AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #1 Skrevet 9. juli 2012 Vi skal ha et lite bryllup med kun 17 gjester og nå sitter jeg å skriver invitasjonene. Lurer litt på om jeg skal ha med dette i teksten: "Vi har ingen toastmaster eller lister med taler, men ønsker du/dere å si noen ord er det naturligvis veldig hyggelig men ikke forventet". Jeg er en "info-freak" siden jeg tror man aldri får informert nok, men nå lurer jeg på om den setningen er litt frekk? Skal jeg evt ikke skrive noe om dette i det hele tatt, eller evt skrive den om litt? Hva slags inntrykk får dere? Anonym poster: 0e54968d90bb00a25318900030038b88
Amens Skrevet 9. juli 2012 #2 Skrevet 9. juli 2012 Vi ønsker ingen taler i vårt bryllup, men lot være å ha det med i invitasjonene. Og det er vel strengt tatt mer spesielt å ikke ville ha taler i ett bryllup;) De som ønsker å tale kommer nok til å spørre hvordan dere tenker å ordne det uansett. Flere av våre gjester har spurt om det allerede^_^ Vi prøve å heller få selve invitasjonsteksten til å være ganske uformell for å legge en demper på forvetningene om en tradisjonell fest.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #3 Skrevet 9. juli 2012 Vi ønsker ingen taler i vårt bryllup, men lot være å ha det med i invitasjonene. Og det er vel strengt tatt mer spesielt å ikke ville ha taler i ett bryllup;) De som ønsker å tale kommer nok til å spørre hvordan dere tenker å ordne det uansett. Flere av våre gjester har spurt om det allerede^_^ Vi prøve å heller få selve invitasjonsteksten til å være ganske uformell for å legge en demper på forvetningene om en tradisjonell fest. Vi skal ha et ganske tradisjonellt bryllup, men siden vi kun er 17 gjester (i utlandet) så var det dette jeg egentlig ønsket å informere om; at vi ikke har noen toastmaster. Jeg synes det blir litt i overkant stivt med en toastmaster som skal styre kun noen få taler med så få gjester. Hvor mange er dere? Anonym poster: 0e54968d90bb00a25318900030038b88
Amens Skrevet 9. juli 2012 #4 Skrevet 9. juli 2012 Det blir 39 gjester. Vi vurderte å skrive i invitasjonene at vi ikke ønsker noen taler, men da det ble det så mye tekst og så mye informasjon. Om dere sender ved noen ark med informasjon så kan dere jo skrive det på dem? For oss var det ikke nødvendig siden alle inviterte kjenner byen og stedene, men noen ganger nå det er på ukjente steder så vet jeg at noen tar med noe veibeskrivelse, kart, gjerne noe informasjon om ønskelister og slikt.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #5 Skrevet 9. juli 2012 Det blir 39 gjester. Vi vurderte å skrive i invitasjonene at vi ikke ønsker noen taler, men da det ble det så mye tekst og så mye informasjon. Om dere sender ved noen ark med informasjon så kan dere jo skrive det på dem? For oss var det ikke nødvendig siden alle inviterte kjenner byen og stedene, men noen ganger nå det er på ukjente steder så vet jeg at noen tar med noe veibeskrivelse, kart, gjerne noe informasjon om ønskelister og slikt. Ja jeg glemte å forklare at våre invitasjoner innholder endel mer info enn normalt :-). Så det jeg egentlig da lurte på var om denne teksten angående tale og toastmaster er noe som er nødvendig å ha med, eller om det legger litt "press" på gjestene å si at det er hyggelig om noen sier noe. Beklager - jeg var litt uklar i mitt startinnlegg. TS Anonym poster: 0e54968d90bb00a25318900030038b88
Amens Skrevet 9. juli 2012 #6 Skrevet 9. juli 2012 Om dere allerede har en del informasjon med, så ser jeg ikke problemet med å ta med den teksten^_^ Bedre med litt for mye info enn litt for lite;)
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #7 Skrevet 9. juli 2012 Jeg har antagelig forklart meg veldig knotete. Det jeg lurer på er om den setningen er litt frekk og heller skaper forventinger om at folk bør holde tale - eller om den er ok? Evt. andre måter å skrive noe om dette på? TS Anonym poster: 0e54968d90bb00a25318900030038b88
Noteknekk Skrevet 9. juli 2012 #8 Skrevet 9. juli 2012 Jeg syns ikke den setningen var verken frekk eller skaper forventninger om tale - dere påpeker jo at det ikke er forventet 2
Gjest Adriane Skrevet 9. juli 2012 #9 Skrevet 9. juli 2012 (endret) Med 17 gjester vil jeg tro dere kjenner alle sammen såpass godt at dere strengt tatt ikke trenger å skrive noe om det i invitasjonene. Hvis du helst vil ha med noe, kan du jo skrive noe sånt som "I vårt lille bryllup har vi ingen toastmaster, og vi forventer ingen taler Skulle noen allikevel få lyst til å si noen ord, så er det bare å slå litt på glasset og ta det på sparket " Edit: som du skjønner, TS, er jeg av det litt uformelle slaget Mulig min formulering blir litt for uformell for mange andre Endret 9. juli 2012 av Adriane
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #10 Skrevet 9. juli 2012 Med 17 gjester vil jeg tro dere kjenner alle sammen såpass godt at dere strengt tatt ikke trenger å skrive noe om det i invitasjonene. Hvis du helst vil ha med noe, kan du jo skrive noe sånt som "I vårt lille bryllup har vi ingen toastmaster, og vi forventer ingen taler Skulle noen allikevel få lyst til å si noen ord, så er det bare å slå litt på glasset og ta det på sparket " Edit: som du skjønner, TS, er jeg av det litt uformelle slaget Mulig min formulering blir litt for uformell for mange andre Neida, vi går ikke rundt og håper på taler, men vi vet også at vi har noen taleglade venner og familie med oss som godt kan finne på å si noen ord. Poenget er at vi ikke har noe i mot taler, og vi begge + forlovere og brudgommens far skal jo tale - men utover det så ønsker vi at gjestene skal vite at vi ikke er i mot taler, men at vi heller ikke har noe "stramt opplegg" og toastmaster. Vi har et ganske formelt bryllup, og invitasjonene er skrevet om ikke veldig formelt, så ikke helt uformelt heller. Uansett, det siste jeg ønsker er ihvertfall å virke frekk når jeg skriver, så det var det jeg lurte på :-) Anonym poster: 0e54968d90bb00a25318900030038b88
Gjest Adriane Skrevet 10. juli 2012 #11 Skrevet 10. juli 2012 Neida, vi går ikke rundt og håper på taler, men vi vet også at vi har noen taleglade venner og familie med oss som godt kan finne på å si noen ord. Poenget er at vi ikke har noe i mot taler, og vi begge + forlovere og brudgommens far skal jo tale - men utover det så ønsker vi at gjestene skal vite at vi ikke er i mot taler, men at vi heller ikke har noe "stramt opplegg" og toastmaster. Vi har et ganske formelt bryllup, og invitasjonene er skrevet om ikke veldig formelt, så ikke helt uformelt heller. Uansett, det siste jeg ønsker er ihvertfall å virke frekk når jeg skriver, så det var det jeg lurte på :-) Anonym poster: 0e54968d90bb00a25318900030038b88 Ja, jeg forsto det, og det var derfor jeg kom med et forslag til en annen måte å skrive det på - dersom du er redd for at din måte å skrive det på skal virke frekk Jeg personlig syns ikke at det virker frekt, men jeg kjenner jo ikke dine gjester, og hvordan de evt kan reagere på det du har skrevet Skulle vi ha den type bryllup, ville måten jeg har skrevet det på fungert best ifht våre gjester. Men det vet jeg jo fordi jeg kjenner dem
regine Skrevet 10. juli 2012 #12 Skrevet 10. juli 2012 (endret) Jeg syns det virket litt frekt..... formuleringen din altså, ikke infoen som sådann. For det virker som om dere egentlig forventer det, slik jeg leser det. Så i mitt hode ville jeg heller reformulert noe ala det forslaget du fikk fra Adriane - syns ikke det var voldsomt uformelt, akkurat. Vi var omtrent samme antall i vårt bryllup, og siden vi hadde middagen på en restaurant på kvelden var det uaktuelt med taler der. Så vi informerte (i infoskriv sammen med innbydelsen) om at dersom noen ønsket å si noe, måtte det gjøres under mottakelsen rett etter vielsen. Og jeg tror faktisk at omtrent samtlige voksne "valgte" å si noe - iallfall fra min side i familien . Hyggelig, det altså! Men det var ikke noe problem, når de obligatoriske (brudgom og fedre) hadde sagt sitt, var det fritt fram for resten, og alle hadde lest skikk og bruk så rekkefølgen ga seg selv. Endret 10. juli 2012 av regine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå