Gjest fem. giusris Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Har en liten pode som ikke har villet sovet i reisesengen sin. Vi har nå forsøkt å legge han i den hjemme slik at han blir trygg på den. Han har nå sovet to netter i den. Vil dere da tro at han har skjønt at den sengen ikke er noe farlig og vi kan gå tilbake til sprinkelsengen? I sprinkelsengen har vi beskyttelseskant rundt, noe reisesengen ikke har. Dette innbiller jeg meg kan ha gjort at han ikke syns det er like lunt i reisesengen så vi har lagt et fleecepledd rundt kanten ved hodet og litt på siden for å få det lunere. Dette teppet er trykket ned mellom madrassen og reisesengen slik at han ikke får det over seg. Men jeg tenker om luften kan bli dårlig om han legger ansiktet mot teppet, men det blir vel kanskje ikke så stor forskjell på den beskyttelseskanten på sprinkelsengen som det teppet i reisesenga? På reisesengen står det egentlig at man ikke skal bruke annen madrass enn den som følger med. Men vi har lagt en vanlig madrass oppe i reisesengen da den medfølgende er så hard. Hvorfor skal man egentlig ikke legge annen madrass i reisesenga?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #2 Skrevet 10. juli 2012 Å jøye oss! I en barnehage jeg kjenner til legger de barna til å sove på et reinsdyrskinn under et tre, om de er på tur i skogen.. For barna er det ikke så nøye HVOR de sover, så lenge de føler seg trygge. Anonym poster: 241d0845010c1abaf402055bac86af58
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #3 Skrevet 10. juli 2012 Godtar han reisesengen hjemme? I så fall kan det kanskje være andre ting som holder ham våken, som endring av rutiner eller det å være på et ukjent sted. Kanskje det kan være en idé å bruke reisesengen hjemme et par netter før dere drar bort? Da blir det ikke så stor forandring på en gang. Noen barn sover hvor som helst og når som helst, men ikke alle. Det gjelder barnehagebarn også.<br /><br /> Anonym poster: 7558d2468bd4a5ee19e5a135ffc7602a
Ciara Skrevet 10. juli 2012 #4 Skrevet 10. juli 2012 Jeg har brukt ekstra madrass i, kan ikke skjønne annet enn at den som er med er for hard.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2012 #5 Skrevet 10. juli 2012 Godtar han reisesengen hjemme? I så fall kan det kanskje være andre ting som holder ham våken, som endring av rutiner eller det å være på et ukjent sted. Kanskje det kan være en idé å bruke reisesengen hjemme et par netter før dere drar bort? Da blir det ikke så stor forandring på en gang. Noen barn sover hvor som helst og når som helst, men ikke alle. Det gjelder barnehagebarn også.<br /><br /> Anonym poster: 7558d2468bd4a5ee19e5a135ffc7602a Han godtar den hjemme nå, men ikke til å begynne med. Er nok det at det er brudd i rutiner da han er borte hjemmefra. Neste gang vi skal prøve skal vi være der han skal sove hele dagen også vise han rommet med reisesengen i og la han sitte litt i reisesengen for å bli trygg på det. Jeg har brukt ekstra madrass i, kan ikke skjønne annet enn at den som er med er for hard. Det er det jeg mener også. Den er jo hard som tre. Å jøye oss! I en barnehage jeg kjenner til legger de barna til å sove på et reinsdyrskinn under et tre, om de er på tur i skogen.. For barna er det ikke så nøye HVOR de sover, så lenge de føler seg trygge. Anonym poster: 241d0845010c1abaf402055bac86af58 "så lenge de føler seg trygge". Det er vel det som er nøkkelen her. At han ikke har vært trygg. Og ikke skjønner jeg hvordan de får ungene til å sove ved å ikke ha de i vogn eller seng. Da hadde sønnen her vært på krabbetur i skogen med en gang Anonym poster: 2a4e2e3f4c777c04a8fbd75beee123b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå