk kommer bort for å hilse. Ikke alle vil ha en stk minibikkje hoppende på seg selv om man vil hilse. De andre er ikke slik, de er mer reserverte. Mye av hundeholdet går og i det å være føre var, og være obs på ting som skjer rundt en, er enig i at det er mange sløve hundeeiere. Men selvsagt kan uhell skje den beste. Men hensynet må og gå begge veier, har og vært borti folk som hyler opp og stresser opp bikkja selv om dyret er to meter unna og i kort line. Eller de som på død og liv skal kjefte på deg fordi noen idioter ikke plukker opp bæsjen etter bikkja, og attpåtil går bort til deg for å understreke at de er allergikere og at vi skal holde bikkja borte fra dem, selv om den sitter pent ved siden av deg i kortline. Er idioter overalt, både blant hundeeiere og ikke-eiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå